Ministerul economiei și infrastructurii
Комментарии | Шаги | Автор | Дата |
---|---|---|---|
La cap. V se propune de adăugat: La OBIECTIVE: - Dezvoltarea și promovarea politicilor în domeniul transportului cu emisii zero și emisii reduse: La Acțiuni: Obiective: Elaborarea planului de acțiuni pentru dezvoltarea transport electric și transportului cu emisii reduse. | Посмотреть | Evgheni Camenscic | 08.09.2021 |
La "Asigurarea cadrului normativ atractiv pentru crearea condiţiilor propice pentru dezvoltarea pieţelor energetice competitive" Se propune: 1. La "Crearea cadrului juridic pentru dezvoltarea industriei serviciilor de auditare energetică, " se propune de adăugat sintagma "...management energetic" 2. La ACȚIUNI: - De adăugat sintagma "Eliminarea barierelor și crearea condițiilor pentru dezvoltarea Obligațiilor Verzi. RESPONSABIL: Ministerul Finațelor 3. La ACȚIUNI: - Se propune să fie adăugat: Elaborarea/ajustarea regulamentelor ANRE cu privire la On-bill financing - finanțarea eficienței energetice și surselor de energie regenerabilă prin intermediu prestătorilor de servicii energetice (Termoelectrica, Primier-Energy). On-bill financing oferă posibilitate de a recupera investiții prin includerea costurilor în tarif pe durată de recuperare a investițiilor. Nu pentru toți consumători, dar anume pentru cei care care acceptă investiția . | Посмотреть | Evgheni Camenscic | 08.09.2021 |
1. Eficientizarea energetică a clădirilor publice LA ACȚIUNI se recomandă includerea a următorului subiect: "Dezvoltarea Sistemului Informațional de Management Energetic în Clădirille Publice (EMIS - Energy Management Information System). INDICATORI: conectarea 1000 de clădiri publice la EMIS RESPONSABILI: Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale; Agenția Pentru Eficiența Energetică Green City Lab Moldova Buget - 3 mln lei Explicații: Acest sistem (EMIS) deja există în cadrul proiectului Green City Lab (UNDP). EMIS a fost preluat din Serbia și există susținerea tehnică pentru dezvoltarea lui în Moldova. EMIS ajută la: - monitorizarea lunară/săptămânală/zilnică a cheltuielilor cu energie și apa - conectarea cheltuielilor cu consumuri de energie, ceea ce la moment nu este posibil în sistemul existent de contailitate - crearea cadastrului electronic a clădirilor publice din Moldova - dezvoltarea capacităților tehnice a persoanelor, care sunt responsabili pentru înreținerea clădirilor - reducerea cheltuielilor cu 5-15% | Посмотреть | Evgheni Camenscic | 08.09.2021 |
expediez recomandările mele, sub forma de tabel, format pdf, atașat mai jos | Посмотреть | Doncila Andrei | 31.08.2021 |
remit spre sistematizare, în modul stabilit, recomandările mele, anexate mai jos - sub formă de tabel, în format pdf | Посмотреть | Doncila Andrei | 30.08.2021 |
- micsorarea % pentru convocarea adunarii generala de la 25% la 20% reduce considerabil numărul de rezidenți ce vor participa în luarea deciziilor strategice și poate duce la scaderea calitatii interactiunii dintre Parcul IT și rezidenți; - totodată, setarea a 50%+1 voturilor necesare pentru inițierea demiterii administratorului IT park discriminează nivelul de decizie pe care îl au rezidenții. Astfel, pentru adunarea generală, unde se votează bugetul și direcții de dezvoltare strategică sunt necesari doar 10%+1 din rezidenți (50%+1 din cvorumul minim de 20%), pe când demiterea administratorului se dorește a fi posibilă doar prin votarea a 50%+1 din numărul total de rezidenți. Iar considerând că numărul de rezidenți este în continuă creștere, obținerea a 50%+1 din voturi pentru a demite administratorul pentru lucru necalitativ sau încălcări grave devine practic imposibilă, ceea ce poate avea consecințe grave pentru întreg IT park și rezidenții acestuia. Mai corect ar fi setarea de procentaj egal, astfel eliminând această discriminare în tipuri de decizii; - aprobarea marimei cotizatiei pentru anul viitor este o parte contractuala si necesita intocmirea obligatorie a acordurilor suplimentare. Instiintarea unilaterala de catre IT park a marimei cotizatiei este incalcarea drepturilor noastre civile; - informarea Parcului cu privirea datelor din registru si de contact in decurs de 10 zile (nu se menționează dacă sunt zile calendaristice sau lucratoare) este un termen prea scurt. Persoana responsabila de aceasta, poate pur din motive medicale sa nu reușească să o facă în acest termen. Spre exemplu, termenul pentru același lucru în Codul Fiscal al RM art.161p.8 este de 60 zile calendaristice; | Посмотреть | Iulian Gulea | 27.08.2021 |
Modificarea propusa a subpunctului 4) la pct.9 al Regulamentului de organizare și funcționare a administrației parcului care prevede dreptul administrației de a presta servicii de consultanță potențialilor rezidenți ai parcului, în bază de contract, nu este oportuna din urmatoarele considerente: - atributia data contravine misiunii administrației care constă în asigurarea implementării politicilor statului în domeniul industriei tehnologiei informației prin gestionarea eficientă a parcului; - domeniul de consultanta juridica pentru deschiderea unei reprezentanțe/fondarea unei SRL este bine acoperit pe piata locala de mai multe entitati de consultante (nu doar de birourile de avocați) care prestează astfel de servicii; - persoanele care intenționează să devină rezidenți si investitorii potentiali nu vor avea cheltuieli suplimentare ce țin de căutarea entitatilor de consultante (lista ofertantilor se gaseste usor online, de ex. prin Google); - administratia parcului nu are expertiza si experienta suficienta in acest domeniul; prin urmare - nu exista nici o dovada ca eventuală suma contractată de park pentru prestarea serviciilor date va fi net inferioară sumei încasate de către entitati de consultante (concurenta pe piata este mare); - potențiali rezidenți, mai ales cu capitalul strain, cauta de obicei oferte complexe care includ pe linga consultanta juridica servicii de externalizare a contabilitatii si consultanta fiscala. Evident ca administratia parcului nu poate oferi aceste servicii. | Посмотреть | Borsci Iurie | 20.08.2021 |
Propunere: Eliminarea interdicției pentru vânzarea prin internet a produselor din tutun și a produselor conexe, prevăzută în Legea nr.278/2007 privind controlul tutunului la art. 25 alineat (1) litera c) și în Hotărârea Guvernului nr.1065/2016 pentru aprobarea regulamentelor sanitare privind produsele din tutun şi produsele conexe în Anexa nr. 3, punctul 12 subpct. 1) litera c). Argumentare: De rând cu celelalte țări ale lumii, în contextul Stării de urgență, iar ulterior, a Stării de urgență în sănătate publică, agenții comerciali de pe întreg teritoriul țării s-au reorientat în măsura capacităților, către comerțul online / prin internet pentru majoritatea bunurilor și produselor. Este bine-cunoscut faptul că societatea modernă alege din ce în ce mai mult să funcționeze prin internet, pe platformele online, fapt ce garantează libera circulație a mărfurilor și constituie deja un principiu fundamental al comerțului. Felul de a construi afaceri și a face vânzări s-a schimbat semnificativ în ultima decadă la nivel global, dar și în Republica Moldova. Astfel, pentru tot mai multe state, inclusiv România, Grecia, Irlanda, Islanda, Ucraina, Kazahstan, Emiratele Arabe Unite, și altele vânzările online a produselor din tutun și produselor conexe, a devenit o practică care simplifică semnificativ modul de desfășurare a activității comerciale, dar și pentru consumatorii adulți care aleg să cumpere online aceste produse. Menționăm și faptul că pentru produsele din tutun care nu arde se permite comercializarea online / prin internet. Această propunere ar a facilita accesul agenților economici la instrumentele online, care pot da un impuls semnificativ dezvoltării economiei și pot stimula contribuțiile bugetare. Comerțul online este în măsură să reducă major expunerea reprezentanților din vânzări și a consumatorilor adulți la virusul COVID-19 și să simplifice modul de desfășurare a activității pentru mii de agenți comerciali, distribuitori, vânzători angro, rețele de magazine mari, supermarketuri etc. | Посмотреть | investitorilor asociația | 19.10.2020 |
Conform planului de actiuni ale MEI este planificat alt regulament ”Regulamentului privind gestionarea situațiilor excepționale sau deurgență generate de producerea unui accident aeronautic pe teritoriul Republicii Moldova”. Denumirea prezentă este cu abatere de ce? Este una mai îngustă de ce? Va rog să ne expuneți cauza si diferențele. | Посмотреть | S.A. ARIA | 03.08.2020 |
Intrebarea stringenta a businessului in perioada situatiei exceptionale - se poate de facut vinzari on-line fara a avea notificare speciala in comertul electronic? Pentru raspuns a se vedea pct. 99 CAEM. Astept raspuns la 079971181 sau cireselena@mail.ru | Посмотреть | Iavorschi Elena | 30.05.2020 |
Capitaliștii-s antici,ei nu educ,dar taxează.Sa lărgit drumu pe oase.Și ce?Accidentele doar sau înmulțit.Pentru drumu Chișnău-Ungheni vor răspunde cu propria sănătate.Pune măcar niște videocamere la fiecare 3 km.O spun din numele șoferilor. | Посмотреть | BTTA Iurie | 12.11.2019 |
Buna seara Am asa o rugaminte. Spoate sa fie introdus inapoi Limba Russa la specilitati si scoasa limba de stat ? Specilitatile in rusa sunp pentru studenti mult mai usor decit in limba de stat Rog inca un lucru . Puteti scoate din toate specilitatile obiectul acesta Bazele antreprenoriatul sau nu el majoritatea studentilor si mie numi trebue acest obiect | Посмотреть | Serheii-Anatolii Condratiuc | 08.11.2019 |
Orce transport public tre să fie ecologic ♻️ și gratuit 🆓. | Посмотреть | B T T A Iurie | 01.11.2019 |
Conștientizați 🚨, cît a suferit, suferă și va suferi această planetă 🌐,din cauza implicării omului în resursele ei naturale. Vă rog, scoateți mîna din stomacul generațiilor următoare 👶🏻. | Посмотреть | B T T A Iurie | 01.11.2019 |
Aprovizionați cu energie regenerabilă și gratuită. Nu fiți antici și leneși, nu pentru asta sunteți. | Посмотреть | B T T A Iurie | 01.11.2019 |
Care ??? | Посмотреть | B T T A Iurie | 01.11.2019 |
Care ??? 🧐 | Посмотреть | B T T A Iurie | 31.10.2019 |
Călătoria în orice transport public tre să fie gratuit. | Посмотреть | B T T A Iurie | 30.10.2019 |
Energie solară gratuită 🌤️ | Посмотреть | B T T A Iurie | 26.10.2019 |
Care ??? | Посмотреть | B T T A Iurie | 26.10.2019 |
Se impune o evaluare foarte minutioasa a impactului de mediu. Defrisari de paduri in Moldova nu ar trebui sa fie decit in cazuri extrem de motivate... | Посмотреть | green alexa | 24.10.2019 |
✔️Deacord,fiecare om are dreptu să zboare de unde vrea.Respectînd regula aeriană (printr-o aplicație).Mijlocu de deplasare să fie ecologic. | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Proiect respins✔️MOTIV:Reparația drumului este ceva,dar lărgirea drumului este cu totu altceva.Lărgirea distruge natura și viața☢️ | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Fara suportul partenerilor de dezvoltare europeni in procesul de negocieri cu partea ucraineana avem putine sanse sa remediem situatia deoarece retrospectiva negocierilor anterioare demonstreaza inca o data atitudinea "inerta" a partii ucrainene fata de riscurile care ameninta Republica Moldova . Problema trebuie abordata nu numai din punct de vedere a riscului de mediu in bazinul riului Nistru dar si ca o amenintare dirceta asupra securitatii asigurarii cu apa potabila a Republicii Moldova, la general, si a mun. Chisinau, in particular. Trebuie sa ne alerteze, intentiile partii ucrainene de a construi inca 6 turbine , in conditiile in care deja la moment debitul hidric al riului Nistru este mai jos de normele ecologice existente... | Посмотреть | green alexa | 19.10.2019 |
De urgenta trebuie de discutat problema data la Consilul Suprem de Securitate cu adoptarea unei decizii referitor la tactica aplicata in continuare de Republica Moldova in procesul de negocieri. Cu tot respectul fata de reprezentantii autoritatilor publice inclusi in componenta delegatiei de negociatori, dar este iminent riscul sa pierdem controlul total al statului asupra obiectului strategic dat daca nu identificam negociatori profesionisti nationali si internationali ce cunosc atit legislatia nationala cit si cea internationala in materie de mediu si securitate. | Посмотреть | green alexa | 19.10.2019 |
Buna ziua, Lista procesatorilor de carne va fi publica ? Toti procesatorii sunt si importatori ? | Посмотреть | Grozav Sergiu | 15.10.2019 |
exista si un text? | Посмотреть | Active Comunitati | 05.09.2019 |
Buna ziua, Vreau sa va transmit opinia A.O. "Aeroclubul din Chisinau" referitor la Proiectul Hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.1034/2000 privind aprobarea Programului Național de Facilitare a Transporturilor Aeriene. Avem urmatoarele obiectii: 1. CAPITOLUL III Secţiunea F Măsuri referitoare la zborurile internaţionale, operate de aviaţia generală şi alte zboruri neregulate - În momentul de față, AIP a Republicii Moldova obligă piloții aviației generale să obțină permisiunea CAA de a efectua zborul. Acest fapt este unul destructiv și contrar obiectivului general de a facilita dezvoltarea transporturilor aeriene.Țările din Uniunea Europeană și nu numai deja de mai mult de 10 ani au exclus orice tip de permisiuni pentru efectuarea zborurilor de aviație generală, pentru că însăși conceptul sau "driver"-ul aviației generale e posibilitatea de a efectua zboruri rapid și fără impedimente. Vreau să vă informez că numărul anual de zboruri de aviație generală cu aeronave străine în Republica Moldova este extrem de mic (sub 30 operațiuni). Acest fapt se datorează întrutotul procesului defectuos de autorizare care există. Datorită faptului că zborurile aviației generale sunt necomerciale, nici un interes financiar al cuiva nu este atins. Puteți consulta AIP România sau AIP Cehia pentru a vedea că zborurile aeronavelor sub 5700 kg, încadrate în categoria General Aviation nu necesită nici un permis suplimentar, si planul de zbor depus este notificarea suficientă. Solicităm: Modificarea integrală a acestei Secțiuni, și aducerea ei la standardele europene. Aviația generală se va dezvolta doar atunci când nu vor exista bariere inutile, ce nu contribuie în nici un fel la asigurarea securității aeronautice. 2. CAPITOLUL VIII ATERIZAREA PE AEROPORTURILE DIN REPUBLICA MOLDOVA, ALTELE DECÎT AEROPORTURILE INTERNAŢIONALE - În țările europene există practica organizării controlului de frontieră și vamal la orice aerodrom ce are proceduri de control "la cerere" (în dependență de aerodrom de la 3 ore până la 24 ore). Propunem introducerea unui articol ce ar permite efectuarea zborurilor internaționale pentru aviația generală și de pe alte aerodromuri care au stabilită o procedură sepearată de control cu Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal. De exemplu Aerodrom Nicelli lângă Venezia (nu este un aeroport internațional, dar pot fi făcute formalitățile cu preaviz de 3 ore - https://www.aeroportonicelli.com/en/avio/customs-and-passport-control/ ) Considerăm că această măsură va facilita enorm dezvoltarea aviației generale în Republica Moldova. În cazul unor neclarități, vă rog să ma contactați. Multumesc frumos, Oleg Burlacu Director executiv A.O. "Aeroclubul din Chișinău" | Посмотреть | Burlacu Oleg | 28.08.2019 |
1. В данном документе непонятно объяснение формирования стоимости компенсации для каждой квартиры, особенно для представителей национальных меньшинств, которых в нашем подъезде проживает большинство. Я не смогла найти в открытом доступе указанных законодательных актов на русском языке. Считаю, что каждому собственнику жилья должна быть предоставлена информация конкретно по его квартире, с расчётами, на понятном ему языке. 2. Сумма компенсации, указанная в данном проекте не позволяет мне купить аналогичную квартиру с примерно аналогичным расположением. Что я могу/должна сделать, чтоб мне увеличили сумму компенсации? В данном документе отсутствует информация что делать тем, кто не согласен с суммой компенсации. Считаю, что должны быть указаны действия, которые могут предпринять несогласные с таким решением. 3. Мне непонятен механизм выплаты компенсации - государство компенсирует нанесённый мне ущерб, или выкупает поврежденную квартиру с соответствующими изменениями в кадастре (изменение статуса владельца жилья, выписка с адреса проживания) или я остаюсь собственником повреждённой квартиры, остаётся прописка и я должна платить за неё налоги и обслуживание? | Посмотреть | Alex Alex | 20.08.2019 |
Există și alte tipuri de licențe ale personalului aeronautic eliberate la moment conform reglamentărilor naționale (pilot avion ultrausor, motodeltaplan, elicopter ultraușor, autogir, etc). Ar fi binevenit să existe o referință la cadrul normativ ce reglamentează acet tip de licențe, cât și procedura de recunoaștere a creditelor pentru opținerea LAPL/PPL și invers. | Посмотреть | Burlacu Oleg | 03.07.2019 |
. | Посмотреть | Burlacu Oleg | 03.07.2019 |
Internet se scrie cu I mare, fiindca este un nume propriu. | Посмотреть | Sirotinski Eugene | 29.06.2019 |
se propune de a adăuga sintagma "Persoane juridice" în conținutul prevederilor art. 50 alin 1, lit c) creanţelor persoanelor fizice și persoanelor JURIDICE, născute din contracte de investire în construcţia de locuinţe. | Посмотреть | CONSULT JURIST | 07.08.2018 |
Buna ziua Redactati textul in varianta rusa Рабочие места инвалидов на каждом конкретном предприятии Слово "инвалид" является оскорблением !!!! Lege Nr. 60 din 30.03.2012 persoană cu dizabilităţi (лицо с ограниченными возможностями ) | Посмотреть | Подкорытов Сергей | 03.08.2018 |
PRIVIND LEGALITATEA DESFIINȚĂRII STADIONULUI REPUBLICAN Valeriu Kuciuk Doctor in drept, lector universitar Fabula speței. Stadionul Republican construit în anul 1952 (mun.Chișinău. str.Tighina nr.12) are forma organizatorică de societate pe acțiuni. Oficial, terenul fostului stadion se întinde pe o suprafaţă de 5,1814 ha fiind înregistrat la organele cadastrale ca proprietate a Republicii Moldova și reflectat în evidența contabilă a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor la valoarea de 58,3 milioane lei. Doar că aproape 20% din acest spaţiu, este ocupat ”legal” de mai mulți agenţi economici, care între timp au reuşit să privatizeze parcele de teren. Se invocă că Stadionul a fost închis în 2006 la insistenţa Federaţiei Internaţionale de Fotbal, care susţinea că terenul nu corespunde standardelor pentru a desfăşura meciuri internaţionale. Conform declarațiilor ex-premierului V.Tarlev, dacă nu era demolat, Moldova risca să fie exclusă din competiţiile internaţionale. În locul lui se planifica să se construiască un alt stadion modern și performant, estimîndu-se pentru construcţia lui că ar fi necesare investiţii între 60 şi 100 milioane de euro. Deaceia, în octombrie 2006 Guvernul RM a aprobat hotărârea cu privire la reconstrucția complexului „Stadionul Republican" și acțiunile ce urmau a fi realizate de către autoritățile centrale și locale în acest scop. Decizia finală privind organizarea și urgentarea activităților de demolare a Stadionului Republican a fost luată de Guvern la 11 iunie 2007. Ulterior, conform Hotărîrii Guvernului Nr.1113 din 01.10.2008 cu privire la reconstrucţia Stadionului Republican (în vigoare și actualmente), pachetul de acţiuni ale statului în număr de 33961 de unităţi (100%) din S.A. „Stadionul Republican” şi terenul din mun. Chişinău, str.Tighina nr.12, a fost plasat în gestiunea Ministerului Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, iar Î.S. Institutul Naţional de Cercetări şi Proiectări în Domeniul Amenajării Teritoriului, Urbanismului şi Arhitecturii „Urbanproiect” a fost ablilitat cu funcţia de proiectant general la reconstrucţia Stadionului Republican. În 2013 Guvernul Leancă iarăși a aprobat un plan de acțiuni, care includea și demararea lucrărilor de construcție a Stadionului Republican. Dar lucrările de reconstrucție a Stadionului Republican însă așa și nu au mai început. Directorul stadionului Valeriu Sulă declara în mai 2011, că încă în 2009, reprezentanţi ai Ambasadei Statelor Unite au vizitat stadionul arătându-se interesaţi de construcţia unui nou sediu al misiunii diplomatice. În decembrie 2017, SUA şi-au exprimat dorinţa de a procura terenul dat. Intenţia SUA a fost formulată printr-o dispoziţie a Guvernului din 5 martie 2018 şi prin demersul Cancelariei de Stat din 22 marite 2018. Astfel preliminar, Stadionul Republican urmează a fi desființat, iar terenul vândut Statelor Unite ale Americii în scopul edificării noului sediu al Ambasadei SUA. Doar careva întrebări importante! - Cînd a fost efectuat de către FIFA controlul international al Stadionului Republican privind corespunderea la standardele internaționale și care act a fost semnat urmare acestui control? - De ce nimeni nu cunoaște actele FIFA prin care se condiționează participarea RM la competițiile internaționale prin demolarea Stadionului Republican? - Ce a intreprins MAE al RM pentru a soluționa invocata problemă internațională? Care au fost acțiunile Comitetului Național Olimpic? Ce a întreprins Federaţia Moldovenească de Fotbal? Unde a fost Guvernul RM? - Guvernul RM a adoptat un set întreg de hotărîri privind Stadionul Republican , care nu au fost executate, fiind degradat Stadionul Republican - un obiectiv national important. De ce nimeni nu a răspuns? - Dacă Stadionul Republican este societate pe acțiuni, de ce la operarea cu activele societății se desconsideră legislația în vigoare a societăților pe acțiuni? - Pachetul de acţiuni ale statului din S.A. „Stadionul Republican” şi terenul din mun. Chişinău, str.Tighina nr.12 se află în gestiunea Ministerului Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului. Totodată, pentru toate acțiunile Guvernului cu Stadionul Republican nu a fost necesar și nu se menționează necesitatea avizului Ministerului, care este administratorul Stadionului Republican. De ce? - De ce administrarea proprietății de stat Stadionul Republican a fost supus controlului în această perioadă doar o singură data – în a.2012 de către Curtea de Conturi. Dar care au fost actele de control ale comisiei de revizie a SA”Stadionul Republican”, ale Ministerului Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, ale altor organe de stat? De ce nu se dau publicității datele și rezultatele respective ale controalelor efectuate? Cine a dorit să secretizeze informația data și a tăinuit-o? Și care este situația de fapt a SA”Stadionul Republican”? - Cum a fost posibil de a înstrăina și a privatiza părți considerabile și teren din SA”Stadionul Republican”? De ce autoritățile de drept nu-și fac datoria? - Prin care acte şi-a exprimat dorinţa SUA de a procura Stadionul Republican în a.2009 și în a.2017? Și de ce intenția SUA a fost formulată printr-o dispoziţie a Guvernului din 5 martie 2018 şi prin demersul Cancelariei de Stat din 22 marite 2018? De ce nu este dat publicității Memorandumul de Înţelegere între Guvernul R. Moldova şi SUA privind achiziționarea proprietății publice pentru construcția unui nou sediu al Ambasadei SUA în R. Moldova? - De ce Ambasada SUA în R. Moldova (care are deja un sediu pe un teren imens oferit de autorități în detrimentul Casei Naționalităților) are nevoie de 5 ha în centrul Chișinăului? Pentru ce? Care ar fi argumentele rezonabile care explică necesitatea aceasta și de ce ele nu sunt prezentate publicului? În special în condițiile în care RM trebuie să demoleze și înstrăineze un obiectiv national important? Ab inițio, necesită a menționa, că conform Legii nr. 312 din 23.12.2016 - Terenuri de uz public din oraşe şi sate (comune) sînt terenurile folosite pentru căile de comunicaţii (pieţe, străzi, pasaje, drumuri şi altele asemenea), pentru necesităţile social-culturale ale populaţiei (grădini publice, parcuri, lacuri, plaje, bulevarde, scuaruri, terenuri de sport, stadioane, precum și terenurile de joacă pentru copii delimitate și înregistrate conform legislației în vigoare), pentru cimitire şi alte necesităţi ale gospodăriei comunale. Iar ”pe terenurile de uz public se permite amplasarea construcţiilor şi amenajărilor capitale în conformitate cu destinaţia specială a acestor terenuri, precum şi a construcţiilor şi amenajărilor provizorii uşoare (gherete, chioşcuri), fără ca aceasta să fie în detrimentul terenurilor de uz public” . - Baza tehnico-materială a culturii fizice şi sportului o constituie edificiile sportive şi de asanare, alte încăperi cu această destinaţie, terenurile de sport și stadioanele, echipamentul şi utilajul special, precum şi alte mijloace pentru practicarea culturii fizice şi sportului. Totodată, ”modificarea destinației sau desființarea bazelor și/sau a instalațiilor sportive proprietate publică sau privată, inclusiv ale administrației publice locale, se interzice și se sancționează conform legislației în vigoare” . - La categoria bunuri ale domeniului public de interes local pot fi raportate terenurile pe care sînt amplasate construcţii de interes public local, porţiunile de subsol, drumurile, străzile, pieţele, obiectivele acvatice separate, parcurile publice, terenurile de sport, stadioanele, precum şi terenurile de joacă pentru copii delimitate și înregistrate conform legislației în vigoare . - De domeniul public al statului ţin: terenurile destinate ocrotirii naturii, inclusiv ariile naturale protejate de stat, cele destinate ocrotirii sănătăţii, activităţilor recreative, activităților sportive (stadioane, terenuri de sport) şi terenurile de valoare istorico-culturală (rezervaţiile istorico-culturale, parcurile memoriale, monumentele arheologice şi arhitecturale etc.) care sînt de interes public naţional Astfel, Legea protejază terenurile sportive prin introducerea lor în diverse acte legislative, inclusiv a stadioanelor utilizate în scopuri sportive, precum şi stipularea expresă a interdicţiei modificării destinaţiei utilizării acestora în lege. Raţionamentul Legii derivă din realităţile obiective cu care se confruntă Republica Moldova. Astfel, în perioada ultimilor ani se atestă un trend îngrijorător prin care terenurile sportive aferente instituţiilor de educaţie şi învăţămînt sau proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, sunt pe larg distruse, cu schimbarea destinaţiei acestora şi utilizate în scopuri comerciale private, pentru edificarea diferitor construcţii şi clădiri. Mai mult, atribuirea terenurilor proprietate publică în gestiunea economică a agențilolr economici, înstrăinarea, concesionarea, arendarea sau locaţiunea acestora se efectuează în condiţii obscure, acestea devenind proprietăţi privatizate, fiind încălcat flagrant regimul juridic corespunzător. Or, autorul proiectului de lege privind desființarea Stadionului Republican a neglijat totalmente prevederile Legii nr.29 din 05.04.2018 privind delimitarea proprietăţii publice care stabilește regimul juridic al bunurilor domeniului public, și care în articolul 5 prevede că ”Bunurile domeniului public formează obiectul exclusiv al proprietăţii publice a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale și sînt inalienabile, insesizabile și imprescriptibile, circuitul civil al acestora fiind limitat în condiţiile legii. Bunurile domeniului public nu pot fi înstrăinate unor persoane juridice”. Astfel, proprietatea este, în condițiile legii, inviolabilă. Menționăm că conform alin.(2) lit.d) și n) a articolului 9 a aceleiași legi, de domeniul public al statului țin: terenurile destinate activităţii recreative, care sînt de interes public national, dar și clădirile, inclusiv încăperile izolate, şi terenurile proprietate publică de stat în/pe care îşi desfăşoară activitatea instituţiile medico-sanitare publice republicane, terenurile staţiunilor balneare şi ale obiectivelor sportive de interes public naţional. În aceste categorii se include și complexul national ”Stadionul Republican” SA. Totodată, constatăm nerespectarea de către autorul proiectului de lege privind desființarea Stadionului Republican a prevederilor Legii Nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, și anume: 1. Nu au fost respectate prevederile alin.(1) și (3) ale articolului 3 care stipulează că la elaborarea unui act normativ se respectă următoarele principii: a) constituționalitatea; b) respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale; c) legalitatea și echilibrul între reglementările concurente; d) oportunitatea, coerența, consecutivitatea, stabilitatea şi predictibilitatea normelor juridice; e) asigurarea transparenţei, publicității şi accesibilității; f) respectarea ierarhiei actelor normative. Și totodată, actul normativ trebuie să corespundă prevederilor Constituţiei Republicii Moldova, tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte, principiilor şi normelor unanim recunoscute ale dreptului internaţional, precum și legislației Uniunii Europene. 2, Au fost încălcate prevederi ale legislației în vigoare și limitele de competenţă privind adoptarea, aprobarea sau emiterea actelor normative stabilite de Constituţia Republicii Moldova, de Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern şi alte acte normative în vigoare, inclusiv ale Legii privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice, Legii nr.215 din 29.07.2016 cu privire la tineret, Legii nr.330 din 25.03.1999 cu privire la cultura fizică şi sport, Legii nr.29 din 05.04.2018 privind delimitarea proprietăţii publice și altele. 3. Contrar prevederilor alin.(2) al articolului 7 care prevede că doar ”Actul normativ cu forţă juridică superioară poate modifica sau abroga un act normativ cu forţă juridică inferioară al aceluiaşi emitent”, proiectul de lege propus stabilește norme derogatorii vizavi de un act cu aceiași forță juridică, de acelaș nivel. 4. Proiectul prevede că, prin derogare de la art. 23 din Legea privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice, se permite transmiterea cu titlu oneros, la preț de piață, a terenului cu suprafaţa de 5,1814 ha din str. Tighina 12, municipiul Chişinău, proprietate publică a statului, domeniul privat, pentru construcția sediului Ambasadei Statelor Unite ale Americii. Autorul proiectului nu ține cont de prevederile alin.(3) și (4) ale art.5 care stabilesc că ”Normele juridice speciale sînt aplicabile în exclusivitate anumitor categorii de raporturi sociale sau subiecţi strict determinaţi. În caz de divergenţă între o normă generală şi o normă specială, care se conţin în acte normative de acelaşi nivel, se aplică norma special”. Iar ”Normele juridice derogatorii sînt diferite în raport cu reglementarea-cadru în materie şi sînt aplicabile unei situaţii determinate”. Cu toate că legea stabileșete tot aici că ”În caz de divergenţă între o normă generală sau specială şi o normă derogatorie, care se conţin în acte normative de acelaşi nivel, se aplică norma derogatorie”, autorul proiectului de lege nu argumentează situația determinate pentru a fundamenta derogarea. 5. Nu este respectată procedura legiferării stabilită de art.20 care prevede anumite etape ale legiferării, printre care publicarea anunţului privind iniţiativa de elaborare a actului normativ şi publicarea studiului de cercetare. 6. Este de remarcat că conform alin.(1) al art.23 ”Proiectele actelor normative sînt elaborate de către autorităţile publice abilitate să le iniţieze, conform programelor şi planurilor aprobate în modul stabilit de lege, precum și la solicitarea Parlamentului, a Preşedintelui Republicii Moldova, a Guvernului sau din iniţiativă proprie, în modul stabilit de lege”. Printre subiecții abilitați cu dreptul de iniţiere a elaborării proiectelor de acte normative nu se regăsesc ambasadele altor state, inclusive și ambasada SUA. 7. Proiectul dat nu corespunde documentelor de politici aprobate de către Parlament, Președintele Rm sau Guvernul RM. 8. Autorul proiectului de lehe nu a respectat procedura de fundamentare a proiectelor actelor normative, mefind elaborate studiile de cercetare în scopul fundamentării necesităţii iniţierii elaborării actului normative dat (cum prevede art.25), dar și analiza ex ante care se finalizează cu întocmirea unui raport sau a unui document de politici, conform art. 24, care va servi drept suport informativ la elaborarea proiectului actului normativ şi a notei informative (cum prevede art.26). Este e remarcat că analiză ex ante neefectuată este un proces de identificare a problemei, stabilire a obiectivului, determinare a opțiunilor de soluționare a problemei ori de atingere a obiectivului şi analiza impactului, efectelor sau consecințelor opțiunilor respective, cu scopul de a fundamenta necesitatea unei reglementări a relaţiilor sociale; 9 Contrar prevederilor art,30, mota informativă la proiectul actului normativ dat nu conține: a) condiţiile ce au impus elaborarea proiectului actului normativ şi finalităţile urmărite; b) evidenţierea elementelor noi; c) fundamentarea economico-financiară; d) modul de încorporare a actului în cadrul normativ în vigoare; e) avizarea obligayorie a proiectului la entităţile respective în conformitate cu prevederile legale; f) constatările expertizei anticorupţie, a expertizei de compatibilitate cu legislaţia Uniunii Europene, a expertizei juridice și ale altor expertize. 10. Conform alin (1) art.32, ”Proiectul actului normativ, însoţit de nota informativă, se transmite spre avizare autorităţilor publice responsabile de implementarea prevederilor conţinute în proiect, instituţiilor interesate, precum şi reprezentanţilor societăţii civile, care întocmesc şi prezintă autorului proiectului avizele la proiect”. Anume aceasta prevede proceura de avizare şi consultare publică a proiectului actului normative. Astfel, proiectul necesita a fi consultat obligatoriu cu: a) Președintele RM care are în competența sa exclusivă problemele de politică externă a RM, dar și relașiile de reprezentare cu ambasdele statelor străine în RM b) Primăria și Consiliul mun.Chișinău, care pot iniția un referendum pe problema data, c) Comitetul Naţional Olimpic, d) Federațiile și asociațiile sportive din RM, inclusiv Federaţia Moldovenească de Fotbal, e) Avocatul poporului, f) Alte entități publice și interesate. Tot aici menționăm nerespectarea modului și procedurii de consultări publice stabilit de Legea nr. 239/2008 privind transparenţa în procesul decisional. 11. În urma avizării şi consultării publice, autorul proiectului trebuie să întocmească sinteza obiecţiilor şi propunerilor autorităţilor publice, precum şi sinteza recomandărilor respective. Iar conform alin.(7) al art. 32 ”Dacă, în urma avizării şi consultării publice, proiectul actului normativ a fost completat cu aspecte şi concepte noi sau dacă mai mult de 30% din textul proiectului actului normativ a fost modificat, acesta trebuie remis repetat spre avizare şi consultare publică”. O astfel de sinteză lipsește! 12. Proiectul dat de lege privind desființarea Stadionului Republican este unul de natură conflictuoasă, iar conform alin.(3) al art.39 ”În cazul atestării unor divergenţe conceptuale, autorul proiectului actului normativ organizează o dezbatere cu participarea reprezentanților autorităţilor publice şi ai instituţiilor interesate, ai societăţii civile pentru identificarea soluţiilor privind remedierea divergențelor. Dacă asemenea soluţii nu sînt identificate, în versiunea finală a proiectului este reflectat punctul de vedere al autorităţii publice responsabile de elaborarea proiectului, iar decizia finală va fi luată de către autoritatea publică cu competenţă de adoptare, aprobare sau emitere a actului normative”. În concluzie putem remarcăm, că desființarea Stadionului Republican inițiată de Guvernul RM, este caracterizată de nerespectarea prevbederilor legislației în vigoare a RM, determinînd o tranzacție obscură și netransparentă, dar și ilegală a terenului Stadionului Republican. | Посмотреть | 07.06.2018 | |
БРЕД! | Посмотреть | Siutkin Oleg | 29.05.2018 |
Prevederile proiectului includ norme care reglementează activitatea de întreprinzător și în acest sens urmează a fi conformat stipulărilor art.13 al Legii nr.235-XVI din 20 iulie 2006 cu privire la principiile de bază de reglementare a activității de întreprinzător, art. 37 a Legii nr.317 din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorități ale administrației publice centrale și locale și art. 20 a Legii nr.780 din 27.12.2001 privind actele legislative, privind obligativitatea elaborării Analizei impactului de reglementare, care va reprezenta argumentarea, în baza evaluării costurilor şi beneficiilor, necesităţii adoptării actului legislativ şi analiza de impact al acestuia asupra activităţii de întreprinzător. La fel se atenționează autorii că potrivit p.5 a Hotărârii Guvernului nr.1030 din 03.10.2005 cu privire la Registrul actelor oficiale de reglementare a activităţii de întreprinzător organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi administrative centrale pînă la prezentarea spre examinare Guvernului a proiectelor de legi şi de hotărîri, precum şi pînă la aprobarea actelor normative ramurale ce se referă la reglementarea activității de întreprinzător, vor supune aceste proiecte unei expertize juridice, financiare, economice şi de alt gen prin intermediul Grupului de lucru al Comisiei de stat pentru reglementarea activității de întreprinzător. | Посмотреть | 21.05.2018 | |
Prevederile proiectului includ norme care reglementează activitatea de întreprinzător și în acest sens urmează a fi conformat stipulărilor art.13 al Legii nr.235-XVI din 20 iulie 2006 cu privire la principiile de bază de reglementare a activității de întreprinzător, art. 37 a Legii nr.317 din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorități ale administrației publice centrale și locale privind obligativitatea elaborării Analizei impactului de reglementare, care va reprezenta argumentarea, în baza evaluării costurilor şi beneficiilor, necesităţii adoptării actului legislativ şi analiza de impact al acestuia asupra activităţii de întreprinzător. La fel se atenționează autorii că potrivit p.5 a Hotărârii Guvernului nr.1030 din 03.10.2005 cu privire la Registrul actelor oficiale de reglementare a activităţii de întreprinzător organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi administrative centrale pînă la prezentarea spre examinare Guvernului a proiectelor de legi şi de hotărîri, precum şi pînă la aprobarea actelor normative ramurale ce se referă la reglementarea activității de întreprinzător, vor supune aceste proiecte unei expertize juridice, financiare, economice şi de alt gen prin intermediul Grupului de lucru al Comisiei de stat pentru reglementarea activității de întreprinzător. | Посмотреть | 21.05.2018 | |
Exluderea din cadrul acestor servicii de urgenta a Serviciului de Dispecerat si Interventie Gaze nu este ce-a mai buna idee care ar trebui de negljat. In cazul efectuarii unor calcule conform datelor statistice a cazurilor de avarii si deceselor care au loc in permanenta la exploatarea sistemelor gaze nu ar trebui argumentari suplimentare pentru includerea acestui serviciu in Regulament initial ca sa nu-l modificam peste un an deoarece nr.deceselor si intoxicarilor nu scad | Посмотреть | DSTG 04 | 14.05.2018 |
Exluderea din cadrul acestor servicii de urgenta a Serviciului de Dispecerat si Interventie Gaze nu este ce-a mai buna idee care ar trebui de negljat. In cazul efectuarii unor calcule conform datelor statistice a cazurilor de avarii si deceselor care au loc in permanenta la exploatarea sistemelor gaze nu ar trebui argumentari suplimentare pentru includerea acestui serviciu in Regulament initial ca sa nu-l modificam peste un an deoarece nr.deceselor si intoxicarilor nu scad | Посмотреть | DSTG 04 | 14.05.2018 |
Buna seara, programul este foarte binevenit. Vin cu citeva propuneri, dat fiind experienta de implementare a altor proiecte: 1) Beneficiarii sa fie obligati sa inregistreze intreprindere (in caz ca nu are) doar dupa aprobarea finantarii, dat fiind ca vor fi instruiti 540, iar finantare vor primi doar 250. Este riscul sa ramina doar intreprinedri inregistrate fara activitate sau sa nu fie aplicatii 2)Dat fiind ca obiectivul este de 400 locuri de munca, ar fi bine minim 2 locuri de munca sa mentina fiece afacere. In document am observat doar 1 loc de munca, fiind riscul neindeplinirii obiectivului 3)Pare foarte optimist de a reusi in un an sa fie instruiti peste 600 si sa fie organizate 2 etape de evaluare cu interviuri individuale. Fie trebuie organizate in paralel citeva comitete de evaluare sau de elaborat un scoring foarte clar si a putea fi evaluat online. 4) nu este indicat in document daca afacerile inregistrate in Chisinau si Balti sunt eligibile sau nu? | Посмотреть | 22.03.2018 | |
Super. Demult asteptam asta. | Посмотреть | 14.03.2018 | |
Propun de a lua in consideratie Serviciul de urgenta comun 112 care in curind va fi functional din considerente ca nu toti operatorii de sistem detin nr de telefon 904 care este cunoscut la majoritatea populatiei pentru a fi informati de catre populatie sau APL privind cazurile de incidente avarii la sistemele gaze iar prin nr 112 vor fi informati concret operatorul de sistem din teritoriu inclusiv cele SDIT care au nr. diferite decit 904 de exemplu Rotalin Gaz rl Hincesti partial rl Ialoveni | Посмотреть | DSTG 04 | 16.02.2018 |
Prevederile proiectului includ norme care reglementează activitatea de întreprinzător și în acest sens urmează a fi conformat stipulărilor art.13 al Legii nr.235-XVI din 20 iulie 2006 cu privire la principiile de bază de reglementare a activității de întreprinzător, art. 37 a Legii nr.317 din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorități ale administrației publice centrale și locale și articolul 20 a Legii nr.780 din 27.12.2001 privind actele legislative, privind obligativitatea elaborării Analizei impactului de reglementare, care va reprezenta argumentarea, în baza evaluării costurilor şi beneficiilor, necesităţii adoptării actului legislativ şi analiza de impact al acestuia asupra activităţii de întreprinzător. La fel se atenționează autorii că potrivit p.5 a Hotărârii Guvernului nr.1030 din 03.10.2005 cu privire la Registrul actelor oficiale de reglementare a activităţii de întreprinzător organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi administrative centrale pînă la prezentarea spre examinare Guvernului a proiectelor de legi şi de hotărîri, precum şi pînă la aprobarea actelor normative ramurale ce se referă la reglementarea activității de întreprinzător, vor supune aceste proiecte unei expertize juridice, financiare, economice şi de alt gen prin intermediul Grupului de lucru al Comisiei de stat pentru reglementarea activității de întreprinzător. | Посмотреть | Chelaru Oleg | 30.01.2018 |
Prevederile proiectului includ norme care reglementează activitatea de întreprinzător și în acest sens urmează a fi conformat stipulărilor art.13 al Legii nr.235-XVI din 20 iulie 2006 cu privire la principiile de bază de reglementare a activității de întreprinzător, art. 37 a Legii nr.317 din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorități ale administrației publice centrale și locale și articolul 20 a Legii nr.780 din 27.12.2001 privind actele legislative, privind obligativitatea elaborării Analizei impactului de reglementare, care va reprezenta argumentarea, în baza evaluării costurilor şi beneficiilor, necesităţii adoptării actului legislativ şi analiza de impact al acestuia asupra activităţii de întreprinzător. La fel se atenționează autorii că potrivit p.5 a Hotărârii Guvernului nr.1030 din 03.10.2005 cu privire la Registrul actelor oficiale de reglementare a activităţii de întreprinzător organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi administrative centrale pînă la prezentarea spre examinare Guvernului a proiectelor de legi şi de hotărîri, precum şi pînă la aprobarea actelor normative ramurale ce se referă la reglementarea activității de întreprinzător, vor supune aceste proiecte unei expertize juridice, financiare, economice şi de alt gen prin intermediul Grupului de lucru al Comisiei de stat pentru reglementarea activității de întreprinzător. | Посмотреть | Chelaru Oleg | 30.01.2018 |
Prevederile proiectului includ norme care reglementează activitatea de întreprinzător și în acest sens urmează a fi conformat stipulărilor art.13 al Legii nr.235-XVI din 20 iulie 2006 cu privire la principiile de bază de reglementare a activității de întreprinzător, art. 37 a Legii nr.317 din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorități ale administrației publice centrale și locale și arti 20 a Legii nr.780 din 27.12.2001 privind actele legislative, privind obligativitatea elaborării Analizei impactului de reglementare, care va reprezenta argumentarea, în baza evaluării costurilor şi beneficiilor, necesităţii adoptării actului legislativ şi analiza de impact al acestuia asupra activităţii de întreprinzător. La fel se atenționează autorii că potrivit p.5 a Hotărârii Guvernului nr.1030 din 03.10.2005 cu privire la Registrul actelor oficiale de reglementare a activităţii de întreprinzător organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi administrative centrale pînă la prezentarea spre examinare Guvernului a proiectelor de legi şi de hotărîri, precum şi pînă la aprobarea actelor normative ramurale ce se referă la reglementarea activității de întreprinzător, vor supune aceste proiecte unei expertize juridice, financiare, economice şi de alt gen prin intermediul Grupului de lucru al Comisiei de stat pentru reglementarea activității de întreprinzător. | Посмотреть | Chelaru Oleg | 30.01.2018 |
De ce incalcati legislatia a RM in domeniu securitatii si sanatatii in munca ??? Specialist de securitate si sanatate in munca nare treaba cu Securitatea Industriala - cititi ledgea 186 din 2008. HG 95 din 2009 si altele acte legislative in domeniu SSM | Посмотреть | Podcoritov Sergiu | 10.08.2017 |
Compania Capital Tobaco are „risc sporit de evaziune fiscală”. Cine lobează ca să fie acceptată de Guvern ? | Посмотреть | live sinergo | 04.03.2017 |
Вообще я поискал технические данные по поводу высвобождаемой энергии при взрыве газа. Что за бред сравнивать его с тротилом? И откуда автор этих заявлений взял данные? А при взрыве бензина? А диз топлмва? А водорода? и литий-ионного аккумулятора???? Почему специалисты такого низкого уровня решают тех вопросы в молдове? Я тоже так считаю как Serg Soldat - установите реальный контроль при тех осмотре - какое газобалонное оборудование установлено. Ведь инспектора НИКОГДА не смотрят на баллоны!!!!! Вы знаете что в наших реалиях это невозможно - потому что вы - гос чиновники - сами смеетесь над безопасностью эксплуатации. Я не хочу чтоб моя страна в очередной раз стала объектом насмешек за нглупые законы которые она принимает. Посмотрите на мир вокруг - вся европа продолжает газифицировать свой транспорт - Голландия, Германия (вообще гос-во часть стоимости за устанеовку берет на себя), Франция, Италия, Польша, Болгария и т.д.. Бурно развивается рынок Латинской Америки, Канады и много много других....... Будьте адекватны. Проявите профессионализм при разработке законов | Посмотреть | Serghei Saad | 27.01.2017 |
Нееет. Запретом вы ничего не решите. А контролем за установкой. - вот где надо. Не давайте тех осмотр тем у кого на баллоне не стоит мультиклапан с автоматическим электро клапаном. Технология производства газовой аппаратуры давно уже не та как была 10 лет назад. Все предусмотрено | Посмотреть | Soldat Serg | 22.01.2017 |
e forte simplu pentru ce e legea acasta inca o sursa de scoatere a banilor de la populatie | Посмотреть | Soldat Serg | 21.01.2017 |
nu trebueste sa duceti oamenii in eroare cu 40 kg de trotil e o prostie spusa de dumneavoastra eu is gata sa va aduc un balon cu 40 litre pe poligon dar dumneavoastra 40 kg de trotil si aratati la oameni ca ne mintiti!!!! | Посмотреть | Soldat Serg | 21.01.2017 |
nui corect asa o lege fara sa se includa in ia si unele puncte in tarile eu se dea voe sa intre in subterana daca balonul de gaz are instalat asa numitul safety valve clapan magnetic ECE Regulation 67.01 se poate de citit si de facut modificari in legea propusa. http://www.asstech.com/en/downloads/newsletter_Autogas_engl.pdf | Посмотреть | Soldat Serg | 21.01.2017 |
Bazîndu-se pe garanțiile constituționale că, din toate valorile viața omului este cea mai prețoasă, considerăm că, fiecare cetățean al Moldovei trebuie să fie convins că este protejat în măsură maximă de riscuri și fiecare cetățean trebuie să se conștiințeze de urmări grave la care poate aduce neglijență cerințelor de securitate. Ca exemplu: energia care se elimină la explozia amestecului gaz/aer format în urma scurgerii GPL dintr-o butelie cu volum de 40L (standard pentru autoturisme) este echivalentă energiei eliminată în cazul exploziei de până la 40 kg de trotil! La fel pentru o butelie cu gaz natural comprimat de același volum echivalența în trotil constituie de până la 60 kg Reeșind din cele expuse măsurile privind protejarea intereselor vitale ale populației și minimalizarea posibilelor riscuri de avarii la exploatarea autovehiculelor, propuse în proiectul Hotărîrii vor servi creării unui mediu de trai fiabil și cu siguranță în viitor. | Посмотреть | IPSSTOIP IPSSTOIP | 20.01.2017 |
Cu privire la modificarea punctelor Punct (Articol )234 - să fie aprobate de directorul ethnic (persoana responsabilă, numită prin ordin ) instrucţiunile de serviciu şi de producţie, graficele deservirii tehnice şi reparaţiei, planurile de localizare şi lichidare a avariilor, să fie asigurată cooperarea cu pompierii; - la locurile de muncă ale personalului de deservire să fie efectuat instructajul referitor la măsurile de securitate; (efectuată instruire in domeniu securității și sănătății în muncă -conform: HOTĂRÎRE Nr. 95 din 05.02.2009 pentru aprobarea unor acte normative privind implementarea Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 186-XVI din 10 iulie 2008 REGULAMENT privind modul de organizare a activităţilor de protecţie a lucrătorilor la locul de muncă şi prevenire a riscurilor profesionale Secţiunea a 3-a Instruirea la locul de muncă Secţiunea a 4-a Instruirea periodică) http://lex.justice.md/viewdoc.php?action=view&view=doc&id=330698&lang=1 Punct/articol 262 - instituită şi instruită echipa de pompieri voluntari. Contravine cu principii din :LEGE Nr. 186 din 10.07.2008 securităţii şi sănătăţii în muncă (Capitolul III OBLIGAŢIILE ANGAJATORILOR Articolul 9. Dispoziţii generale (1) Angajatorul este obligat să asigure securitatea şi sănătatea lucrătorilor sub toate aspectele ce ţin de activitatea desfăşurată. Articol 3 p (3) (3) Prezenta lege nu este aplicabilă dacă unele caracteristici inerente anumitor activităţi specifice forţelor armate, poliţiei sau serviciilor de protecţie civilă sînt, în mod inevitabil, în contradicţie cu dispoziţiile ei. În acest caz, securitatea şi sănătatea lucrătorilor se vor asigura ţinîndu-se cont, în măsura posibilităţii, de dispoziţiile prezentei legi. Și ȘI altele puncte din Lege (http://lex.justice.md/viewdoc.php?action=view&view=doc&id=328774&lang=1) 273. Înainte de începutul şi sfîrşitul lucrărilor de punere în funcţiune şi reglare, personalul de întreţinere (exploatare) se instructează la locul de muncă de către conducătorul de lucrări.(conducătorul numit a locului de muncă ) 307. Înainte de coborîre în excavaţie, fîntînă, tunel, colector muncitorii trebuie să îmbrace şi să încheie centurile de siguranţă cu funii frînghii, capetele libere ale funiilor cărora trebuie să fie ţinute de muncitorii, rămaşi la suprafaţă pentru a acorda în caz de necesitate ajutorul primar. (centura de siguranță cu frânghia este interzisă !! P.7.19.1 detaliat de la CP A.08.11:2015 Executarea lucrărilor de construcții la înălțime Cerințe generale de Securitate (Publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr. 157-162, art. 1012), cu aplicare din 10 iunie 2016.-)) | Посмотреть | Podcoritov Sergiu | 03.11.2016 |
"Proiectul hotărârii de Guvern privind modificarea unei hotărâri de Guvern". Îmi imaginez cum va suna titlul actului după a patra modificare. | Посмотреть | Negruţa Nichita | 22.10.2016 |
Un mecanism centralizat de raportare pentru agenţii economici este bunevenit. Dar făcînd trimitere la proiectul dat apar lacune, care ulterior vor pune în dificultate anumite procese, spre exemplu: 1. Formularul nr.2-03/l se prezenta către asigurător de angajator întru obţinerea statutului de persoană asigurată angajată prin activarea /dezactivarea poliţei de asigurare. Raportul privind calcularea şi transferul primelor de asigurare Fomular MED08 , care se prezintă trimestrial fiscului, ţine de calcularea şi transferul primelor la fondurile CNAM. Din moment ce se intenţionează să fie abrogat F 2-03/l cu aprobarea formularului FSIC16, care va fi mecanismul de activare /dezactivare a poliţelor de asigurare pentru pesoanele angajate? 2. în proiectul de lege se propune modificarea art.27 din Legea cu privire la mărimea, modul şi termenele de achitare a primelor de asigurare nr.1593, dar ce facem cu lit.e), alin. (2), artr.10 din Legea cu privire la asigurarea obligatorie de asistenţă medicală nr.1585 din 27.02.98??? 3.În Nota informativă se propune abrogarea Ordinului CNAM nr.368 din 19.08.2015 deoarece se propune raportarea centralizată la SFS. Dar ce facem cu alte două formulare acre au fost aprobate prin acelaşi ordin al CNAM - formular 2-04/l cu instrucţiunea de completare şi formular 2-15/f cu instrucţiunea de completare??? | Посмотреть | Pavlov Adelina | 19.05.2016 |
Здравствуйте. Хочу прокомментировать форму отчета. 1. в проекте указано "Totodată, tabelul 3 va conține informații cu privire la primele de asigurare obligatorie de asistență medicală – date ce se conțin în prezent în raportul MED08", но я не нашел этих данных. Может здесь ошибка? 2. Также сказано, что аннулируется форма REv5. На практике сейчас мы сталкиваемся с тем, что ее просят в некоторых случаях (например, при выходе в декрет на сотрудника иногда просят). Как будет в этом случае? Надо будет сформировать отчет по одному человеку? 3. Ничего не сказано о способе сдачи отчета. Его надо будет сдавать электронно? | Посмотреть | Cazacu Dmitrii | 17.05.2016 |
Buna ziua , mi-ar placea sa stiu de ce Moldova nu doreste sa promoveze turismul in alte tari ? Sunt persoane care au dorinta si initiativa de a promotiona turismul si nu au sustinere . Eu personalmente am scris la Agentia Turismului am prezentat proyectul meu, idea mea, initiativa mea, ceea ce am de gind sa fac in viitor si mau refuzat . Eu am creat o pagina de facebook cu promovarea turismului in limba spaniola , sa nu uitam ca limba spaniola e a doua limba vorbita in lume dupa engleza,dar daca nimeni nu ma ajuta eu de una singura nu pot face lucruri mari. Am nevoie de ajutorul cuiva ! Vreau sa adaug ca multe tari supravietuiesc pe baza turismului , pentruca turistii care vin isi lasa banii in tara data , asa o sa se creeze locuri de munca . Moldova e o tara care nu are nici mare nici munti dar in schimb are o cultura si traditii , verdeata care nu toate tarile o au! O sa lupt pentru ceea ce vreau sa fac ! Vreau sa va prezint pagina mea :https://www.facebook.com/pages/Descubre-Moldavia/360829430779363 | Посмотреть | Andronic Natalia | 08.04.2015 |
Greu merge procesul... Cel mai important este ce se va întâmpla după reorganizare. Sperăm ca istoria să nu se repete cu noua întreprindere! | Посмотреть | Mita Vitalie | 16.09.2014 |
De cind literele ”e)-h)” sunt sintagma? Din DEX: SINTÁGMĂ - unitate semantico-sintactică stabilă, din două sau mai multe cuvinte între care există raporturi de subordonare. Tudor Petrov | Посмотреть | Petrov Tudor | 16.05.2013 |
La fel si posibilitatile de acces la retelele de energie termica ar trebui sa fie transparent publicate actualizate pentru a fi puse la dispozitia potentialilor producatori de energie termica in cogenerare | Посмотреть | Mita Vitalie | 11.01.2013 |
ANRE trebuie sa pulice valorile de referinta a consumului de combustibil pentru o unitate de energie electrica si termica produsa! | Посмотреть | Mita Vitalie | 11.01.2013 |
S-a uitat sa se mentioneze ca din toate proiectele de constructie a mini CET-urilor nici unul nu a fost adus la bun sfirsit!!! Speram istoria nu se v-a repeta! | Посмотреть | Mita Vitalie | 08.01.2013 |
Mult aşteptata Hotărîre!!! | Посмотреть | Mita Vitalie | 08.01.2013 |
unde sunt punctele 5 si 6. Anexele la fel lipsesc!!! | Посмотреть | Mita Vitalie | 08.01.2013 |
D-lor dar intelegeti ca la procuror in procuratura ati stabilit 5400 lei, si la primirea salariului va primi aproximativ 4500 lei, si cu acesta vreti sa faceti reforma. Nu se va primi. Si cei interesant procurorii au cel mai mic salariu. | Посмотреть | Luptatorul Bogdan | 03.10.2012 |
Unde este Planul? Documentul ProiectfinalPNAEE11092012.doc nu se deschide! | Посмотреть | Mita Vitalie | 22.09.2012 |
Здесь отказ от ответственности Портал был разработан при поддержке программы USAID. Содержание этой страницы не обязательно отражает мнение Агентства США по международному развитию или правительства США. Общедоступный электронный сервис "УЧАСТИЕ" является частью стратегии правительства по внедрению электронного правительства