Iurie Ciocan, Director al Centrului de Implementare a Reformelor, tel.: 022-250-129; adresa electronică: iurie.ciocan@ gov.md; Tatiana Barburoș, consultant principal în Direcţia expertiza juridică a actelor normative, tel.: 022-250-420; adresa electronică: tatiana.barburos@gov.md.
În vederea realizării obiectivului de reformă a administrației publice centrale, asumat de Guvern în Programul său de activitate, la inițiativa Guvernului, Parlamentul a adoptat Legea nr. 136/2017 cu privire la Guvern. Noua Lege cu privire la Guvern instituie reglementări ce vizează organizarea și funcționarea Guvernului bine structurate, cu o terminologie unificată și coerentă, cu proceduri administrative clare, menite să elimine ambiguitățile și neconcordanțele, inclusiv prin fortificarea capacităților Cancelariei de Stat în calitatea sa de „Centru al Guvernului, regândirea statutului secretarilor de stat prin introducerea funcției de secretar general de stat responsabil de managementul curent al ministerului, asistat de secretari de stat; delimitarea funcțiilor politice de cele de administrare în cadrul ministerelor, cu transferarea funcțiilor de administrare în competența secretarilor generali de stat și secretarilor de stat. De asemenea, recent Parlamentul a adoptat Legea cu privire la actele normative, care instituie noi reglementări privind procedura de elaborare și promovare a actelor normative, atribuind Guvernului o marjă discreționară pentru reglementarea, la nivelul Guvernului a procedurilor de elaborare, avizare, consultare publică, expertizare, definitivare și examinare în ședință de Guvern a proiectelor de acte ale Guvernului. Astfel, în conformitate cu art. 7 lit. a) din Legea cu privire la Guvern, una din împuternicirile Guvernului rezidă în aprobarea Regulamentului său. În contextul celor expuse și pentru realizarea acestei prerogative a fost elaborat proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Regulamentului Guvernului. |
Proiectul Regulamentului Guvernului reglementează modul de organizare și funcționare a Guvernului Republicii Moldova, inclusiv cadrul organizatoric de activitate a Guvernului în ansamblu și a membrilor Guvernului în particular, organizarea și desfășurarea ședințelor Guvernului, actele Guvernului și ale Prim-ministrului, procedura de elaborare și promovare a proiectelor actelor Guvernului, monitorizarea și controlul executării sarcinilor de către autoritățile administrației publice centrale de specialitate, raporturile Guvernului cu autoritățile publice care îi sunt subordonate, precum și cu Parlamentul, Președintele Republicii Moldova, Banca Națională a Moldovei, Curtea de Conturi, Procuratura Generală.
|