Ceapa Valentina, consultant, 022-232284
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
ceapavalentinaf@gmail.com
Metodologia de evaluare a cadrelor didactice din învățămîntul primar și secundar
Metodologia de evaluare a cadrelor didactice din învățămîntul primar și secundar
20.01.2016 - 02.02.2016
Fișiere
Denumire | Tip document | # |
---|---|---|
137/ro_2795_Metodologie-de-evaluare-a-cadrelor-didactice2.pdf | proiect de act normativ |
Irina Mutruc
01.02.2016, 19:37
Liceul Teoretic Republican "Ion Creanga" din Balti
Sugestii privind «Metodologia de evaluare a cadrelor didactice
din învățămintul primar și secundar»
1. Chestionarul pentru parinti
Obiectivitatea chestionării va fi foarte scăzută deoarece este influențat de:
-Incompetența psiho-pedagogică a părinților
-imposibilitatea părinților de a participa la chestionare deoarece majoritatea sunt plecați din țară
- Un instrument de ignorare a profesorilor exigenți sau începători.
2. Chestionarul pentru elevi Anexa 4.
1. Sugerăm revizuirea itemilor chestionarului dat fiind faptul că o bună parte din ei nu se referă la activitatea cadrului didactic dar la activitatea instituţiei.
3. Anexa 5
Este necesar de revăzut termenii pentru ciclul liceal 01 -15 mai, 16-30 mai, deoarece :
-Este perioada tezelor semestriale și suprapunerea acestor activități ar crea dificultăți în realizarea acestora.
4. Asa cum Consiliul de administrație nu participă de la început în procedura de evaluare a cadrelor didactice, nu poate de sinestătător să acorde calificativul anual final.
5. Art 14 al 16 de completat ,,Comisiile metodice împreună cu Consiliul de administrație a institiuției va discuta problema și va adopta decizia finală.”
6. Cap. V, Art 16 (2) de revăzut termenul de înregistrare a contestațiilor .
Propunem ca cererile pentru contestații să se depună în următoarele 3 zile lucrătoare după ședința Consiliului Profesoral.
7. STRUCTURA PORTOFOLIULUI PROFESIONAL
1. Proiecte didactice ale celor mai reuşite lecţii ( cîte unul pe semestru);
2. Proiecte a unităţilor de învăţare, inclusiv variante îmbunătăţite post-predare (unul pe an);
3. Materiale didactice complementare, elaborate şi aplicate la clasă ( cîte unul din fiecare semestru);
4. Proiecte ale celor mai bune activităţi extraşcolare implementate ( maximum 2 exemplare);
8. Compartimentul II. Mediul de învăţare
1. Caracteristica grupului de elevi a claselor în care desfăşoară activitatea didactică – a se exclude;
2. A exclude - Analiza unui articol/cărţi citite pe parcursul anului de studiu cu privire la managementul clasei de elevi – se discută subiectul la şedinţele comisiilor metodice şi cea a diriginţilor.
9. Compartimentul III. Procesul de predare-învăţare-evaluare
1. Fişe de analiză-sinteză a orelor asistate de către membrii echipei manageriale, cadre didactice, părinţi- părinţii nu sînt competenşi a face o analiză adecvată a orelor neavînd studii în domeniu.
- Analiza unei cărţi citite în domeniul de specialitate pe parcursul anului de studiu- a se exclude din motiv că sînt multe alte modalităţi de formare continuă şi alte instrumente de verificare.
- Copiile publicaţiilor realizate pe parcursul anului de studiu – publicarea articolelor ar trebui să fie opţională.
- Rezultate ale participării împreună cu elevii în diverse proiecte comunitare, proiecte de parteneriat sau acţiuni de voluntariat - din nou a specifica ca activitate opţională.
Concluzii :
1. Programul de evaluare internă este binevenit dar exagerat după volumul de lucru și documentele tip cerute, ceea ce va avea un impact negativ asupra calității activităţii cadrului didactic, el fiind preocupat de perfectarea documentelor;
2. Nu se pune accent pe rezultatele elevilor, ceea ce va avea ca consecință degradarea nivelului intelectual al elevilor dotați;
3. Evaluarea conform anexei 7, presupune un înalt grad de subiectivism, deoarece include discriptori dificil de măsurat;
4. Timpul propus spre analiză este foarte scurt : 2 zile, practic imposibil.
5. Metodologia nu prevede indicatori specifici profesorilor profilului Arte, Sport.
Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice