Proiectul are drept scop transpunerea Regulamentului (UE) nr. 349/2011 al Comisiei din 11 aprilie 2011 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1338/2008 al Parlamentului European și al Consiliului privind statisticile comunitare referitoare la sănătatea publică, precum și la sănătatea și siguranța la locul de muncă în ceea ce privește accidentele de muncă.
Se plasează spre consultare publică repetată proiectul de hotărâre pentru modificarea Regulamentului privind modul de cercetare a accidentelor de muncă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1361/2005
04.11.2025 - 11.11.2025 , Nr. înregistrare Cancelaria de Stat: 741/MMPS/2025
Persoane responsabile
1. Ciloci Igor (Șef adjunct, Direcția politici în domeniul raporturilor de muncă și dialog social) Tel . 022-804-419 / Email : igor.ciloci@social.gov.md
Fișiere
| Denumire | Tip document | # |
|---|---|---|
|
|
proiect de act normativ | 2.1 |
|
|
nota de fundamentare | 2.1 |
|
|
tabel de concordanță UE | 2.1 |
|
|
tabel comparativ | 2.1 |
Scurtu Ana
04.11.2025, 14:46
Cu referire la comentariul din data 04.10.2025 a dlui Ruslan Postica, informăm că propunerea acestuia a fost acceptată și proiectul a fost revizuit.
23.09.2025 - 07.10.2025 , Nr. înregistrare Cancelaria de Stat: 741/MMPS/2025
Persoane responsabile
1. Ciloci Igor (Șef adjunct, Direcția politici în domeniul raporturilor de muncă și dialog social) Tel . 022-804-419 / Email : igor.ciloci@social.gov.md
Fișiere
| Denumire | Tip document | # |
|---|---|---|
|
|
proiect de act normativ | 1.1 |
|
|
nota de fundamentare | 1.1 |
|
|
tabel comparativ | 1.1 |
|
|
tabel de concordanță UE | 1.1 |
Sinteza recomandărilor
| Denumire | # |
|---|---|
|
|
1.1 |
Postica Ruslan
04.10.2025, 22:23
Punctul 1.4., care modifică punctul 5 lit. c) al HG nr. 1361/2005, substituind cuvintele „după un anumit interval de timp” cu „în termen de un an”, ridică serioase semne de întrebare. Consider că legătura de cauzalitate trebuie stabilită prin expertiza medico-legală, nu printr-o limitare formală prevăzută de lege.
Din experiența personală (peste 70 de accidente de muncă cercetate, în calitate de expert judiciar), am constatat cazuri în care victimele au supraviețuit mai mult de un an, în condiții de tratament complex, dar ulterior au decedat din cauza leziunilor suferite. În astfel de situații, modificarea propusă ar priva familiile de drepturile legale, ceea ce ar fi contrar principiilor protecției sociale.
Dacă facem o paralelă cu bolile profesionale – în Republica Moldova, în perioada 2020–2024, au fost constatate oficial doar patru cazuri (date documentate), ceea ce ridică semne de întrebare asupra gradului real de raportare. O eventuală limitare de „un an” ar putea conduce la excluderea unor cazuri mortale cauzate de boli profesionale sau de evoluții medicale lente, deși legătura de cauzalitate este certă.
Mai mult, în nota de fundamentare nu este prezentată nicio justificare privind necesitatea modificării punctului 5 lit. c). Prin urmare, vă adresez întrebarea legitimă: Care este oportunitatea reală a substituției termenului „după un anumit interval de timp” cu expresia „în termen de un an” în definiția accidentului mortal?
03.07.2025 - 17.07.2025
Persoane responsabile
1. Ciloci Igor (Șef adjunct, Direcția politici în domeniul raporturilor de muncă și dialog social) Tel . 022-804-419 / Email : igor.ciloci@social.gov.md
Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice
951
