Principalul beneficiu urmărit din implementarea unui astfel de sistem constă în eliminarea sau reducerea drastică a gradului de deteriorare a drumurilor publice din cauza depășirii de către vehiculele aflate în circulație, a masei pe osie. Luând în calcul lungimea totală a drumurilor din Republica Moldova, fluxul de vehicule și greutatea totală a mărfurilor transportate anual, conform scenariului optimist, studiile de fezabilitate demonstrează o daună anuală minimă de cca 200 milioane lei.
Pentru a diminua efectele acestor tipuri de încălcări autoritățile din Republica Moldova au efectuat un șir de măsuri. În anii 2009-2010, în cadrul Proiectului de Susținere a Sectorului Drumuri, finanțat de Banca Mondială, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Europeană, au fost achiziționate și puse în funcțiune pe întreaga rețea de drumuri publice din RM, puncte de cântărire a sarcinii pe osie cu regim de funcționare statică și mobilă. De asemenea, există un sistem de cântărire a mijloacelor de transport la punctele vamale de pe teritoriul Republicii Moldova.