Proiectul prevede constituirea Centrului Național de Management al Crizelor ca autoritate administrativă centrală din subordinea Guvernului, care coordonează, la nivel național, ansamblul activităților de management a crizelor în domeniile de prevenire, pregătire, răspuns și recuperare după crize și crize majore și, respectiv, aprobarea: - Regulamentului privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Management al Crizelor, conform anexei nr.1, - structurii Centrului Național de Management al Crizelor, conform anexei nr.2, - modificărilor ce se operează în unele acte normative, conform anexei nr.3. Conducerea Centrului va fi exercitată de către un director general, numit și eliberat din funcție de către Guvern, la propunerea Prim-ministrului, în condițiile Legii nr.248/2025 privind managementul situațiilor de criză și de către un director general adjunct care este funcționar public de nivel superior, numit în funcție pe criterii de profesionalism.
Anunţ cu privire la inițierea procesului de elaborare a proiectului Hotărârii Guvernului cu privire la organizarea și funcționarea Centrului Național de Management a Crizelor
13.08.2025 - 27.08.2025

Persoane responsabile
1. Cojocaru Iurie (Consultant principal Direcția administrație publică centrală) Tel . 022 250 270 / Email : iurie.cojocaru@gov.md

Fișiere
Denumire | Tip document | # |
---|---|---|
|
proiect de act normativ | 1.1 |
|
nota de fundamentare | 1.1 |
23.07.2025 - 05.08.2025
În contextul acțiunilor de gestionare a situațiilor de urgență și criză, se anunță inițierea elaborării proiectului Hotărârii Guvernului cu privire la organizarea și funcționarea Centrului Național de Management a Crizelor.
Recomandările părților interesate cu privire la elaborarea proiectului menționat pot fi expediate în adresa persoanei responsabile până la data 5 august 2025.

Persoane responsabile
1. Cojocaru Iurie (Consultant principal, Direcția administrație publică centrală, Cancelaria de Stat) Tel . 022 250 270 / Email : iurie.cojocaru@gov.md
Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice