Ruslan Codreanu, Şef al Direcţiei generale coordonarea politicilor, asistenței externe și reforma administrației publice centrale, Cancelaria de Stat, e-mail: diana.grosu@gov.md, tel: 022250132
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
diana.grosu@gov.md, stanislav.ghiletchi@gov.md
Legislaţia în vigoare abundă în reglementări cu privire la aspecte ce vizează modul de funcţionare a autorităţilor administraţiei publice şi instituţiilor publice, de prestare de către acestea a serviciilor publice cetăţenilor şi persoanelor juridice, emiterea de acte administrative cu caracter normativ sau individual, mecanismele de rezolvare a petiţiilor, de soluţionare a cererilor privind accesul la informaţie, de asigurare a transparenţei activităţii autorităţilor publice în faţa societăţii civile.
Această multitudine de reglementări prevede o serie de proceduri speciale şi neuniforme, conţinînd deseori şi contradicţii între prevederi, fapt ce duce la o aplicare greoaie şi neunitară a lor de către beneficiari – atît autorităţi publice şi instanţe judecătoreşti, cît şi cetăţeni.
Proiectul Codului de procedură administrativă are în vedere îndeplinirea următoarelor obiective:
- uniformizarea soluţiilor legale disparate existente în legislaţia actuală, precum şi reglementarea pentru prima dată a unor situaţii juridice semnalate de practica administrativă a autorităţilor publice;
- coroborarea regulilor, conceptelor şi instituţiilor juridice specifice procedurii administrative cu cele proprii contenciosului administrativ;
- simplificarea mijloacelor de acţiune a administraţiei publice prin coerenţa şi predictibilitatea procedurilor;
- creşterea transparenţei decizionale şi îmbunătăţirea comunicării în interiorul şi exteriorul administraţiei publice;
- asigurarea stabilităţii procedurilor administrative şi indirect predictibilitatea actului administrativ.