ANUNȚ privind iniţierea consultării publice a proiectului hotărârii Guvernului pentru modificarea unor Hotărâri ale Guvernului
Ministerul Afacerilor Interne anunță inițierea consultărilor publice a proiectului hotărârii Guvernului pentru modificarea unor Hotărâri ale Guvernului care vine să modifice Hotărârea Guvernului nr. 333/2002 pentru aprobarea Concepției sistemului informațional automatizat ,,Registrul de stat al populației” și Regulamentului cu privire la Registrul de stat al populației și Hotărârea Guvernului nr.125/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind eliberarea actelor de identitate și evidența locuitorilor Republicii Moldova.
Elaborarea proiectului are drept scop armonizarea cadrului normativ subsecvent, cu prevederile Legii nr. 118/2022 pentru modificarea unor acte normative și Legii nr. 71/2007 cu privire la registre, în redacția Legii nr. 143/2018 pentru modificarea și completarea unor acte legislative.
Astfel, proiectul actului normativ are drept scop:
- Ținerea evidenței tuturor persoanelor fizice din Republica Moldova în Registrul de stat al populației doar în formă electronică și excluderea reglementărilor referitoare la fișierul manual de evidență a persoanelor;
- Asigurarea cu acte de identitate a unor categorii de minori și identificarea subiecților care pot interveni cu o cerere pentru obținerea buletinului de identitate pentru aceștia;
- Combaterea fenomenului furtului de identitate la obținerea actelor de identitate, prin efectuarea verificărilor suplimentare a datelor declarate de solicitanți, în cazul în care actul de identitate este solicitat în termen restrâns;
- Extinderea termenului de valabilitate al buletinului de identitate provizoriu pentru categoria persoanelor care execută o pedeapsă privativă de libertate, prin asigurarea acestora cu buletine de identitate provizorii, pe termenul aflării în detenție, dar nu mai mare de 10 ani;
- Optimizarea serviciului de obținere a autorizației de emigrare pentru cetățenii Republicii Moldova cu domiciliul și/sau reședința temporară pe teritoriul Republicii Moldova care vor să-și stabilească domiciliul în străinătate;
- Extinderea modalității de livrare a actului de identitate la domiciliul, la reședința temporară sau la locul aflării titularului, prin intermediul serviciului electronic MDelivery.
În acest context, propunerile pe marginea proiectului pot fi expediate în adresa Direcției politici în domeniul cetăţeniei, evidenţei populaţiei, vehiculelor şi conducătorilor de vehicule a Ministerului Afacerilor Interne pînă la data de 2 august 2022.
Persoana responsabilă: Ina Stavinschi-Heiu, consultant principal al Direcției politici în domeniul cetăţeniei, evidenţei populaţiei, vehiculelor şi conducătorilor de vehicule a MAI.
Telefon de contact: 022 255-639, e-mail: ina.stavinschi@mai.gov.md.