Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Comentarii | Etapa | Postat de | Data |
---|---|---|---|
Stimate domnule Plugaru, MMPS a analizat comentariul dvs și vine cu următoarele clarificări. Modificările propuse prevăd o îmbunătățire a condițiilor de salarizare printr-un sistem mai echitabil și sustenabil și în consecință menținerea și atragerea prin motivare salarială (financiară) a controlorilor de trafic aerian. În acest sens, potrivit prevederilor proiectului se propune la Anexa nr. 4 a Hotărârii, compartimentul III, introducerea unui nou punct 3.4, care stabilește un interval salarial de 21.780 - 34.965 MDL pentru personalul implicat în dirijarea traficului aerian. Mai mult decît atît, este important să subliniem că a fost inclusă o nouă măsură salarială: majorarea cuantumului salariului suplimentar plătit din fondul de salarizare până la 150% de la 100% în prezent pentru controlorii de trafic aerian. Prin această abordare se permite o flexibilitate în stabilirea salariului, luând în considerare performanța și experiența. | vezi | Lilia Gărnăuțan | 01.04.2025 |
Prin acestă modificare nu doar ca reduceti salariul controlorilor de trafic aerian, dar si intenționat diminuati importanta acestei meserii prin reducecere coeficientului de complexitate. La moment coeficientul tarifar la calculul salariului CTA CAT1 este de 6.6, cu salariul minim pe economie de 5500, un CTA CTA 1 ar trebuie sa aiba un salatiu de functie de 36300 MDL, fara nici un coeficient de complexitatea, insa cu aplicare corecta si bine meritata a coeficientului de complexitate 1.5 ar fi un salariu de functie de 54450 MDL. Si cu aceasta modificare reduceți salariul de functie al unui CTA intre 21780 - 34964. Chiar daca se va aplica coeficientul incorect si ne just, si rusinos de 1.2 salariu de functie ar fi 41950MDL. Deci acesta schimbare este in detrimentul controlorilor de trafic aerian din Republica Moldova. | vezi | Dorin Plugaru | 29.03.2025 |
Bună ziua, stimate dle Ruslan Postica, Mulțumim pentru comentariu și implicare. Ținem să vă aducem la cunoștință că, cadrul normativ național la etapa actuală nu reglementează munca prin agent de muncă temporară, în context Ministerul Muncii și Protecției Sociale a anunțat inițierea elaborării unui proiect de act normativ în acest sens, în scopul transpunerii Directivei 2008/104/CE privind munca prin agent de muncă temporară și Directivei 91/383/CEE de completare a măsurilor destinate să promoveze îmbunătățirea securității și sănătății la locul de muncă în cazul lucrătorilor care au un raport de muncă pe durată determinată sau un raport de muncă temporară. Ulterior, după draftarea acestuia, proiectul va fi plasat pe particip.gov.md pentru consultare. Cu respect, Echipa Ministerului Muncii și Protecției Sociale | vezi | Onica Marina | 20.03.2025 |
Bună ziua, stimate dle Ruslan Postica, Mulțumim pentru comentariu și implicare. Ținem să vă aducem la cunoștință că, cadrul normativ național la etapa actuală nu reglementează munca prin agent de muncă temporară, în context Ministerul Muncii și Protecției Sociale a anunțat inițierea elaborării unui proiect de act normativ în acest sens, în scopul transpunerii Directivei 2008/104/CE privind munca prin agent de muncă temporară și Directivei 91/383/CEE de completare a măsurilor destinate să promoveze îmbunătățirea securității și sănătății la locul de muncă în cazul lucrătorilor care au un raport de muncă pe durată determinată sau un raport de muncă temporară. Ulterior, după draftarea acestuia, proiectul va fi plasat pe particip.gov.md pentru consultare. Cu respect, Echipa Ministerului Muncii și Protecției Sociale | vezi | Onica Marina | 19.03.2025 |
Bună ziua, 1) Codul Muncii nu prevede așa noțiune ca „agent de muncă temporară”. 2) Particularitățile care definesc salariatul/angajatul ca agent de muncă temporară, este prevăzut la art. 54 și 55 a Codului Muncii. 3) Indiferent de durata contractului de muncă (determinată sau nedeterminată), acesta este încheiat în condițiile art. 49 a Codului Muncii, unde îi sunt aduse la cunoștință inclusiv riscurile specifice funcției (lit. f) ). 4) art. 3 a Legii SSM nr.186/2008, reglementează explicit asupra cui se răsfrâng prevederile legii privind securitatea și sănătatea în muncă, inclusiv lucrătorilor (alin. 2 lit. b) ), care pot fi angajați, în conformitate cu Codul Muncii, atât pe perioadă determinată cât și nedeterminată. 5) Varianta actuală normativă nu face diferență de tratament dintre un angajat/salariat cu CIM pe durată determinată cu unul pe o durată nedeterminată. poate ar fi cazul să plasați proiectul de act normativ ca să cunoaștem concret în care act normativ doriți să interveniți cu modificări. | vezi | Postica Ruslan | 18.03.2025 |
Compensarea diferenței de preț pentru consumul gazelor naturale consumatorilor casnici este reglementată prin Legea nr. 192/2021 privind compensarea diferenței de preț pentru consumul gazelor naturale/energiei termice în perioada rece a anului și prin Ordinul MMPS și MF nr. 15/2021 (se anexează). Proiectul de modificare a Regulamentului, aprobat prin Ordinul MMPS și MF nr. 15/2021 este elaborat în contextul operării modificărilor la Legea nr. 192/2021 prin Legea nr. 5 din 21.01.2022 (se anexează), care vizează doar consumatorii casnici de energie termică, pentru consumatorii casnici de gaze naturale fiind păstrată formula adoptată prin Legea nr. 192 la data de 25.11.2021. Pentru mai multe detalii contactați persoana responsabilă de proiect indicată în anunț. | vezi | Onofrei Luminița | 28.01.2022 |
Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice