Ministerul Afacerilor Interne inițiază, începând cu 06.06.2022, consultarea publică a proiectului hotărârii Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1145/2018 cu privire la organizarea şi funcționarea Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.
Necesitatea elaborării proiectului rezultă din prevederile Planului de acțiuni al Guvernului pentru anii 2021-2022, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 235/2021 (Obiectivului nr.24.5. „Analiza funcţională a Ministerului Afacerilor Interne pentru eliminarea discrepanţelor de ordin legal, instituţional şi organizaţional”, acțiunea nr.24.5.3. „Elaborarea proiectului de hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.1145/2018 cu privire la organizarea şi funcţionarea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră în vederea optimizării activităţilor şi proceselor desfăşurate de către Poliţia de Frontieră”).
Finalitățile urmărite prin aprobarea proiectului constau în eliminarea discrepanțelor de ordin legal, instituțional și organizațional în cadrul Poliției de Frontieră. Astfel, implementarea proiectului va contribui la:
- optimizarea structurii aparatului central al funcționarea Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, prin consolidarea funcționalității structurilor de profil;
- consolidarea capacităților de asigurare a climatului de integritate instituțională, prin reorganizarea Direcției inspecție efectiv;
- asigurarea unui management eficient al carierei prin instituirea la nivelul central de administrare a funcției de ofițer superior;
- optimizarea proceselor strategice și operaționale;
- stabilirea atribuției privind utilizarea aeronavelor fără pilot, dispozitivelor de observare, detectare și radiolocație la controlul frontierei de stat.
Drept rezultat, cumularea celor ante-enunțate, generează impactul major urmărit la nivel instituțional, și anume, conformitatea funcționalității funcționarea Inspectoratului General al Poliției de Frontieră potrivit principiilor de bună guvernare, precum: transparenţa, economicitatea, eficienţa, legalitatea, echitatea și integritatea în activitatea entităţii publice.
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate până la 20.06.2022, în adresa dlui Vladimir Sava, șef al Direcției politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat a Ministerului Afacerilor Interne, pe adresa electronică: vladimir.sava@mai.gov.md, la numărul de telefon 022 255 653 sau pe adresa mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 75, Ministerul Afacerilor Interne, Direcția politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat.
Proiectul deciziei: hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1145/2018 cu privire la organizarea şi funcționarea Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și nota informativă sunt disponibile pe pagina-web oficială https://mai.gov.md/ sau la sediul Ministerului Afacerilor Interne, situat pe adresa mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 75.