Ministerul Finanțelor (+trezoreriile)
Comentarii | Etapa | Postat de | Data |
---|---|---|---|
1. Modificarea pct.7 „Dacă beneficiarul are datorii la bugetul public național și nu a stins restanța în termen de 30 zile lucrătoare de la data recepționării notificării expediate prin email de către Agenția Servicii publice, acesta este exclus din Lista beneficiarilor desemnării procentuale”. 2. Modificarea pct. 15, 1 și 16 prin creșterea cuantumului procentual de la 2% la 3,5 % din suma impozitului pe venit calculat anual în folosul unuia dintre beneficiarii incluși în Lista beneficiarilor desemnării procentuale. 3. Modificarea pct. 15 „contribuabilul persoana fizică rezidentă care nu are datorii de peste 100 MDL la impozitul pe venit la data-limită de depunere a declarației cu privire la impozitul pe venit, este în drept de a desemna un cuantum procentual de 3,5% din suma impozitului pe venit calculat anual în folosul unuia dintre beneficiari incluși în Lista beneficiarilor desemnării procentuale”. 4. Modificarea pct. 20 (3) „contribuabil persoana fizică care are datorii mai mari de 100 MDL la impozitul pe venit pentru perioadele anterioare perioadei fiscale în care a fost efectuată desemnarea procentuală”. 5. Completarea pct. 15 „ Serviciul Fiscal va informa imediat persoanele fizice care au efectuat desemnarea procentuală despre datoriile existente la impozitul pe venit (în format electronic în cabinetul personal, prin poșta tradițională, prin mesaj sau altă formă de comunicare posibilă și acceptată) și va solicita achitarea datoriilor într-un termen util care să permită validarea desemnării procentuale realizate”. 6. Modificarea pct. 29 din Regulament „Mijloacele financiare obţinute în urma desemnării procentuale pot fi utilizate într-un termen ce nu depăşeşte trei perioade fiscale după perioada fiscală în care a fost efectuată desemnarea procentuală”. | vezi | Ciubarov Lia | 04.09.2024 |
1. Modificarea pct.7 „Dacă beneficiarul are datorii la bugetul public național și nu a stins restanța în termen de 30 zile lucrătoare de la data recepționării notificării expediate prin email de către Agenția Servicii publice, acesta este exclus din Lista beneficiarilor desemnării procentuale”. 2. Modificarea pct. 15, 1 și 16 prin creșterea cuantumului procentual de la 2% la 3,5 % din suma impozitului pe venit calculat anual în folosul unuia dintre beneficiarii incluși în Lista beneficiarilor desemnării procentuale. 3. Modificarea pct. 15 „contribuabilul persoana fizică rezidentă care nu are datorii de peste 100 MDL la impozitul pe venit la data-limită de depunere a declarației cu privire la impozitul pe venit, este în drept de a desemna un cuantum procentual de 3,5% din suma impozitului pe venit calculat anual în folosul unuia dintre beneficiari incluși în Lista beneficiarilor desemnării procentuale”. 4. Modificarea pct. 20 (3) „contribuabil persoana fizică care are datorii mai mari de 100 MDL la impozitul pe venit pentru perioadele anterioare perioadei fiscale în care a fost efectuată desemnarea procentuală”. 5. Completarea pct. 15 „ Serviciul Fiscal va informa imediat persoanele fizice care au efectuat desemnarea procentuală despre datoriile existente la impozitul pe venit (în format electronic în cabinetul personal, prin poșta tradițională, prin mesaj sau altă formă de comunicare posibilă și acceptată) și va solicita achitarea datoriilor într-un termen util care să permită validarea desemnării procentuale realizate”. 6. Modificarea pct. 29 din Regulament „Mijloacele financiare obţinute în urma desemnării procentuale pot fi utilizate într-un termen ce nu depăşeşte trei perioade fiscale după perioada fiscală în care a fost efectuată desemnarea procentuală”. | vezi | Ciubarov Lia | 04.09.2024 |
La moment sunt scutite de T.V.A. automobilele full-electrice: > Codul Fiscal > Articolul 103. Scutirea de T.V.A. > (1) Se scutesc de T.V.A. fără drept de deducere: > 24) autoturismele şi alte autovehicule (poziţiile tarifare 870321, 870322, 870323, 870324, 870331, 870332, 870333, 870340, 870350000, 870360, 870370000, 870380, 9705); > NOMENCLATURA COMBINATĂ A MĂRFURILOR > 870380 | – Alte vehicule, avînd doar motor electric pentru propulsie Astfel statul încurajează cetățenii să nu mai cumpere automobile care produc gaze nocive. Însă este un impediment major în trecerea la automobile electrice - prețul mare (bateriile sunt scumpe). O altă alternativă sunt bicicletele, trotinetele, monociclurile și orice alte mijloace de transport full-electrice de dimensiuni mici - care au preț mai mic/accesibil (însă tot destul de mare din cauza bateriilor scumpe). Din păcate doar automobilele electrice sunt scutite de T.V.A. și alte taxe vamale - la introducerea în țară se achită doar 0.4% proceduri vamale. Restul mijloacelor de transport full-electric sunt vămuite în total cu 27%: * 20% T.V.A.; * 5% poziţia tarifară; * 0.4% proceduri vamale. Asta descurajează cetățenii să treacă la forme de transport care nu poluează aerul și provoacă procurarea automobilelor uzate cu motor cu ardere internă. Rog să fie introdusă scutirea de T.V.A. (și taxa vamală) pentru poziţia tarifară 871160. > NOMENCLATURA COMBINATĂ A MĂRFURILOR > 8711 | Motociclete (inclusiv mopede) și biciclete, triciclete sau similare, echipate cu pedale și cu motor auxiliar, cu sau fără ataș; atașe: > 8711 60 | – Avînd motor electric pentru propulsie Motivarea este aceeași ca pentru poziția tarifară 870380. | vezi | Oleg Artene | 05.02.2024 |
in institutia noastra s-a studiat de catre toate cadrele didactice proiectul documentului respectiv si fiecare angajat si-a expus parerea. In fine am selectat urmatoarele propuneri : de a atribui conducatorului muzical 0,25 unit. per grupa (virsta 3-7 ani); pentru secretar 0,5 unit. pentru 5 grupe (pentru secretar un "Multumim frumos" aparte,managerii vor fi descarcati de lucrul cu documentele, timp care va fi folosit la organizarea eficienta si de calitate a procesului educational); sa se atribui pentru spalatoreasa 0,25 unit. per grupa. Cadrele didactice sunt foarte recunoscatoare pentru revederea normelor la functia de metodist si e foarte binevenita sporirea normei pentru asistentul medical, deoarece volumul de lucru e mare. Multumim!!! | vezi | Pronoza Maria | 09.04.2021 |
Proiect de genocid impotriva neamului. Ce tine de accizele la automobile, ati introdus limita de varsta pentru import pana la 20 de ani. Oameni buni, chiar va bateti joc??? Un automobil cu varsta de 15 ani cu capacitatea cilindrica de 1500 cm3, disel, ca e cel mai raspandit, acciza va costa 3500 euro!!!! De 20 ani nici nu mai spun. Or automobil similar cu varsta de 11 ani - 2000 euro!!!. Traim in Elvetia cumva? Ba mai mult, daca in prezent un automobil de 10 ani cu capacitatea de 1500cm3 acciza costa 1250 euro, la anul va costa 1500 euro. Cel mai des oamenii aduc masini cu motoare disel pana in 1500cm3, si benzina pana la 1000 cm3 sau 1000-1500 cm3, si ce coincidenta, in segmentul dat cel mai raspandit, se scumpește acciza la masini cu varsta cuprinsa intre 7-10 ani. Daca vreti reînnoirea parcului de automobile, faceti ca in Europa, pe baza normei de poluare. In loc sa platim accize exagerat de mari si nejustificate, va fi o sursă adaugatoare ca persoana sa procure un automobil mai nou. Dar sigur ca nu doriti asta, doar tot bugetul "se ține" pe accize, taxe, impozite. Treziți-vă, oameni!!! Se promit majorări de pensii si salarii, pe baza la alte scumpiri. "Bravo"!!! Va reușește de minune. | vezi | Grama Vadim | 23.11.2020 |
Proiect de genocid impotriva neamului. Ce tine de accizele la automobile, ati introdus limita de varsta pentru import pana la 20 de ani. Oameni buni, chiar va bateti joc??? Un automobil cu varsta de 15 ani cu capacitatea cilindrica de 1500 cm3, disel, ca e cel mai raspandit, acciza va costa 3500 euro!!!! De 20 ani nici nu mai spun. Or automobil similar cu varsta de 11 ani - 2000 euro!!!. Traim in Elvetia cumva? Ba mai mult, daca in prezent un automobil de 10 ani cu capacitatea de 1500cm3 acciza costa 1250 euro, la anul va costa 1500 euro. Cel mai des oamenii aduc masini cu motoare disel pana in 1500cm3, si benzina pana la 1000 cm3 sau 1000-1500 cm3, si ce coincidenta, in segmentul dat cel mai raspandit, se scumpește acciza la masini cu varsta cuprinsa intre 7-10 ani. Daca vreti reînnoirea parcului de automobile, faceti ca in Europa, pe baza normei de poluare. In loc sa platim accize exagerat de mari si nejustificate, va fi o sursă adaugatoare ca persoana sa procure un automobil mai nou. Dar sigur ca nu doriti asta, doar tot bugetul "se ține" pe accize, taxe, impozite. Treziți-vă, oameni!!! Se promit majorări de pensii si salarii, pe baza la alte scumpiri. "Bravo"!!! Va reușește de minune. | vezi | Grama Vadim | 23.11.2020 |
Pnct 4 contravine prevederilor art. 211 alin.(3) din Codul muncii” care prevede „În interiorul termenului de valabilitate a sancțiunii disciplinare, salariatului sancționat nu i se pot aplica stimulări prevăzute la art. 203”. Respectiv formularea din pnct. 4 poate naște situații litigioase inclusiv în instanțele judecătorești. Conform pnct.4 se subînțelege momentul aplicării sancțiunii dar nu termenul de valabilitate a acesteia. Luînd în considerație faptul că premiul se acordă pentru timpul efectiv lucrat, propun includerea în pnct.9 - termenul de valabilitate a sancțiunii disciplinare, cu excluderea acestei prevederi din pnct.4. De exemplu un angajat poate fi sancționat disciplinar în luna decembrie 2019, sancțiunea disciplinară își produce efectele juridice doar pentru viitor, respectiv neacordarea premiului pentru timpul efectiv lucrat pînă la momentul aplicării sancțiunii disciplinare nu este legală. Un alt exemplu: un angajat e sancționat la mijlocul anului 2018, respectiv termenul sancțiunii e pînă la mijlocul anului 2019, conform proiectului de regulament angajatul sancționat în 2018 va beneficia de premiu, ce este un tratament inegal față de primul exemplu. | vezi | Frunza Roman | 10.11.2020 |
Norma propusă contravine Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 186/2008, care stabileste că angajatorul e obligat să adopte măsuri pentru sănătatea şi securitatea în muncă şi care expres stabileşte, că măsurile privind securitatea în muncă nu vor comporta, în nici o situaţie, obligaţii financiare din partea lucrătorilor. Considerăm că trebuie schimbat doar răspunsul din BGPF nr. 29.1.3.1.38, în care de spus, că cheltuielile pentru testele de identificare a SARS-CoV-2 reprezintă cheltuieli ordinare şi necesare şi nu sînt facilitate a angajatului. | vezi | Iavorschi Elena | 10.10.2020 |
Desi proiectul ”prima casă 6” aparent este binevenit și atractiv, acesta de principiu este stîngaci întrucît nu va facilita tinerii funcționari publici cu statut special care cu adevarat au nevoie de spațiu locativ, ci șefii și conducerea acestor instituții promovași și susținuți politic a căror salarii comparativ cu personalul de execuție sunt mult mai mari și care după cum este cunoscut de societate au reușit la viața lor prin corupție să dobîndească averi fabuloase, respectiv acest proiect fiind un bun prilej de a se mai pricopsi ”saracii” cu locuințe. Or, proiectul nu prevede interdicții pentru aceștea. Deci, vorba moldoveanului: cine are să mai aibă. | vezi | tetcu i. | 03.07.2020 |
будет неплохо,если : 1) Не нужно заключение комиссии вышестоящей организации для списания ОС со 100% начисленной амортизацией,а также морально устаревших . 2) Не считать Основным средством объект со стоимость ниже действующего на момент лимита (то есть сегодня это 6000 лей).Разрешить самостоятельно перенести такие объекты из ОС в МБП или другие ТМЦ,без заключений комиссии вышестоящей организации. 3) По мере увеличения лимита ( то есть когда будет не 6000 ,а допустим 10000) предприятие самостоятельно (опять же без заключений комиссии вышестоящей организации ) проводит инвентаризацию своих ОС и если первоначальная (или переоцененная) стоимость ниже утвержденного лимита,то переводить из ОС в МБП или другие ТМЦ. | vezi | chibcalo nina | 18.06.2020 |
Buna ziua A aparut urmatoare intrebare ce se intimpla cu intreprinderile inregistrate in anul curent ca platitori de TVA sau in general inregistrati anul acesta | vezi | Onta Mihai | 28.05.2020 |
Buna ziua A aparut urmatoare intrebare ce se intimpla cu intreprinderile inregistrate in anul curent ca platitori de TVA sau in general inregistrati anul acesta | vezi | Onta Mihai | 28.05.2020 |
Buna ziua, Au aparut urmatoarele intreari legate de Regulamentul de rambursare a TVA: 1. In ca. II pct. 3 este indicat ca se depune "o cerere". E necesar de depus doar o cerere pentru toata perioada mai-decembrie 2020 sau se poate depune mai multe cereri ( pe fiecare luna in parte sau pa cateva luni). 2. Nu e clar daca in declaratia TVA se indica suma ceruta la rambursare. 3. In cerere in textul solicitarii este indicata "luna......2020" iar in tabelul Cererii exista posibilitate de indicat mai multe luni. Nu e clar ce luna se indica in textul solicitarii. | vezi | Vitalie Schiopu | 27.05.2020 |
Consider că cheltuielile alocate Președinției sunt extra exagerate în condițiile socio-economice actuale. Volumul corect ar echivala cel mult cu nivelul anului 2017. | vezi | Hook Robin | 16.04.2020 |
O înstituție bugetară devenind fondatorul ai noastrei Întreprinderi Municipale (în continuare ÎM) a transmis în gestiune economică anumite mijloace fixe. Aceste mijloace fixe ÎM le-a primit în propriul bilanț și le-a contabilizat ca datorie față de fondatori. Calculul amortizării se efectuează lunar și din acest motiv, valoarea de bilanț a acestor mijloace fixe se diminuează în fiecare an, însă suma datoriei rămîne constantă. Mecanismul casării pentru astfel de datorii este reflectat în SNC “CAPITAL PROPRIU ŞI DATORII” la art.65. „Datoriile privind bunurile primite în gestiune economică apar în cazul primirii bunurilor de la alte entităţi (fondatori, organele administraţiei publice) în gestiune temporară şi se contabilizează ca majorare concomitentă a activelor şi a datoriilor.Datoriile privind bunurile primite în gestiune economică se diminuează la returnarea activelor sau la recuperarea valorii acestora prin numerar sau altă formă de compensare. Returnarea activelor sau compensarea valorii lor se contabilizează ca diminuare concomitentă a datoriilor pe termen lung sau curente şi a valorii contabile a activelor returnate sau a numerarului. În cazul în care valoarea contabilă a activelor returnate este mai mică decît suma datoriilor, diferenţa se contabilizează ca diminuare a datoriilor şi majorare a veniturilor curente sau a capitalului social”. ÎM încă mulți ani va continua calculul amortizării și anual va atribui suma menționată la cheltuielile perioadei de gestiune, iar în cazul returnării mijloacelor fixe fondatorului, va fi nevoită de a recunoaște imediat o sumă majoră a venitului din motivul că la momentul returnării valoarea restantă din bilanț va fi minimă ori chiar nulă. Luînd în considerație prevederile SNC “PREZENTAREA SITUAŢIILOR FINANCIARE” art.82. „Veniturile şi cheltuielile aferente aceloraşi operaţiuni economice se reflectă în situaţia de profit şi pierdere în aceiaşi perioadă de gestiune (de exemplu, valoarea contabilă a bunurilor vîndute şi valoarea de vînzare a acestora se recunosc concomitent în aceiaşi perioadă de gestiune)”, considerăm a fi logic ca fondatorul să ia decizia privind diminuarea datoriei în limitele sumei calculate a amortizării pentru fiecare an curent. Rugăm să fie examinată această oportunitate. | vezi | chibcalo nina | 24.02.2020 |
Не обеспечено выполнение основных положений Конституции РМ, в части ст.13(2) "Государство признает и охраняет право на сохранение, развитие и функционирование русского языка и других языков, используемых на территории страны." ст.13(4)" Порядок функционирования языков на территории Республики Молдова устанавливается органическим законом." Не соблюдаются и статьи Закона о функционировании языков на территории РМ Статья 6. "В отношениях с органами государственной власти, государственного управления и общественных организаций, а также с предприятиями, учреждениями и организациями, расположенными на территории Молдавской ССР, язык устного и письменного обращения - молдавский или русский - выбирает гражданин". Статья 9. "Рабочим языком в органах государственной власти, государственного управления и общественных организаций является государственный язык, вводимый поэтапно. При этом обеспечивается перевод на русский язык" Почему вы ограничиваете моё участие в обсуждении? Где перевод всех представленных документов на русский язык? | vezi | T T | 11.01.2020 |
nu sint de acord cu implimentarea acestui registru sa fie pus pe umerii intreprinderilor mici si mijlocii mereu ne trezim cu ceva nou ce le trece prin cap la acei de sus cautati miliardele unde au plecat faceti ordine de sus si sa lucreze legislatia dar nu sa faceti imagine ca lucrati.Degraba nici nu o sa fie oameni in tara pe care vreti sa-i includeti in registru | vezi | Busuioc Aliona | 10.01.2020 |
1. Proiectul prevede egalarea claselor de salarizare pentru educatori educație timpurie,învățători și profesori, însă cerințele minime conform art. 132 Codul Educației sunt diferite - salarizare egală cerințe diferite, inechitate 2. Dacă tot a-ți majorat un pic la funcțiile din blocurile alimentare la funcția H6178 ar fi oportun de asemenea de adăugat clase 3. Funcțiile E6041 și E6042 egalate,dădaca activează în grupa de greșă cu copii de vîrsta 2-3 ani, ajutorul de educător 3-7 ani. lucru la creșă ar trebuie apreciat mai semnificativ 4. S-a vorbit mult despre o inechitate în grădinițe și s-a scris dar nimic, funcția de șef de gospodărie H6077 se stabilește în grădinițele până la 11 grupe, în grădinițele de la 12 grupe se stabilește ajutorul directorului pentru gospodărie E6043. Același post, bloc și bunuri în gestiune mai multe, salariu mult mai mic 5. În instituțiile aflate la auto gestiune ( școli gimnaziiși licee) sunt instituite funcții de contabil H6066 Economist H6063, ei gestionînd instituția respectivă. În cadrul Direcției Educație de asemenea sunt funcțiile date inclusiv șef secție, care au în gestiune nu doar o singură instuție ci un număr mai mare, și un spectru întreg de instituții gradinițe, școli primare, gimnazii, licee centre estetice bazine de înot, internatm, școli sportive tabere, însă nivelul de salarizare este același. 5. Și multe altele dear fii cine asculte și analizaze ... | vezi | .Votcariov Alexandr | 13.11.2019 |
1. Proiectul prevede egalarea claselor de salarizare pentru educatori educație timpurie,învățători și profesori, însă cerințele minime conform art. 132 Codul Educației sunt diferite - salarizare egală cerințe diferite, inechitate 2. Dacă tot a-ți majorat un pic la funcțiile din blocurile alimentare la funcția H6178 ar fi oportun de asemenea de adăugat clase 3. Funcțiile E6041 și E6042 egalate,dădaca activează în grupa de greșă cu copii de vîrsta 2-3 ani, ajutorul de educător 3-7 ani. lucru la creșă ar trebuie apreciat mai semnificativ 4. S-a vorbit mult despre o inechitate în grădinițe și s-a scris dar nimic, funcția de șef de gospodărie H6077 se stabilește în grădinițele până la 11 grupe, în grădinițele de la 12 grupe se stabilește ajutorul directorului pentru gospodărie E6043. Același post, bloc și bunuri în gestiune mai multe, salariu mult mai mic 5. În instituțiile aflate la auto gestiune ( școli gimnaziiși licee) sunt instituite funcții de contabil H6066 Economist H6063, ei gestionînd instituția respectivă. În cadrul Direcției Educație de asemenea sunt funcțiile date inclusiv șef secție, care au în gestiune nu doar o singură instuție ci un număr mai mare, și un spectru întreg de instituții gradinițe, școli primare, gimnazii, licee centre estetice bazine de înot, internatm, școli sportive tabere, însă nivelul de salarizare este același. 5. Și multe altele dear fii cine asculte și analizaze ... | vezi | .Votcariov Alexandr | 13.11.2019 |
1. Proiectul prevede egalarea claselor de salarizare pentru educatori educație timpurie,învățători și profesori, însă cerințele minime conform art. 132 Codul Educației sunt diferite - salarizare egală cerințe diferite, inechitate 2. Dacă tot a-ți majorat un pic la funcțiile din blocurile alimentare la funcția H6178 ar fi oportun de asemenea de adăugat clase 3. Funcțiile E6041 și E6042 egalate,dădaca activează în grupa de greșă cu copii de vîrsta 2-3 ani, ajutorul de educător 3-7 ani. lucru la creșă ar trebuie apreciat mai semnificativ 4. S-a vorbit mult despre o inechitate în grădinițe și s-a scris dar nimic, funcția de șef de gospodărie H6077 se stabilește în grădinițele până la 11 grupe, în grădinițele de la 12 grupe se stabilește ajutorul directorului pentru gospodărie E6043. Același post, bloc și bunuri în gestiune mai multe, salariu mult mai mic 5. În instituțiile aflate la auto gestiune ( școli gimnaziiși licee) sunt instituite funcții de contabil H6066 Economist H6063, ei gestionînd instituția respectivă. În cadrul Direcției Educație de asemenea sunt funcțiile date inclusiv șef secție, care au în gestiune nu doar o singură instuție ci un număr mai mare, și un spectru întreg de instituții gradinițe, școli primare, gimnazii, licee centre estetice bazine de înot, internatm, școli sportive tabere, însă nivelul de salarizare este același. 5. Și multe altele dear fii cine asculte și analizaze ... | vezi | .Votcariov Alexandr | 13.11.2019 |
Legea 270 de la publicare si pina in prezent nu face altceva decît sa incalce flagrant propriile principii(nediscrimiare, ierarhizare, echitate, coerenţa etc.) Cum putem vorbi de nediscriminare cind Legea discrimineaza grav funcţionarii publici de execuţie din cadrul CNAS/CTAS? Prezenta Lege a majorat/dublat salariile funcţionarilor publici de conducere din cadrul Casei Naţionale de Asigurari Sociale şi Casele Teritoriale şi la funcşionarii publici de executie a ramas la fel!Principiul echităţii la fel nu este respectat or Legea trebuie sa fie egala pt toti ceea ce nu e cazul aici. În urma implementarii acestei legi în cadrul accesi organizatii s-au dublat salariile funcţionarilor de conducere si la cei de executie au ramas la fel, in baza la care criterii? Modificările propuse nu rezolva problemele functionarilor de executie din cadrul CNAS/CTAS. Ideea de a ne plasa la nivelul APL de nivel municipal/raional nu aduce decit o marire modica de aproximativ 400 lei calculat si nu elimina disonanta foarte mare si mai ales NEJUSTIFICATA dintre funcţiile de conducere si cei de executie. Oare nimeni din cei care au lucreaza la modificarile Legii nu a sesizat problema data, care este una foarte grava şi afecteaza direct acesti angajati? La o simpla examinare a Anexei nr.3 din Legea 270 ne arata diferenţa aceasta. Multe funcţii din tabel nu se regasesc in cadrul CNAS/CTAS. Va rugam foarte mult sa fie examinata mai profund aceste ascpecte ale prezentei Legi si de adus modificarile de rigoare care se impun! | vezi | Cissa Tatiana | 13.11.2019 |
Urmare implementării Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar (în continuare - lege), prin prizma prevederilor art.12 al legii menționate, au fost depistate unele momente care aduc la o discrepanță în nivelul salarizării pentru funcții identice deținute, în special din Anexa nr.3 la lege, fiind contrariu prevederilor art.1 alin. (2) și art.3 ale legii menționate și vizează în special acordarea treptelor de salarizare pentru vechime în muncă în condițiile art.12, alin.(6) al legii, pentru titularii funcțiilor de conducere care sunt concomitent și conducători de unitatăți bugetare. Esența abordată pornește de la aceia că: a) conform prevederilor legii, salariul de bază la unele funcții de conducere se stabilește în dependență de denumirea fincției deținute (șef direcție, șef secție, etc.) și nu în dependență de faptul, dacă titularul acestei funcții este conducător de unitate bugetară (Anexa nr.3 la lege). b) specificul rețelei unităților bugetare (art. 2. din lege) în Autoritățile administrației publice centrale (AAPC) diferă de specificul rețelei unităților bugetare în Autoritățile administrației publice locale (AAPL), spre exemplu: Ministerul Finanțelor este o unitate bugetară. Conducătorul acestei unități bugetare este Ministrul – persoană cu funcție de demnitate publică, care nu beneficiază de acordarea treptelor de salarizare pentru vechime în muncă (art.12. alin. (4) și alin.(5) din lege). Totodată, în structura ministerului activează diferite subdiviziuni (direcții, secții, etc.), ce sunt conduse respectiv de funcționari publici de conducere - șefi de drecții, secții, etc., care beneficiază de acordarea treptelor de salarizare pentru vechime în muncă în condițiile art.12, alin.(6), deoarece nu sunt în acelaș timp și conducători de unități bugetare. O altă situație este creată în AAPL, spre exemplu în structura consiilor rationale, unde calificarea de unitate bugetară o au un șir de subdiviziuni: Aparatul Președintelui raionului, direcțiile, secțiile, etc., inclusiv care au în plus și statut de “persoană juridică”. Unitatea bugetară Aparatul Președintelui raionului este condus de Presedintele raionului – persoană cu funcție de demnitate publică, care nu beneficiază de acordarea treptelor de salarizare pentru vechime în muncă (art.12. alin. (4) și alin.(5) din lege). Ca și în cazul cu unitatea bugetară Ministerul Finanțelor, subdiviziunile Consiliului raional (direcțiile, secțiile, etc.) sunt conduse de șefi de drecții, secții, etc. - funcționari publici de conducere, dar (atenție!!!) care nu pot benefia de acordarea treptelor de salarizare pentru vechime în muncă din cauza că sunt concomitent și conducători de unități bugetare (art.12. alin. (4) și alin.(5) din lege). Nu este oare paradoxal faptul, că funționarii publici de acelaș nivel și din acelaș domeniu sunt salarizați diferit?! Cu atît mai mult această discrepanță devine mai “dureroasă” cînd sunt comparate (conform atribuțiilor de serviciu indicate în fișa postului) nivelul de complexitate al sarcinilor, responsabilitatea decizională, efortul fizic și mental, etc. pentru conducătorii unităților bugetare din cadrul aceleiași AAPL, dar care au în plus și statut de persoană juridică, deoarece povara totală a sarcinilor puse pe seama conducătorului subdiviziunii cu statut de persoană juridică este considerabil mai mare. Exemplul concret pentru doi funcționari care dețin funcții identice conform Anexei nr.3 la lege din cadrul aceleiași AAPL este reflectat mai jos: 1. Funcția deținută (pentru o vechime în muncă de peste 20 ani): a) Șef Secție Cultură din cadrul Consiliului raional. Unitatea bugetară - Secția Cultură. b) Șef Secție Agricultură din cadrul Aparatului Președintelui raionului. Unitatea bugetară - Aparatului Președintelui raionului. 2. Statutul funcției (în condițiile Art.2. al Legii nr.270): a) Este conducător de unitate bugetară (Org. 2). b) Nu este conducător de unitate bugetară. 3. Statutul subduviziunii: a) Este persoană juridică. b) Nu este persoană juridică. 4. Povara totală a sarcinilor, responsabilitatea, etc.: a) Mai mare. b) Mai mică. 5. Clasa de salarizare / coeficientul de salarizare: a) 78 (conform anexei nr.3, tab.2 din legea nr.270) / 5,00. b) 84 (conform anexei nr.3, tab.2 din legea nr.270, plus 6 clase pentru vechime) / 5,67. 6. Salariul de bază (diferența, lei): a) 7500. b) 8510 (+ 1010). Este evident, că în cazul dat “seful secției agricultură”, care are o povară de sarcini, responsabilități, etc. mai mică (nu este implicat în procesele managerial, achiziții publice, relații de muncă, salarizare, etc.) în final are o remunerare a muncii mai mare. Pararel cu cele relatate, se pune întrebarea, de ce funcționarii publici de conducere din cadrul AAPC ( șef direcție, șef secție, etc.) beneficiază de acordarea treptelor de salarizare pentru vechime în muncă iar cei din AAPL – nu? Nu este oare o lezare a drepturilor fundamentale ale unor categorii de salarizați în condițiile aceluilaș act normativ - Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public? In scopul redresării situației create, echitabilității în remunerarea muncii pentru persoanele ce dețin funcții identice reeșind din denumirea funcției conform Anexei nr.3 la lege, solicit respectuos, ca în proiectul de lege petru modificarea Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, care este publicat actualmente pe pagina oficială a Guvernului pentru consultări publice, să fie întrodus amendamentul următor: Articolul 12. După alin.(5) se introduce alin.(51) cu următorul conținut ”Prin derogare de la prevederile art.12, alin.(4) și alin.(5), conducătorilor unităților bugetare (direcții generale, direcții, direcții în cadrul direcțiilor generale, secții, servicii) din cadrul Aparatului Primăriei municipiului Chișinău, subdiviziunilor subordinate Consiliului municipal Chișinău și aparatului preturilor municipiului Chișinău, UTA Găgăuzia, Aparatului Primăriei municipiului Bălți, Aparatului președintelui de raion și subdiviziunilor subordonate consiliului raional se vor acorda trepte de salarizare în condițiile art.12, alin.(6)“. | vezi | Banaru Octavian | 12.11.2019 |
Acest proiect nu elimină carenţele dar le neglijează într-o oarecare măsură. Ierarhizarea aferentă funcţiilor şi claselor de salarizare rămâne neatinsă în domeniul funcţiilor din cadrul Caselor Teritoriale de Asigurări Sociale, care de la specialist principal până la şef serviciu, există o carenţă de 5 funcţii şi respectiv 5 clase de salarizare, ce nu se regăsesc în statele de personal ale Caselor Teritoriale de Asigurări Sociale. Ca rezultat avem o discrepanţă dintre salariile pentru funcţii publice de execuţie raportat la cele de conducere ce constituie 68%... Ca propunere se va considera revizuirea ierarhizării claselor de salarizare şi a coeficientului atribuit acestora. | vezi | Aliona Aliona | 12.11.2019 |
în acest proiect HG, nu este stipulat nimic despre majorarea salariilor cadrelor didactice, care oferă asistență educațională copiilor cu cerințe educaționale speciale. Mă refer la activitatea: cadrelor didactice de sprijin, a psihologilor, logopezilor și a altor specialiști din educație. Or, considerați că munca acestor specialiști nu este importantă și nu merită a fi remunerată la un nivel, cel puțin echivalent cu al cadrelor didactice: clasa de salarizare 56? | vezi | galescu valentina | 11.11.2019 |
Modificările propuse care se referă la Casa Naţională de Asigurări Sociale nu rezolva problema care am sesizat-o încă cînd a fost adoptata Legea. Chiar şi cu acest proiect de modificare a Legii 270 din 23.11.2018 nu se atestă decât o mărire modică de 400 lei !!! Apropo modificările prevăzute în proiectul dat majorările sunt valabile şi pentru funcţionarii publici de conducere, un simplu calcul ne arată discrepanţa enormă dintre salariul unui funcţionar public de conducere şi cel de execuţie: Exemplu: Cea mai mică funcţie de conducere din cadrul Caselor Teritoriale de Asigurări Sociale – Şef serviciu şi cea mai mare funcţie de execuţie– specialist principal diferenţa între salariile de funcţie este de 2013,5 lei , specialist superior diferenţa este şi mai mare 2656 lei, specialist diferenţa este de 2838 lei. Dacă este să ne raportăm la celelalte funcţii de conducere: şef secţie, şef direcţie în cadrul direcţiei generale, şef direcţie generală – diferenţa ajunge să fie enormă. Care este criteriul dupa care se atestă o asemenea discriminare????!!!! În cadrul aceeaşi organizaţii asemenea discrepanţe între salarii? Sper ca măcar de data asta Ministerul Finanţelor şi cei care lucrează la modificările Legii să studieze mai atent greşelile care au fost comise. Oare cît trebuie să mai aducem în discuţie problema dată? Deja un an de zile a trecut de cînd a intrat în vigoare prezenta lege şi totuşi nimeni nu corectează erorile comise. | vezi | Vrabie Alex | 11.11.2019 |
Cu parere de rau, nu s-a modificat nimic la functia de contabil sef a APL de nivelul I. Contabilulului sef a primariei (A2156) cu o populatie de 4400 locuitori sa stabilit clasa de salarizare de 60, iar contabilului sef de la liceul(H6026) din aceias localitate este de 61. Se primeste ca pentru o munca, care necesita mai multe cunostinte, abilitati, s.a., remunerarea este mai mica. | vezi | Maria Niculai | 11.11.2019 |
Предлагаю: По аналогии с декларацией СЕТ,где декларируются все доходы,кроме тех,из которых произведено окончательное удержание налога,в декларации VEN в строке 0101 указать : «Отражается общая сумма доходов, признанных в финансовом учете в соответствии с положениями Национальных стандартов бухгалтерского учета или Международных стандартов финансовой отчетности, которая определяется как сумма счетов класса «Доходы»,за исключением доходов, из которых произведено окончательное удержание налога» . Со временем может быть расширен или сокращен список источников окончательного удержания налога,а также может измениться номер статьи ,поэтому ссылку на статью 90(прим) давать не обязательно. Это позволит толковать равнозначно как в отношении физических лиц,так и юридических лиц часть (4) статьи 90 (прим) Налогового Кодекса : «Окончательное удержание налога, установленного настоящей статьей, освобождает получателя выигрышей и доходов, указанных в частях (3), (31), (33), (34), (35) и (36), от включения их в состав валового дохода и от их декларирования». | vezi | chibcalo nina | 04.11.2019 |
В представленном к обсуждению Приказе Минфина предлагаю дополнить 4 пункт предложением, в котором будет указан налоговый период за который надо представлять обновленный отчет. | vezi | T T | 04.11.2019 |
Moldova tre să fie liberă financiar de dependețele din afară. Și n-ar fi rău, sînguricî să-și ducă darea de seamă. | vezi | B T T A Iurie | 31.10.2019 |
Atîta timp cît Moldova nu este liberă financiar,nu putem vorbi despre impozite. TĂTI IMPOZITELE TRE ELIMINATE.BANU DE CÎND ÎI EL SE FACE LA FABRICĂ CU CIOCANU ȘI OMU TOT-I SĂRAC. | vezi | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
В случае если доход будет от продажи капитальных активов, освобождение должно продолжать действовать!!! так как у большинства жителей РМ это не доход, а переезд в новую жилплощадь | vezi | Lina Lina | 01.10.2019 |
В случае если доход будет от продажи капитальных активов, освобождение должно продолжать действовать!!! так как у большинства жителей РМ это не доход, а переезд в новую жилплощадь | vezi | Lina Lina | 01.10.2019 |
In proiectul hotararii se vorbeste despre posibilitatea eliberării bonului de casă sub formă electronică, ceea ce este firesc. Doar ca aceasta se mentioneaza doar intr-un singur punct, in scopul crearii SIA MEV. Nu sunt descrise metode si mecanisme de eliberare a bonului electronic, ceea ce va ingreuna implimentatrea in practica a acestuia. In proiect peste tot se vehiculeaza cu termenul de "bon de casa/document fiscal", element invechit deja, ori proiectul avand scop de modernizare a proceselor. Ar fi bine de revizuit si de completat proiectul hotararii, prin introducerea claritatii legate de emiterea bonului electronic (afisarea pe ecran, QR code, sms, email s.a.) | vezi | B Victor | 02.07.2019 |
Membrii A. O. „Asociația contabililor din sectorul Agroalimentar din Republica Moldova” în colaborare cu membrii catedrei Contabilitate din cadrul Universității Agrare de Stat din Moldova, comunică următoarele opinii cu privire la documentul primar „Avizul de însoțire a mărfii": 1. Dublarea denumirii indicatorilor documentului primar „Avizul de însoțire a mărfii" contravine prevederilor Legii contabilităţii si raportării financiare nr. 287 din 15 decembrie 2017 (în continuare - LCRF nr. 287), în conformitate cu care: • contabilitatea se ţine în limba română şi în monedă naţională [articolul 7, alineatul (1)]; • întocmirea documentelor primare constituie elementul de bază al ciclului contabil [articolul 10, alineatul (1), litera (a)]; 2. Denumirea documentului trebuie să fie la o formă nehotărâtă fără articulare, deci, expusă în următoarea redacție „ Aviz de însoțire a mărfii”. 3. De exclus cuvântul „active” din conținutul textual al documentului și a explicațiilor cu privire la completarea acestuia (coloana 8.4, rubrica „Mențiuni speciale”, rândurile 11, 12, 13 și 14), deoarece: • în primul rând, orice activ cade sub incidența denumirii „marfă”; • în al doilea rând, contravine denumirii formularului în cauză. 4. De înlocuit în conținutul textual al documentului și a explicațiilor cu privire la completarea acestuia sintagmele „menire” și „transfer” respectiv în „destinație” și „expediere” 5. De redenumit rubrica „Mențiuni speciale” în „Destinații speciale”. 6. De suplinit sintagma prelucrare prin bară cu „procesare” deoarece sunt procese diferite. În așa mod cazurile “Pentru prelucrare la terţi” și „Returnare de la terţi după procesare” obțin denumirile: • pentru prelucrare la terţi – „Pentru prelucrare/procesare la terţi”; • returnare de la terţi după procesare – „Returnare de la terţi după prelucrare/procesare”. 7. Potrivit explicațiilor cu privire la completarea formularului în cauză în rubrica „Mențiuni speciale” prevede marcarea cu semnul ✓ a cazului “Pentru prelucrare la terţi” la expedierii valorilor materiale trimise pentru prelucrare/procesare la terţi şi returnării acestora după prelucrare/procesare. În această ordine de idei se necesită specificarea cazurilor date pentru a avea posibilitatea bifării. 5. Cu scopul sporirii accesibilității de prelucrare computerizată a informației conținute în acest formular considerăm că ar fi logic de specificat toate cazurile de eliberare a documentului dat cu scopul selectării și marcării ulterioare cu semnul ✓ a destinației necesare, de exemplu: Însoţirea mărfurilor pe timpul transportării acesteia ✓ Transmiterea pentru prelucrare/procesare la terţi Returnarea de la terţi după prelucrare/procesare Livrarea regulată pe parcursul unei perioade de gestiune a mărfurilor impozabile cu TVA cu drept de deducere până la întocmirea facturii fiscale, conform prevederilor art.1171, alineatul (2) al Codului fiscal Livrarea mărfurilor scutite de TVA cu drept de deducere până la întocmirea facturii fiscale, conform prevederilor art.1171 al Codului fiscal Livrarea mărfurilor scutite de TVA fără drept de deducere cu emiterea ulterioară a facturii fiscale Livrarea mărfurilor de către entităţile ce nu deţin statut de plătitor al TVA, cu emiterea ulterioară a facturii fiscale Etc. 6. Denumirea rubricii 1 „Furnizor” trebuie completată prin bară cu sintagma „Expeditor” prin analogie cu rubrica 2 (Cumpărător/Beneficiar). Deci denumirea rubricii în cauză trebuie expusă în următoarea redacție: „Furnizor/Expeditor”. 7. Denumirea coloanei 8.1 necesită modificare. Deci coloana în cauză trebuie denumită „Nr. crt.”, ceea ce înseamnă „numărul curent”. 8. De racordat denumirea coloanei 8.3 cu prevederile LCRF nr. 287 [articolul 11, alineatul (7), lit. (f)], potrivit cărora coloana în cauză trebuie denumită „Etalon cantitativ”. 9. În coloana 8.9 „Masa brută, tone” trebuie utilizat etalonul cantitativ „kilograme (kg)”. Ca urmare, coloana în cauză obține denumirea „Masa brută, kilograme (kg)”. 10. Din conținutul punctului 2 al explicațiilor privind completarea formularului în cauză de exclus ultimul alineat, deoarece acesta repetă destinația documentului în cauză. 11. Solicităm introducerea modificărilor în set, începând cu data de 1 ianuarie și nu pe parcursul exercițiului financiar, deoarece implicațiile singulare pe parcursul exercițiului financiar rezumă costuri financiare suplimentare de ajustare a programelor aplicative de prelucrare a informației contabile. Președintele A.O. ACA RM, Tatiana TAPU | vezi | din sectorul agroalimentar asociatia contabililor | 21.02.2019 |
Ar fi echitabil de stabilit pedeapsa mai mica sau egala cu cea pentru raportarea fiscala (art. 3011 Cod contraventional) si in mod diferentiat: - Prezentarea datelor statistice eronate și/sau incomplete se sancționează cu amendă de la 9 la 30 de unități convenționale aplicată persoanei cu funcție de răspundere. - Neprezentarea în termenul stabilit a datelor statistice se sancționează cu amendă de la 6 la 12 unități convenționale aplicată persoanei cu funcție de răspundere. | vezi | 19.01.2019 | |
Поддерживаю | vezi | ^_^ broscutza_ | 18.01.2019 |
Также хочу обратить ваше внимание на онлайн Петицию ""Требуем отмены ЗАПРЕДЕЛЬНЫХ ШТРАФОВ ЗА СТАТИСТИЧЕСКУЮ ОТЧЕТНОСТЬ", собравшую более 1600 подписей со всей Молдовы.Она здесь https://www.petitions247.com/217735 | vezi | Тунгус Татьяна | 18.01.2019 |
Вот ещё мнение: " Ежегодно повторяется ситуация, когда работники Статистики звонят и объявляют ,что мы должны были сдать отчёт, срок по которому уже прошёл. И это после многократных расспросов "что именно мы должны сдавать в этом году". Однако в этом году на одной из работ ситуация вообще абсурдна: зашли в Статистику узнать какие отчёты мы должны сдавать на этот раз.Нам дали стопку бланков и написали их сроки сдачи. Сверяя с сайтом statistica.gov.md, я нашла разногласия и по срокам сдачи . Попросила директора заехать в Статистику и уточнить. Ему дали другую стопку отчётов и записали иные сроки сдачи. Данная информация шла в разрез с первой. А некоторые отчёты относились к ежемесячным за 2018год, о которых нам никто никогда не говорил( на 2019 год их убрали, судя по тому же сайту). Я написала письмо на официальном бланке в Статистику в просьбой уточнить: что же именно и до какого числа мы должны сдавать. Мне пришёл ответ с 3-й группой отчётов- отличающийся и по составу и по срокам сдачи от первых двух вариантов. И это всё в течении одной недели! Так как же можно "точно" делать отчёты и в срок, если у работников Статистики ежедневно разное мнение что и когда мы должны сдавать?? А ведь нужно ещё время для их точного заполнения! О дублировании информации в разных отчётах уже много сказано- но это отнимает много времени и сил, которые нужны ещё и для отчётов в Налоговую инспекцию! Пора бы подумать о человеческом факторе -людях, убивающих время и силы на многочисленные отчёты!" | vezi | Тунгус Татьяна | 18.01.2019 |
Поддерживаю. Штрафы просто космические, по сравнению с тем, какой "ущерб" можно нанести государству (это не налоговая, а стат. отчетность, так, на минуточку (!)). А некоторые отчеты такие сложные, что мало кто может объяснить как правильно их заполнить. Постоянно обещают, что упростится система сдачи отчетности, а на практике все наоборот. С такими штрафами скоро не останется бухгалтеров желающих работать. | vezi | Cazacu Dmitrii | 18.01.2019 |
штрафы не соизмеримы, да и суть отчетов такова, что не понятно для чего они вообще сдаются? одни и те же данные из одного отчета в другой. Квест такой, найди отличие? Баланс и Анкета... 5СI годовой до 25/1 это вообще логике не поддается. IPC18 и "МункИ"? Можно объединить все "Мунки" в один годовой отчет? а то у каждой "мунки" свой срок сдачи, тоже издевательство над бух-ром. Почему INDST до 15 числа? зачем PRODMOLD вообще? проверить как сдали INDST? Я вижу в намерениях нашего государства только задавить бизнес непомерными штрафами и делать видимость работы правительство в создании дополнительной бумажной волокиты. Сегодня (18/01/19) мне куратор сообщила, что я не сдала Munca1 (срок до 15/1), забавно, но на сайте статистики в разделе 2019 данного отчета нет, ответ куратора-будет после 20/1... это вообще как? Вывод - штрафы придумали, а проблемы остались и снова виноваты экономические агенты и их сотрудники. | vezi | adams katy | 18.01.2019 |
Если нет возможности совсем исключить штрафы за нарушения в области сдачи стат/отчетности, предлагаю уменьшить их ровно в 10 раз было = persoanei cu funcții de răspundere - de 120 la 170 просим = persoanei cu funcții de răspundere - de 12 la 17 было = persoanei juridice - de la 250 la 350 de unităţi convenţionale просим = persoanei juridice - de la 25 la 35 de unităţi convenţionale | vezi | Тунгус Татьяна | 18.01.2019 |
Вот ещё несколько: "Не справедливо устанавливать такие заоблачные штрафы. Сроки очень сжатые; корректировки не позволительны... Как работать?!" "Крупные юридические лица не могут предоставлять статистическую отчетность без корректировок. Статистические отчеты, особенно 5CI не возможно к 25 числу предоставить доподлинно верными, не имея возможность скорректировать данный отчет" "Зарплаты 3000, штрафы 6000-8500лей. Это не нормально" "Это не соизмеримые суммы штрафов, работать не хочется, чтоб уплатить штраф, нужно брать кредит. Ещё просим отодвинуть сроки сдачи отчетов, упростить сами отчеты, сами работники возмущаются и смеются над бессмысленными отчетами, да и сложными" "бизнес в Молдове надо поддерживать, а не давить. Бюрократия и нереальные штрафы не помогут навести порядок в сфере бизнеса, а как раз наоборот" "Государство заявило о намерении сокращать число отчетов и органов, контролирующих бизнес, а также упрощать ведение бизнеса" "Категорически не согласна с такими штрафными санкциями. Также требую изменить сроки сдачи отчетов, т.к. у крупных предприятий просто нет возможности проверить и предоставить достоверную информацию" "эти штрафы уничтожут весь бизнес. Бухгалтера массово будут увольняется. Бизнес без бухгалтера невозможен" "Диспаритет между тяжестью нарушения и наказанием" | vezi | Тунгус Татьяна | 18.01.2019 |
Вот ещё мнение: атьяна Тунгус aș da propunerea ca fiecare societate la finele anului să fie informat, in scris, ce DS trebuie sa prezinte, și până la ce dată, dar să nu mă sune de 20 de ori la început de an și să îmi mai zică:" stati ca.mai aveti și astea, și asta...". Doar fiecare societate are specificul ei, și fie ea este inclusa in cercetare statistica, fie nu. Și să se facă o distincție, pentru care dări de seamă să fim penalizati cu o suma și pentru care cu alta suma. Nu toate au aceeași valoare, de ex. Situațiile financiare. | vezi | Тунгус Татьяна | 18.01.2019 |
Здравствуйте! Спасибо за то, что реагируете на солидарные обращения. Я понимаю, что данный проект направлен конкретную цель - поправка в закон, для уменьшения размера огромных штрафов. Но хочу обратить внимание, что проблема гораздо шире и носит системный характер. Вот мнения из обсуждения проблемы: "Есть множество отчётов, которые сдают только те предприятия, которые включены в соответствующий список. Работаю бухгалтером с 1994 года. Уже много лет веду не одну, а несколько фирм. За все эти годы ни разу ни в одной из фирм мне не дали официального списка отчётов, которые надо сдавать в статистику. Просто каждый год, когда я приходила в статистику с годовым балансом, мне устно сообщали, что на данный год данная фирма включена в такие-то списки. Никаких документальных подтверждений о том, что мне сообщили всё или не всё, у меня никогда не было. Почему же ответственность за несдачу отчёта должна нести я? Сегодня утром (18.01.19) я съездила в Статистику для сдачи отчёта по экспорту (EI-7, кстати давно пора включить его в электронный режим). Я спросила в какие списки мы включены в этом году? А оказывается списки ещё не готовы! А ведь есть отчёты со сроком сдачи до 20 и 25 января, до 1 февраля. А списки появятся позже. Кого оштрафуют за несвоевременную сдачу отчёта?" | vezi | Тунгус Татьяна | 18.01.2019 |
Министерство Финансов Республики Молдова MD- 2005, Республика Молдова мун. Кишинэу ул. Константин Танасе, 7 Министерство Экономики и Инфраструктуры MD- 2033, Республика Молдова мун. Кишинэу ул.Площадь Национального Собрания,1 Агентство Публичных Услуг I.S. MD-2012, Республика Молдова мун. Кишинэу ул. Пушкина, 42 Агентство Публичных Услуг I.S. Отдел Лицензирования Юридических Лиц MD-2012, Республика Молдова мун. Кишинэу ул. Пушкина, 47 NBM GRUP” SRL мун. Кишинэу ул. Митрополит Варлаам 73/75, (оф.) 27 Проанализировав проект Концепции Государственного Механизма Мониторинга Азартных Игр и проведя рабочий встречи с SFS, ASP, SPCSB и Министерство Финансов, мы согласовали и достигли консенсуса по количеству и форм предоставляемых отчетов и информаций, которая необходимая для выше указанных государственных органов. В соответствии c Законом об организации и проведении азартных игр N 291 от 16.12.2016 года, а именно: Ст. 30, казино является частным юридическом лицом и оперирует только механической рулеткой и игровыми столами на основании лицензии на деятельность по содержанию казино, стоимости которой составляет за каждый игровой стол 600 000 леев и плюс 130 000 леев за каждую механическую рулетку. А также на основание проекта Постановления Правительства об утверждении законопроекта о внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты с целью повышения эффективности контроля в сфере азартных игр и, соответственно, налогового администрирования в этой области опубликован 15.11.2018 на сайте http://particip.gov.md/proiectview.php?l=ro&idd=5938. А именно: «Закон №. 291/2016 по организации и проведению азартных игр», Ст. 16 дополнить пунктом (5) следующей формулировкой: «Основные игральные принадлежности (за исключением механических игровых столов) и вспомогательные игральные принадлежности, используемые для приема ставок игры должны быть оборудованы техническими средствами для подключения к единой электронной системы государственного мониторинга азартных игр. Технические устройства должны соответствовать требованиям законодательства, утвержденные Правительством о применении кассовых аппаратов с фискальной памяти для выполнения урегулирования в денежной форме, которая должны быть оснащены программным обеспечением для каждой игры и быть подключены к системе центрального информационного компьютера организатора, расположенный на территории Республики Молдова ». По итогам данных встреч, и проекта Постановления Правительства от 15.11.2018 предлагаем следующую редакцию Концепции Государственного Механизма Мониторинга Азартных Игр в разделе p. C. SI «Казино»: Игральные принадлежности - (казино) (механическая рулетка, игровые столы): ID игральной принадлежности; Фабричный номер; Производитель; Наименование; Дата регистрации; Дата снятия с учета; ID документа (техническая документация, сертификаты, и. д). Транзакций - (казино), информация для курирующих органов SFS и SPCSB. Тип: 1- пополнение (инкассация денег в кассовый аппарат); 2- извлечение денег из кассового аппарата; 3- покупка фишек в кассе или за игровыми столами «С»; 4- возвращенные ставки «А»; 5- заявленный выигрыш к выплате «D»; 6 - удержанный налог «В»: - (12%) - ИДНО игрока или код паспорта, если игрок нерезидент; - Страна игрока согласно паспорту; - Фамилия, Имя; - Дата рождения; - Серия и номер паспорта; - Сканированная копия в случае если игрок нерезидент; 7- z отчет; 22- денежные средства, оставшиеся с предыдущего дня в казино; 23- доступные денежные средства в кассе казино; 24- фишки, хранящиеся в казино; 25- фишки, разменянные в казино; 26- фишки на момент открытия стола; 27- фишки на момент закрытия стола; 28 – фишки в казино на начало игрового дня; 29- фишки в казино на конец игрового дня; - Отчет о транзакции с наличностью в размере не менее 200000 леев; - Отчет о транзакции клиентов по перечислению в размере не менее 500000 леев; ID ККМ; Номер чека ККМ/ Номер z-отчета; Дата чека ККМ/ Дата z-отчета; Тип z-отчета: 0- остаток денежных средств, в казино на начало игрового дня; 1- пополнений (инкассация денег в кассовый аппарат); 2- извлечение денег из кассового аппарата казино в течение игрового дня; 3- покупка фишек в казино в течение игрового дня; 4- ставки возвращенные в течение игрового дня; 5- сумма выигрышей, заявленная в кассе к выплате в течение игрового дня; 6- удержанный налог с выигрыша в течение игрового дня - 12 %. В связи с вышеизложенным, просим Вас внести изменения в Концепцию Государственного Механизма Мониторинга Азартных Игр в разделе p. C. SI «Казино» юридических приватных лиц, поскольку в проекте опубликован 21.12.2018 на сайте particip.gov.md в разделе «Казино» включены пункты которые не соответствуют технологическим особенностям приватного игорного бизнеса «Казино», а соответствуют игровым автоматам и спортивным ставкам, которые являются Государственной Монополией, и оперируются Национальной Лотереей Молдовы. | vezi | GRUP NBM | 02.01.2019 |
Oare un cadru didactic or un lucrător auxiliar în pofida muncii prestate nu și-ar dori o viață și un trai mai decent, mai ușor?! Se merită la cel mai înalt gard! A activa ca profesor, psihopedagog, asistent medical, psiholog, bucătar, etc, în Sistemul Educațional, este de o valoare extremă! Trup și suflet pentru o societatea mai bună, pentru un viitor mai prosper și calitativ din punct de vedere educațional și omenesc! | vezi | Grachila Lena | 27.11.2018 |
Să se permită directorilor instituțiilor de învățămînt, inclusiv ai școlilor de muzică, arte și arte plastice și cadrelor didactice cu funcții de conducere din instituțiile indicate să desfășoare activitate didactică în limita de până la 0,5 din norma didactică din motivul că dețin grade didactice ; daca li se permite doar 0,25 din norma didactica adica 4,5 ore au de pierdut din salariu, iar gradul managerial pur si simplu a disparut din grila de salarizare. Vechimea în muncă să se ia în calcul şi la personalul de conducere. De asemenea nu sunt specificate in grila de salarizare funcțiile de directori adjuncți responsabili de instruire şi educație. | vezi | Babalici Tatiana | 02.11.2018 |
In sarcinile specialistilor Directiilor Finante intra consultarea si acordarea ajutorului metodologic contabililor sefi din primarii si institutii subordonate consiliului raional care au un salariu cu mult mai mare decat specialistii Directiilor Finante . Pentru a acorda ajutor metodologic, consultatii si verificarea rapoartelor este nevoie de o pregatire profesionala mai inalta si respectiv solicitam si salariile sa corespunda sarcinii. Propunem ca specialistii Directiilor Finante sa le fie majorat salariul cu sase clase pentru promovarea politicilor fiindca anume in sarcina directiilor vine promovarea si implimentarea tuturor politicilor.Noi Directia Finante urmeaza sa asiguram instruirea extinsa a personalului din toate subdiviziunile APL de nivelul I si II. Politica salarizarii vine tot in sarcina directiei si tot noi suntem acei care trebuie sa oferim ajutor metodologic si consultatii contabililor sefi care ma repet au salarii mai mari | vezi | Z R | 02.11.2018 |
stimați autori, cum este posibil ca un auditor intern din cadrul APL II conform legii 48 are categoria de salarizare 4 ca un specialist principal, iar conform proiectului de lege propus are coeficientul de salarizare 2,90 ca un specialist superior? Conform codului funcției atribuțiile sunt identice? | vezi | mariana chetrean | 02.11.2018 |
Specialistul superior din Aparatul Primariei municipiului Chisinau si subdiviziunile subordonate consiliului municipal Chisinau are un salariu mai mare decat specialistul superior din Aparatul presedintelui raionului si primariile satelor si oraselor. Volumul de lucru pentru un specialist este acelasi si salariile respectiv trebuie sa fie identice.Altfel nu putem sa vorbim despre echitate. | vezi | zinaida rusu | 01.11.2018 |
Stimati autori, cum pot eu un specialist principal din cadrul Directiei Finante sa verfic greselile,sa analizez si sa primesc rapoartele prezentate de contabilii sefi din institutii si primarii care au un salariu cu mult mai mare decat mine.Pentru verificare sunt necesare capacitati si cunostinte mai mari si respectiv si salariile trebuie sa corespunda. | vezi | Rusu Misa | 01.11.2018 |
ACADEMIA DE ŞTIINŢE A MOLDOVEI bd. Ştefan cel Mare,1 MD – 2001, Chişinău, Republica Moldova tel: (373 22) 27-14-78 Fax: (373 22) 54-28-23 E-mail: consiliu@asm.md ACADEMY OF SCIENCES OF MOLDOVA 1, Stefan cel Mare Ave. MD – 2001, Chisinau, Rep.of Moldova tel: (373 22) 27-14-78 Fax: (373 22) 54-28-23 E-mail: consiliu@asm.md _31.10.2018__ nr._686-10/4__ La nr. ______ din ____________ Domnului Octavian ARMAŞU, Ministru al finaţelor Stimate domnule ministru, Academia de Ştiinţe a Moldovei a examinat proiectul Legii privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Conform prevederilor articolului 63 al Codului cu privire la ştiinţă şi inovare nr. 259-XV din 15 iulie 2004 cu modificările şi completările ulterioare Academia de Ştiinţe a Moldovei este o instituţie publică de interes naţional. În scopul realizării atribuţiilor sale de bază şi in temeiul articolului 73 al codului susmenţionat activează aparatul administrativ al Prezidiului AŞM, care întrunește în sine persoane cu calificare înaltă. Din aceste considerente, solicităm: La anexa nr.7, tabelul nr.2 „Personal de specialitate în domeniul învățămîntului și cercetării” la compartimentul „Instituții de drept public din sfera științei și inovării” operararea următoarele modificări și completări: - de completat la subdiviziunea 1.1 Funcții de conducere cu următoarele poziții: Preşedinte Academiei de ştiinţe 104 8.62 Vicepreşedinte 100 7.93 Secretar ştiinţific general 97 7.44 Adjunct al conducătorului secţiei de ştiinţe 96 7.29 Şef aparatului administrativ al Prezidiului 88 6.17 Şef direcţie aparatului administrativ al Prezidiului 86 5.91 Şef secţie aparatului administrativ al Prezidiului 80 5.22 Şef serviciul aparatului administrativ al Prezidiului 74 4,60 - în subdiviziunea 1.2 Funcții de execuție se exclude poziția: E6006 Academician coordonator 75 4.7 - după subdiviziunea 1.3 Funcții de execuție de completat cu o nouă subdiviziune în următoarea redacție: Specialist principal 65 3.81 Specialist superior 60 3.43 Specialist 55 3.09 - în note de exclus la punctul 2 propoziția „Nu se permite cumularea pînă la 0,5 din norma de cercetător științific (principal, coordonator, etc.)” de către persoanele cu funcție de conducere din organizațiile din sfera științei și inovării cu autonomie financiară. Pe tot parcursul documentului de substituit cuvintele „din sfera științei și inovării cu cuvintele „din domeniile cercetării și inovării”. Cu respect, Preşedinte, academician Gheorghe DUCA Ex. V. BOIAN A. BELINSCHI | vezi | VITALIE | 31.10.2018 |
În cadrul studierii proiectului Hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea proiectului de lege privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, în tabelul cu Personal de specialitate din domeniu asistență socială și sănătate (G6) din Anexa nr. 9, lipsesc funcțiile de medic igienist, medic epidemiolog, asistent al medicului igienist și asistent al medicului epidemiolog - personl angajat în Centrele de Sănătate Publică din cadrul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică. Rog mult sa luati in consideratie aceste momente, deoarece salariile actuale ale acestor grupe de bugetari sunt foarte mici - 1570 lei primește lunar un medic igienist care a studiat 8 ani la Universitatea de Medicină, cu o vechime pe specialitate de 7 ani și în domeniul medical de 12 ani. ASTA vorbește multe. | vezi | Babin Lucia | 31.10.2018 |
Cu referire la salarizarea psihologilor școlari în învățământul primar și gimnazial - Anexa nr. 7, Grupul ocupațional „Învățământ și cercetare (E)”, punctul 12 (3): 12. Similar clasei de salarizare stabilită în tabel pentru funcția „educator educație timpurie”, se stabilesc clasele de salarizare pentru următoarele funcțiile didactice: (3) în învăţământul gimnazial şi liceal – psiholog, psihopedagog, cadru didactic de sprijin,conducător de cerc - chiar suntem nedreptățiți pentru că avem o încărcătură psihoemoțională foarte mare, ținând cont că acordăm asistență elevilor cu comportamente automutilatorii și/sau suicidare, cu crize de furie și agresivitate și nu găsesc un argument viabil care ar îndreptăți un salariu mai mic ca cel al cadrelor didactice, profesori la ciclul gimnazial și liceal. Consultați, Vă rog, atribuțiile și complexitatea activității psihologului școlar, pentru că diferența de salariu spre negativ pentru psihologii școlari nu este justificată. Vă mulțumesc. | vezi | Muntean Karina | 31.10.2018 |
Stimati autori ai acestei legi,am studiat aceasta lege si sunt putin indignata si anume prin faptul ca nu s-au stabilit coeficientele de salarizare in dependenta de volumul si responsabilitatea de lucru...De exemplu functiile de contabil sef clasa 73 coeficientul 4.51 mai mic ca la sef directie si sef sectie dar la egalitate cu sef de serviciu!! Oare e corect??? Cita responsabilitate si ce volum de munca au contabilii?? Mai ales acum cu atitea programe informatice in care kucreaza ...Plus toate controalele si reviziile tot in contabilitate vin...... | vezi | gurau natalia | 31.10.2018 |
lege pentru șefi, se vede că funcționarii publici de execuție nu au participat la elaborare, diferența dintre funcționari publici un șef de direcție și un consultant, peste 100%, să lucreze atunci șefii de peste 2 ori mai mult, chiar la 7000-8000 mii lei diferență? | vezi | Frons Romm | 30.10.2018 |
În cadrul studierii proectului Hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea proiectului de lege privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, în tabelul cu Funcții cu statul special din domeniul ordinii publice și securității statului (D3), lipsește funcția de ofițer de urmărire penală din cadrul subdiviziunelor al MAI.Pe când la Centrul Național Anticorupție este specificat în tabel. | vezi | Furculita Dan | 30.10.2018 |
Anexa nr.6, Tabel. Funcții cu statul special din domeniul ordinii publice și securității statului (D3),SUBDIVIZIUNI DECONCENTRATE- functia de specialist este cotata la clasa de salarizare 50, iar subofiterul superior- 52, cum poate functia de SUBOFITER sa fie mai mare ca o functie de OFITER? NU E CLAR CE SE INTIMPLA CU GRADELE DE CALIFICARE la functionarii cu statut special. Conform legii noi vor avea de cistigat doar functiile de conducere si cei cu vechimea mai mare de 15 ani, restul ce fac? | vezi | tinuta tina | 30.10.2018 |
diferite categorii de salariați au anumite limitări în afara serviciului (de a se încadra în anumite activități, de a pratica activitate de întreprinzător, de a face parte din partide politice etc), unii mai multe alții mai puține. Cum se vor răsfrânge aceste limitări asupra mărimii salariului? | vezi | min MAX | 30.10.2018 |
Stimați autori !!! Art. 1 alin (2) din proiectul de lege prevede „Scopul prezentei legi este asigurarea unui sistem de salarizare a personalului din sectorul bugetar transparent, echitabil.....etc”. Să facem un exercițiu matematic simplu, o Direcție din cadrul unui minister, luăm un șef de direcție și un subaltern, consultant în cadrul direcției, conform anexei nr. 3: A2023 Șef direcție 99 7,76 A2122 Consultant 65 3,81 Valoarea de referință corespunzătoare coeficientului de salarizare se propune a fi pentru anul 2019, 1500 lei, respectiv avem situația: - Pentru șef de Direcție: 7,76 (coeficientul de salarizare) x 1500 (Valoarea de referință) = 11640 lei. 11640 + 20 % (partea variabilă, spor de performanță) = 13968,00 lei (salariul lunar calculat). - Pentru consultant din cadrul direcției: 3,81(coeficientul de salarizare) x 1500 (Valoarea de referință) = 5715 ,00 lei 5715 + 20 % (partea variabilă, spor de performanță) = 6858, 00 lei (salariul lunar maxim calculat pentru un consultant). Diferența de salariu în anul 2019 între un șef de direcție și subaltern va constitui peste 7110,00 lei, adică peste 103 %, oare sarcinile conform fișei postului sunt tot cu 103 % de complexitate mai mari? Mai mult ca atît pentru anul 2020 se planifică Valoarea de referință corespunzătoare coeficientului de salarizare de 1700 (prezentarea dlui ministru), respectiv efectuăm același calcul cu 1700. - salariul lunar calculat pentru șef direcție va constitui 15830,00; - salariul lunar calculat pentru consultant în direcție va constitui 7772,00; Diferența de salariu în anul 2020 între un șef de direcție și subaltern va constitui deja peste 8058,00 lei, și tot așa, conform formulei propuse în fiecare an, odată cu creșterea valorii de referință, va crește și diferența de salariu dintre șef și subaltern, respectiv va crește oare și sarcinile stabilite în fișa postului acestuia față de subaltern? În contextul celor expuse, s-a dorit eliminarea unei inechități și se formează alta, care cred că va avea urmări negative în calitatea exercitării sarcinilor. În aceste condiții ar trebui exclus termenul de „echitabil” din conținutul art. 1 alin (2) al proiectului. | vezi | Frons Romm | 29.10.2018 |
Anexa nr. 10 personal cu funcții complexe, în cadrul Direcțiilor educație sunt funcții de economist și contabil care la momentul de fața se salarizează identic, astfel conform noii anexe contabilul i se atribuie clasa de salarizare 55 iar economist 49. Cerințele de calificare ale economistului nu sunt mai prejos decît a contabilililor, cu atît mai mult că contabilii lucrează pe compartimente (salariu, evidența bunurilor materiale, alimentație, facturi) iar din aplicații 1-C, e-docplată, iar economistul planifică cheltuielile la toate compartimentele iar ca aplicații de lucru ar avea mai multe SIMF, CNFD, E-alocatii, 1-C. | vezi | .Votcariov Alexandr | 29.10.2018 |
Nu se regăsește în anexa nr. 10 funcția -manager resurse umane... ((( | vezi | 29.10.2018 | |
Rugam sa atasati si anexele 7 si 8, care vor fi expuse in redactie noua. | vezi | 03.09.2018 | |
Studiind prezentul regulament și fiind potențialul beneficiar al acestui program de stat, consider oportun de a atrage atenția legislativului la unile momente, ce țin de criteriile de admitere ai beneficiarului programului, în special prevederile lit.d) și lit.e), pct.6), secț.1, cap.II al regulamentului, din care rezultă, că solicitantul, care a înstrăinat locuința avută în proprietatea exclusivă sau proprietatea exclusivă a soțului/soției sale, chît și cea comună în delvămășie cu soț/soție în termen de pînă la 12 luni la data solicitării a creditului ipotecar conform programului, nu poate beneficia de prezentul program. Deci, modalitatea obținerii a locuinței în proprietate este diferită: aceasta poate fi procurată din proprii surse financiare, prin suportul rudelor, prin testament, donație și etc., întru chît și obținută prin altă cale - creditarea ipotecară. Totodată, la înstrăinarea locuințelor ipotecate (grevate de bancă în temeiul contractului de credit ipotecar), persoanele din această categorie nu obțin careva venit, întru chît sting din profitul obținut datoria fața de instituția bancară. În rîndul său, cea altă categorie de persoane rămîne cu venitul obținut în urma tranzacțiilor de vînzare – cumpărare, ce îi dă posibilitatea procurării unei noi locuințe, investirea banilor cu profit, punerea lor la depozit bancar și etc. Avînd diferite efecte de la înstrăinarea locuinței, ambele categorii de persoane specificate, nu întrunesc în mod egal prevederile lit.d) și lit.e), pct.6), secț.1, cap.II al Regulamentului, în cazul înstrăinării asemenea locuințe în termen de pînă la 12 luni la momentul depunerii solicitării de a beneficia de Programul ”Prima casă”. Deasemenea, în prevederile regulamentului nu sunt specificate persoanele, care fac parte din categoriile persoanelor, care au în proprietatea exclusivă (proprietatea soțului/soției) sau proprietate comună în delvămășie cu soț/soție loturile de pămînt cu destinația pentru construcții, inclusiv și persoanele, care fac parte din familiile noi formate și au obținut gratis terenurile pentru construcția propriei locuințe de la primăriile din localitățile, unde sunt stabilite cu locul de trai sau prin alte modalități. Totodată, nu sunt specificate și persoanele, care dețin imobil cu altă destinație, de chît locuință. Deci ca urmare, aceste persoane, avînd în proprietate loturile de pămînt și/sau alt imobil, de chît locuința, întrunesc condițiile prevederilor lit.d) și lit.e), pct.6), secț.1, cap.II al Regulamentului în mod egal cu persoanele, care nu au asemenea proprietate. Aici este de menționat și faptul, că familii noi formate în mun.Chișinău, nu au putut beneficia de loturile de pămînt destinate pentru construcția propriei case, reieșind din ”lipsa” terenurilor cu această destinație în proprietatea Primăriei mun.Chișinău. La fel, regulamentul nu prevede vechimea în muncă al beneficiarului programului. Astfel, de program pot beneficia chît persoanele, care au o vechime în muncă de lungă durată, atît și persoanele noi angajate (cu un termen de peste șase luni conform cerințelor actuale ale instituțiilor bancare la obținerea creditului ipotecar). În asemenea mod, persoanele aflate la muncă în străinătate, pot profita de lacunele prevederilor regulamentului, în modul reîntoarcerii pe teritoriul țării și încadrării în cîmpul muncii pe termen determinat, pînă la obținerea creditului ipotecar prin Programul ”Prima casă”, după care cu succes pot părăsi locul de muncă pe teritoriul republicii, cu deplasarea ulterioară în străinătate. Reieșind din cele expuse, consider că unile prevederi ale Regulamentului de implementare a Programului de stat ”Prima casă” urmează a fi revizuite, cu introducerea modificărilor și completărilor. | vezi | Ефремова Анна | 09.02.2018 |
Conform pct.5 din instructiunea cu privire la completarea CAS18, se prezinta de persoanele fizice: întreprinzători individuali, avocaţi, notari, executori judecătoreşti, administratori autorizaţi o data pe an daca nu au persoane angajate. Intreprinzatorul individual de la inceputul pina in luna mai nu a avut angajati si nu a prezentat IPC18 (cu obligatia de a prezenta CAS18 anual). Din luna iunie apare un angajat si incepe a prezenta IPC18. Cum face cu raportarea pentru lunile 01-05, prezinta CAS18 la data de prezentare si indica numai lunile 01-05 ori prezinta IPC18 penntru aceste luni? Daca trebuie sa prezinte IPC18 pentru lunile din urma, inseamna ca sunt prezentate cu intirziere si trebuie sa fie sanctionat? | vezi | 01.02.2018 | |
Conform pct.5 din instructiunea cu privire la completarea CAS18, se prezinta de persoanele fizice: întreprinzători individuali, avocaţi, notari, executori judecătoreşti, administratori autorizaţi o data pe an daca nu au persoane angajate. Intreprinzatorul individual de la inceputul pina in luna mai nu a avut angajati si nu a prezentat IPC18 (cu obligatia de a prezenta CAS18 anual). Din luna iunie apare un angajat si incepe a prezenta IPC18. Cum face cu raportarea pentru lunile 01-05, prezinta CAS18 la data de prezentare si indica numai lunile 01-05 ori prezinta IPC18 penntru aceste luni? Daca trebuie sa prezinte IPC18 pentru lunile din urma, inseamna ca sunt prezentate cu intirziere si trebuie sa fie sanctionat? | vezi | 01.02.2018 | |
Вопросы: 1. почему для больничных выплат сняли декларирование по периодам (как они говорят "в 3 строки"), а для обычных выплат оставили? Неужели это так важно, какая разница как будет задекларирована эта сумма, одной строкой, с 01.01 по 31.01 или кусочками? Вы представляете себе как выглядит РЕВ по сотруднику, если он в месяце болел, работал, был в отпуске и т.д. ? 2. И как делить налоги по строкам? Пропорционально чему (отработанное время, сумма зарплаты или как?), почему об этом ни слова в инструкции? Подумайте о простых бухгалтерах, они с ума сойдут пока заполнят этот отчет. Спасибо. | vezi | Cazacu Dmitrii | 31.01.2018 |
" E usor a scrie versuri Când nimic nu ai a spune, Insirând cuvinte goale Ce din coada au sa sune" Mihai Eminescu Nu mai inventati bicicleta traducand cu google translate, luati domnilor de aici: http://www.dsclex.ro/coduri/c_vam.htm codul vamal al Romaniei care este clar, coerent si adaptat la normele UE | vezi | 12.12.2017 | |
De ce nu exista traducerea proiectului in limba rusa? Sau aceasta e facut intentionat? | vezi | 14.11.2017 | |
Privitor la excludera FE apar multe intrebari si neclaritati. In cazul intreprinderilor agricole: cind productia se colecteaza si urmeaza a fi transportata la depozit, se scria FE, in care se indica cantitatea. In cazul FF ce vom scri? Si ce vom indica in declaratia TVA? Chiar daca scrim cantitatea la pret de sinecost, apare si alta intrebare: productia de pe deal contine deseuri si dupa prelucrare cantitatea va fi mai mica si respectiv suma. Exista si o alta parte de neclaritati, factura e nevoie de o introdus in program si de o printat, unde pe deal gasim priza si printer??? Mai ales cind merge recoltatul sfeclei de zahar, cind camionul se incarca peste fiecare 5 minute? In caz de producere tot apar nuante. De exemplu firma produce mobilier. Se duce la client la montare. Persoanei responsabile de montare se da FE la drum. Iarasi apare intrebarea in ce mod vom prezenta declaratia TVA? Pentru contabili cade un volum de lucru si mai mare, si nu este exclus ca se vor comite si erori. | vezi | 17.08.2017 | |
Privitor la excludera FE apar multe intrebari si neclaritati. In cazul intreprinderilor agricole: cind productia se colecteaza si urmeaza a fi transportata la depozit, se scria FE, in care se indica cantitatea. In cazul FF ce vom scri? Si ce vom indica in declaratia TVA? Chiar daca scrim cantitatea la pret de sinecost, apare si alta intrebare: productia de pe deal contine deseuri si dupa prelucrare cantitatea va fi mai mica si respectiv suma. Exista si o alta parte de neclaritati, factura e nevoie de o introdus in program si de o printat, unde pe deal gasim priza si printer??? Mai ales cind merge recoltatul sfeclei de zahar, cind camionul se incarca peste fiecare 5 minute? In caz de producere tot apar nuante. De exemplu firma produce mobilier. Se duce la client la montare. Persoanei responsabile de montare se da FE la drum. Iarasi apare intrebarea in ce mod vom prezenta declaratia TVA? Pentru contabili cade un volum de lucru si mai mare, si nu este exclus ca se vor comite si erori. | vezi | 17.08.2017 | |
при передаче товаров из одного магазина в другой ,мы выписываем ТТН где указаны количество товара,цена реализации в розницу и сумма реализации в розницу, продавец в магазине подписывает,тем самым принимая в подотчет товар на данную сумму, и имеет документ на цену реализации.Как в налоговой накладной отразить цену и сумму товара в рознице, если конечная сумма равна сумме без НДС? и Как будет отражена эта операция в приложении и отчете по НДС? | vezi | Titula Iurii | 17.08.2017 |
Art. 8.1 "Acopera MCC si configuratia" de inlocuit cu "Carcasa si configuratia" | vezi | Shtefan Holodnik | 01.08.2017 |
Art11.2 MCC, destinate activitatii de taximetrie utilizeaza bateria autovehicolului care tebuie sa asigure o tensiune de alimentare 9-12 Vcc Recomand inlocuirea cu valorile tensiunii de alimentare cu 6-18 Vcc deoarece Fluctuatiile de tensiune la demararea motorului cu ardere interna limita de cadere a tensiunii pe baterie scade sub 9 V; tensiunea pe baterie 100% incarcata este de 14V; pot fi impulsuri de pina la 17V in cadrul proceselor tranzitorii | vezi | Shtefan Holodnik | 01.08.2017 |
Buna ziua Inga ,stii ai dreptate ca nu vom avea de unde achita din salariul curat de 6 mii si ceva rata creditului de 9 mii si ceva dar as mai spune ca nu o sa pot trai acei 25 ani cit voi achita creditul fara mobila,-)apartamentu e varianta alba doar?va inchipuiti cit inca ne va costa sa si-l echipam cu toate necesare + reparatia cosmetica macar.Cred ca e ceva imposibil.Sotul meu a plecat peste hotare ca doar asa sa putem daca se va primi sa achitam creditul cit mai repede .Ma intereseaza tema data si as vrea ca ce-i ce au initiat proiectul dat sa revada termenii si rata dobinzii,o zi cit mai buna | vezi | Ceban Veronika | 07.06.2017 |
Si inca un moment care am scapat sa-l mentionez, modificarea ratei dobinzii la fiecare 6 luni, cu instiintarea cu 10 zile inainte, nu mi se pare normala, sa admitem ca eu nu voi fi de accord sau nu voi avea posibilitate sa achit conform noii rate , atunci de unde foi face rost de suma intreaga a creditului ca sa-l inchid anticipat. Eu personal am discuta cu colegii mei acest proiect. Din 10 persoane, care au participat in discutie,nimeni nu crede ca este un proiect in sustinerea tinerilor, si mai mult ca atat, la propunerea mea de a aduce comentarii, aici pe site, au comentat ca oricum nimeni nu tine cont de ce se scrie aici. In speranta ca ceea ce eu am scris, va fi citit si luat in calcul, va urez o zi frumoasa. | vezi | Sadoveanu Inga | 01.06.2017 |
Acest proiect este binevenit, insa solutia ar veni in stabilirea unei rate a dobanzii maximal posibil cit mai mici, pentru ca de fapt acest lucru ne sperie pe noi, tinerii - imposibilitatea achitarii dobinzii catre banca. In argumentarea a cele spuse o sa vin cu un exemplu: Sa admitem ca costul imobilului este de 1 mln lei, 10% din cost este participatia mea, restul 900 mii lei se vor imparti pe 25 ani, adica 3000 lei lunar. Este o suma acceptabila si ar putea fi achitata de o familie tanara care au un venit mediu lunar de 4000-5000 lei fiecare membru. Acum suma dobanzii: la o rata de 9% anual, dobanda pentru prima luna ar fi de aprox. 6660 lei lunar, si cu rata creditului constituie 9660 lei lunar. Din ce sa mai traiasca acea noua familie, sa vrea sa mai creasca si sa educe 1-2 copii. Daca s-ar stabili o rata de 4-5% a dobanzii, atunci chiar aceste tinere familii, ar avea oportunitatea sa-si procure o casa, fara a fi nevoiti sa plece din tara, si din cei plecati, ulterior marea parte nu se mai intorc. Odata ce statul vrea sa initieze acest proiect, am marea rugaminte, faceti-o in folosul societatii, si mai ales a tinerilor, nu mai incercati sa imbogatiti bancile comerciale, care si asa au suficiente venituri. Va multumesc. | vezi | Sadoveanu Inga | 01.06.2017 |
Şi mai este necesar de organizat instruiri cît mai multe | vezi | Boaghe Svetlana | 04.08.2016 |
Elaborarea de strategii e bine, dar în domeniul achiziţiilor publice e haos, în primării ar trebiu să existe o persoană responsabilă de întocmirea documentelor REMUNERATĂ(precese verbale, contracte, dări de seamă). La moldiva e ca la Uniunea Sovietică - comisia răspunde şi de facto nu răspunde nici unul. Cînd vin controalele e pedepsit primarul. Dar un om singur nu poate să facă totul | vezi | Boaghe Svetlana | 04.08.2016 |
Rolul Oficiilor Teritoriale ale Cancelariei de Stat in coordonarea generala a activitatii Agentiei? | vezi | Rusanovschi Vitalie | 02.05.2016 |
Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice