Ministerul Afacerilor Interne iniţiază, începând cu 04.02.2022, consultarea publică a proiectului hotărârii Guvernului Cu privire la transmiterea unor bunuri imobile și schimbarea categoriei de destinație a unui teren.
În gestiunea Poliției de Frontieră se află 2 bunuri imobile, care, din lipsa de necesitate și mijloace financiare, nu sunt utilizate sau sunt imposibil de întreținut, amplasate în municipiul Ungheni și în orașul Leova.
În blocurile respective sunt apartamente și un garaj care au fost distribuite angajaților Poliției de Frontieră/ Serviciului Grăniceri pe perioada activității (actualmente veterani ai Poliției de Frontieră/ Serviciului Grăniceri), iar după încetarea raporturilor de muncă au rămas în folosința acestora.
Este important să menționăm că familiile angajaților au investit mijloace financiare proprii în dezvoltarea și amenajarea infrastructurii, în reparația capitală a apartamentelor și a blocurilor, precum și în menținerea acestora, inclusiv conectarea la rețelele de gaze, energie electrică și telefonie, reparația și deservirea sistemului de canalizare.
Astfel, proiectul prevede transmiterea, cu acordul consiliilor locale Ungheni și Leova, din proprietatea statului, gestiunea Poliției de Frontieră și a Agenției Proprietății Publice, în proprietatea unităților administrativ-teritoriale respective, a terenurilor cu numerele cadastrale 9201107.596 și 5701213.349, precum și a construcțiilor amplasate pe acestea.
În acest context, finalitățile urmărite, prin elaborarea și aprobarea prezentului proiect, sunt:
1. Scutirea Poliției de Frontieră de cheltuieli suplimentare pentru menținerea, amenajarea și repararea bunurilor imobile, care nu sunt utilizate.
2. Transmiterea bunurilor în proprietatea unităților administrativ-teritoriale Ungheni și Leova și, în rezultat, rămânerea în posesia foștilor angajați ai Serviciului Grăniceri/ Poliției de Frontieră a spațiilor locative cu care au fost asigurați în timpul serviciului, care până în prezent se află în folosința acestora și în care au investit mijloace financiare proprii pentru reparații și menținere.
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate până la 18.02.2022, în adresa dlui Vladimir Sava, șef al Direcției politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat a Ministerului Afacerilor Interne, pe adresa electronică: vladimir.sava@mai.gov.md, la numărul de telefon 022 255 653 sau pe adresa mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 75, Ministerul Afacerilor Interne, Direcția politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat.
Proiectul deciziei: hotărâre a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 902/2015 cu privire la Consiliul Național pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat şi nota informativă sunt disponibile pe pagina-web oficială https://mai.gov.md/ sau la sediul Ministerului Afacerilor Interne, situat pe adresa mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 75.