Valentina Chicu, şef Direcţie învăţămînt preuniversitar, tel. 022 23 32 12
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
chicu.dip@gmail.com
În contextul noului document național de planificare strategică ”Moldova -2020” pentru asigurarea calității educației au fost elaborate Standardele de calitate pentru instituțiile de învățămînt primar și secundar general. Standardele derivă dintr-o abordare holistică, de sistem care plasează copilul în centrul reformei educaţionale și transform școala în una Prietenoasă Copilului.
Standardele permit autoevaluarea și evaluarea calității sistemului de educaţie, monitorizarea progreselor în vederea atingerii sau depăşirii standardelor şi evaluarea eficienţei reformelor. Standardele pot fi utilizate pentru a încuraja responsabilitatea comună pentru dimensiunile Școlii Prietenoase Copilului privind eficienţa; sănătatea, siguranţa şi protecţia; participarea; sensibilitatea la gen şi incluziunea.
Standardele nu au scopul de a pedepsi şcolile, profesorii, copiii sau alte părţi interesate care nu ating obiectivele stabilite, ci de a măsura şi îndruma partea interesată să poată satisface (sau să depăşească) standardele la un nivel minim. Dacă un standard nu este atins, există o posibilitate de a evalua situaţia şi elabora modalităţi pentru părţile interesate de a atinge sau depăşi standardele în viitor.
Pentru asigurarea transparenței și caracterului participativ, în perioada 25 aprilie– 20 mai 2013, pe site-ul Ministerului Educației este plasat proiectul Standardelor de calitate pentru instituțiile de învățămînt primar și secundar general din perspective Școlii Prietenoase Copilului, toți factorii interesați avînd posibilitatea să se expună.
Luările de atitudine și sugestiile privind conținutul documentului prenotat pot fi expediate la adresa de e-mail chicu.dip@gmail.com