Ministerul Afacerilor Interne
Комментарии | Шаги | Автор | Дата |
---|---|---|---|
Adresat va fi de către cetățeanul Republicii Moldova din regiunea Transnistreana. Discutând despre acest proiect putem depista următoarele consecințe: 1. Evident dupa acordarea acestui proiect va creste numărul de persoane ce vor fi gata sa dea mita pentru obținerea permisului. Ceea ce propuneți Dvs nicidecum nu va elimina faptul mituirii, din contra va agrava situația. Deci Dvs, vreți sa-mi spuneți ca persoanele respective ar trebui sa susțină doua examene teoretice si doua examene practice, Dubios. Nu vor fi decacord deținătorii de permisul de conducere din regiunea respectiva. 2. Proiectul dat va duce si la răcirea relațiilor dintre cetățenii sin stânga Nistrului, ulterior ce va duce la îndepărtarea întregita a Țarii noastre. -Vă propun sa discutați proiectul dat cu colegii Dvs de la biroul de integrarea, si întrebații pe ei ce gândesc, si întrebații ce impact va aduce. -Rog sa va adresați la instalațiile din stânga Nistrului ce elimina permisele respective, cu idea de a va permite informația necesara Dvs, fără de afecta o buna parte din cetățenii ai Republicii Moldova. Personal nu sunt de acord cu proiectul dat, in primul rand e cheltuire de bani iarăși, e cheltuire de nervi iarăși, si e cheltuire de timp. Proiectul are destule consecințe da a nu fi aprobat. Sus am menționat sugestiile mele cum Dvs puteți sa va atingeți scopul fără de a deranja cetățenii ce își doresc de a transfera permisul de conducere. Mult succes la rescrierea proiectului! | Посмотреть | Tomov Evghenii | 21.11.2024 |
Corectați vă rog punctul 52. 2) - sintagma „axa drumului” este greșită (am atașat fișier cu detalii). Am trimis petiție vreun an în urmă, am primit răspuns că va fi reparat la următoarea schimbare a Regulamentului. A fost o schimbare dar nu a fost corectată regula. | Посмотреть | Oleg Artene | 16.04.2024 |
Buna ziua, este apreciabil modificarea dată, dar pentru un efect perfect as ruga să țineți cont de cele stipulate în argumentarea d-lui deputat, Radu Marian, al amendamentul din anexă, Plus ca citare evidențiez următoarele ,, La nivel european, dreptul de circulație și înmatriculare a vehiculelor cu volanul amplasat pe partea dreaptă a axei longitudinale de deplasare este reglementat de Directivele Consiliului Europei 2007/46, 70/311 și 70/156. Potrivit Articolului 4, alineatul (3) din Directiva Consiliului Europei 2007/46: „Statele membre înmatriculează sau permit vânzarea sau punerea în exploatare numai a acelor vehicule, componente și unități tehnice separate care respectă cerințele prezentei directive. Statele membre nu interzic, limitează sau împiedică înmatricularea, vânzarea, punerea în exploatare sau circulația pe drumuri a vehiculelor, a componentelor sau a unităților tehnice separate din motive legate de aspecte privind construcția sau funcționarea lor reglementate de prezenta directivă, dacă acestea respectă cerințele prezentei directive. ...........” Cu respect, Alexandru Ghencea anexa amendament | Посмотреть | Alexandru Ghencea | 04.04.2024 |
Bună seara! Propuneri la proiect. Cu respect, Octavian Troșcenco Tel. 078880768 e-mail: octavian_troscenco@mail.ru | Посмотреть | Troșcenco Octavain | 14.03.2024 |
Buna ziua, In contextul procesului de consultare publică a proiectului hotărârii Guvernului cu privire la modificarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2023 privind acordarea protecției temporare persoanelor strămutate din Ucraina (număr unic 48/MAI/2024), prezentăm atașat comentariile noastre la proiect. Cu respect, Serghei Zubco, OIM | Посмотреть | Serghei Zubco | 02.02.2024 |
Se propune a fi exclus punctul 12/1 or la semnarea declarației pe propria răspundere solicitantul protecției temporare este preîntâmpinat de răspunderea penală pentru falsul în declarații, în conformitate cu prevederile articolului 352/1 din Codul penal al Republicii Moldova nr. 985/2002. Totodată controalele inopinate la adresa de reședință or domiciliu a străinilor nu se regăsesc în atribuțiile IGP sau IGM al MAI. Beneficiarul de protecție temporară având obligația să informeze autoritatea competentă pentru străini a Ministerului Afacerilor Interne, în termen de 10 zile, despre orice schimbare a statutului său juridic, a stării civile, schimbarea reședinței în Republica Moldova, pierderea sau deteriorarea documentului de identitate al beneficiarului de protecție temporară, conform punctului 28, alin (5) al HG 21/2023. | Посмотреть | National Congress of Ukrainians of Moldova | 02.02.2024 |
Având în vedere propunerea de completare a proiectului cu punctul 24/1 și prevederile art.4, aliniatul (5) al Legii nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător potrivit căruia la cererea de eliberare sau de prelungire a patentei se anexează documentele confirmative de achitare a contribuției de asigurare socială de stat pentru întreaga perioadă solicitată de desfășurare a activității în baza patentei de întreprinzător sau actele care confirmă scutirea de plata contribuției , precum și documentele ce confirmă statutul de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală. Se propune completarea punctului 26/1 cu următorul cuprins: ,,261. Beneficiarii protecției temporare au dreptul de a se asigura în mod individual achitând prima de asigurare obligatorie de asistență medicală la fel ca și cetățenii Republicii Moldova care achită prima de asigurare stabilită în sumă fixă, dacă tratatele internaționale nu prevăd altfel.”; | Посмотреть | National Congress of Ukrainians of Moldova | 02.02.2024 |
Vă salut, sunt sigur că ați înțeles ideia propusă anterior, dar totuși se pare că și varianta propusă de mine nu clarifică clar norma, prin urmare se propune modificarea doar a pct. 4. după cum urmează: „4. Pe durata acțiunii prezentei hotărâri, cetățenilor ucraineni care vin direct din sau pleacă spre Ucraina, li se va autoriza trecere frontierei de stat a Republicii Moldova, doar o singură dată, în temeiul următoarele acte:...” Cu respect, Octavian Troșcenco | Посмотреть | Troșcenco Octavain | 25.01.2024 |
Bună ziua, colegi! Cu referire la proiect: Se propune la pct. 3) Anexa nr. 1, lit. c) cu referire la completarea cu punctul 4 indice 1 textul „4 indice 1 . Adulții care traversează frontiera de stat în conformitate cu pct.4, pot beneficia doar de o singură intrare/ieșire din/spre Ucraina.” a se substitui cu textul „4 indice 1 . Adulții care traversează frontiera de stat în conformitate cu pct.4, pot beneficia doar de o singură intrare sau eșire în sau din Republica Moldova.” Argumentarea: barele din textul ”intrare/ieșire din/spre ” nu clarifică ideea autorului, or prin bară poate fi înțeles că se are în vedere o singură traversare - intrarea și ieșirea și nu aparte. Totodată, se propune a se substitui cuvântul ”Ucraina” cu cuvântul ”Republica Moldova”, dat fiind faptul că vorbim de intrare sau ieșire în sau din Republica Moldova. Or, în formatul dat poate fi înțeles intrarea sau ieșirea în Ucraina nu din Republica Moldova, dar din, inclusiv, statele vecine ale Ucrainei (sau alte state prin aeroport) altele decât Republica Moldova. O zi bună să aveți!!! Cu respect, Octavian Troșcenco Tel. 078880768 e-mail: octavian_troscenco@mail.ru | Посмотреть | Troșcenco Octavain | 23.01.2024 |
La modul practic se evidențiază aplicarea neconformă a prevederilor legale în raport cu procedura de îmatriculare a autovehiculelor și defavorabilă în raport cu solicitantul de serviciu, care afectezează substanțial poziția beneficiarilor de serviciu public. Astfel, se constată că Raportul de identificare a vehiculului (RIV) în cazul prezentării documentelor în copii se perfectează exclusiv de către (Laborator) Biroul identificare Autovehicule „Centru”, „Nord” sau „Sud”, , ceea ce presupune că solicitanții din regiuni urmează să se deplaseze fizic cu vehiculele doar în acest trei Centre pentru perfectarea acestei proceduri, ceea ce este ineficient și inoportun, aceasta în condițiile în care Agenția Servicii Publice dispune de mijloace software de comunicare și conlucrare între subdiviziunile teritoriale. În acest sens, se atestă o discrepanță situațională evidentă între aspectele regulatorii ,,de jure” și aplicarea ,,de facto” a normelor juridice, or practica existentă contravine vădit pct.27 din anexa nr.2 al Hotărîrii Guvernului nr.1047/1999, care prevede organizarea serviciului prin intermediul sistemelor informaționale. În concluzie, se atestă necesitatea reglementării exprese a modului de eliberare a Raportului de identificare a vehiculului, prin punctarea expresă a posibilității perfectării acestui serviciu în cadrul fiecărei subdiviziuni teritoriale a Agenției Servicii Publice. | Посмотреть | ANDREI PINZARU | 10.12.2023 |
Nu doar noaptea se tulbură liniștea - în cartierele cu case și blocuri de locuit unii pornesc muzica la niște limite ce depășesc norma. | Посмотреть | Iavorscaia Elena | 15.07.2023 |
O abordare provincialã. Acest oraş începe sã se dezvolte, inclusiv şi viaţa de noapte, care la voi se asociazã cu contravenţii şi amenzi. Va place, sau nu, viaţa de noapte va exista, cu, sau fara contravenţiile voastre. | Посмотреть | FURCULITA Eugeniu | 04.07.2023 |
Bună ziua! În contextul proiectului plasat spre consultare publică, propun: - a se vedea anexat. Principiul: ”Frontiera fără migrație și migrația fără frontieră nu pot fi abordate separat!” Cu respect, Octavian Troșcenco B.I B03108562 e-mail: octavian_troscenco@mail.ru Tel. 078880768 | Посмотреть | Troșcenco Octavain | 16.06.2023 |
Sunt oprtune schimbarile, dar ar mai necesita ceva la -oferire gradelor urmatoare fără obligația a avea 2,3, 4 de calificative de ,, bine,, foarte bine,, Unii conducatori intenționat nu ar nota cu calificative bune, pentru a nu se oferi acele grade la care toti angajatii rîvnesc. -Si ar fi oportun ca Sefii, conducatorii, să treacă cursurile manageriale si comportamentale în raport cu angajatii. Schimbare de atitudine si motivarea angajatilorr săi. - reangajare fostilor qngajați să fie efectuată fără acele drumuri chinuitoare. Adică doar printr-o cerere sau CV, în care solicită reangajare în structurile de forță. | Посмотреть | Ilarion Gutu | 06.06.2023 |
La acest articol ar fi oportun de inclus si angajatii sau personalul din cadrul unitatilor de garda al Inspectoratelor de politie (Ofiter operatv de serviciu ajutorul, statistul) Deoarece, activind in 24 ore peste 24 sau 48 nefiind destui angajati, (acum sa modificat la 12 ore) in conditii nocive si anume: sunt angajati in prima linie care intilnesc persoanele agresive, posibili infractori, retinuți sau arestați. Necunoscînd daca sunt psihic bolnave sau TBC, cu riscul de a fi maltratați, molipsiți de careva boli. Primesc injurii adesea care afectează psihicul și starea emoțională. Totodată lucrul de noapte este mai greu de suportat și la fel ca și în penitenciare, angajații nu pot părăsi inspectoratul fiind 24 sau 12 ore în totalitate implicați . Respectiv, două luni vechime în muncă pentru o lună de serviciu ar fi macar un plus pentru a îmbunătăți situația în acest tip de activitate. | Посмотреть | Mariana Trandafilov-Timofti | 25.05.2023 |
Bună ziua, cu intenții bune înaintez cu titlu de inițiativă propuneri la Proiectul hotărârii Guvernului pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 297/2017 pentru implementarea Legii nr. 215/2011 cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova. Cu respect, Octavian Troșcenco tel. 078880768 | Посмотреть | Troșcenco Octavain | 16.05.2023 |
Recomandările biroului „ROBOTA: Consiliere în carieră și protecția drepturilor muncii persoanelor refugiate” la proiectul hotărîrii de Guvern privind acordarea protecției temporare. Recomandarea 1: Includerea apatrizilor, resortisanților țărilor terțe și persoanelor nedocumentate ca subiecți eligibili să beneficieze de protecția temporară. Recomandarea 2: eligibilitatea tuturor persoanelor care traversează frontiera, inclusiv a resortisanților țărilor terțe să traverseze frontiere cu orice document de identitate, inclusiv expirat. Recomandarea 3: excluderea necesității de prezentare a declarației sau demersului de primire din partea proprietarilor spațiului locativ și înlocuirea acesteia cu declarația solicitantului de protecție temporară. Recomandarea 4: Excluderea termenului de verificare a aplicanților și acordarea statutului de protecție temporară imediat. Recomandarea 5: Eliminarea expresiei ”în limita mijloacelor financiare disponibile” din pct. 27. Recomandarea 6: excluderea obligației de a se supune controlului medical. Recomandare: majorarea perioadei de aflare în afara țării, conform modelului UE, adică până la 90 de zile. (detalii în fișierul atașat( | Посмотреть | Sprinceana Vitalie | 02.11.2022 |
[Please see the attachment, with comments and recommendations on specific articles on the draft Ministerial Decision] Plan International joins the international humanitarian community in expressing its gratitude to the Government of Moldova for the protection it continues to offer to the over 94,500 refugees from Ukraine currently remaining in Moldova. Plan International recognises that Moldova is hosting the largest influx of refugees from Ukraine, per capita and that this is impacting on the country’s institutional capacity to provide access to services and guarantee basic rights to its population and to all those with protection needs. Since March 2022, Plan International has been working alongside Moldovan NGOs in responding to the Ukraine refugee crisis in Moldova. Plan International became a registered International Non-Government Organisation in Moldova in June 2022. The organisation is working with its partners to provide integrated child protection and education services to children and adolescents, as well as gender and age-appropriate mental Health and Psychosocial Support(MHPSS)outreach to children, adolescents and their caregivers. Plan International is the co-lead of the Preventing Sexual Exploitation and abuse (PSEA) Task Force. Plan International welcomes this opportunity to provide comments on Moldova’s Draft Decision on granting Temporary Protection to Displaced Persons from Ukraine. This submission seeks to complement the inputs provided by UNHCR, INGOs and local Moldovan NGOs who are also inputting into the draft temporary protection decision. | Посмотреть | Stavros Zotos | 01.11.2022 |
Buna ziua, Din punct de vedere tehnic și al utilității normative și umanitare - rog să vedeți următoarele două propuneri: 1) Punctul 28 al proiectului hotărîrii de Guvern privind acordarea protecției temporare trebuie suplinit cu o completare umanitară în conformitate cu art. 21, alin. 1 al Legii nr. 270/208 privind azilul în Republica Moldova, care ar avea următorul conținut: "În cadrul evaluării implementării prezentei hotărîri se va prioritiza monitorizarea minorilor neînsoțiți cărora li se aplică măsurile de protecție a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți." 2) Punctul 29 al proiectului hotărîrii de Guvern privind acordarea protecției temporare la capitolul obligațiilor beneficiarului de protecție temporară întru protejarea drepturilor acestora trebuie completat cu o nouă literă i) cu următorul conținut: "i) să informeze autoritățile statului despre incidente de încălcare a drepturilor omului, după caz." | Посмотреть | Igor Stoica | 26.10.2022 |
Propuner de modificare a Legii nr.288/2016 | Посмотреть | Frija Vasile | 29.06.2022 |
Aviz conform anexei. | Посмотреть | Belecciu Eugeniu | 22.06.2022 |
Susțin pe deplin propunerea formulată, deoarece în primul rând urmează să formuleze propuneri și conducătorii subdiviziunilor din cadrul IGPF, care cunosc cel mai bine situația. Mai mult decât atât, din informațiile pe care le dețin, mulți din ei nici nu cunosc despre asemenea inițiativă și nici au au vizialuzat proiectul noi structuri, fiind omisă etapa consultării interne. | Посмотреть | Alexandru Lupan | 13.06.2022 |
Bună ziua, Anexat vă prezint unele viziuni personale pe marginea proiectului supus consultărilor publice, în speranța că propunerile formulate vor adăuga plus valoare proiectului în cauză. | Посмотреть | Alexandru Lupan | 11.06.2022 |
Bună ziua Vă remit anexat unele propuneri, care în viziunea mea ar contrui și ar aduce plus valoare pentru buna organizare a activității Poliției de Frontieră urmare operării unor modificări la structura organizatorică a IGPF. Succese, cu gînduri bune, fost polițist de frontieră, Alexandru Lupan | Посмотреть | Alexandru Lupan | 10.06.2022 |
Tinind cont de importanta proiectului menționat și conducindu-ma de art.5 lit.i, art. 9, pct.1, art. 10 pct.2 lit.j, art.42, 42/1 Codul Muncii al Republicii Moldova nr.154 din 28.03.2003, solicit remiterea proiectului hotaririi de guvern menționat mai sus in adresa Inspectoratului General al Poliției de Frontiera pentru a fi consultat cu toate subdiviziunile IGPF fără excepție. | Посмотреть | Nicolaev ion | 10.06.2022 |
Totul este bine și frumos, doar ca exista un doar. Va rog respectuos să atrageți atenția la punctele de penalizare care se ofera la moment, pentru accident se ofera 6 puncte, pentru depasirea vitezei cu 20 km/h se ofera 4 puncte. De asemenea, vă pot sugera să atrageți atenția la amenzile care vin prin poșta, la domiciliu, să fie elaborat o regula, ca in cazul in care spre exemplu persoana a depasit cu 10-20 km/h sa primească amendă, fară puncte de penalizare, pentru a suferi buzunarul acestuia, iar daca trece de 20 km/h, atunci se poate aplica și puncte de penalizare (regula dată funcționează în multe state al UE. | Посмотреть | D C | 15.02.2022 |
Buna ziua cu tot respectul către organele de drep. Pentru că există în societate categoria de persoane în vîrstă înaintată, singuri și neajutorați și familili care dug o viață mai puțin decentă. Sunt torturați, viloați la domicilu, purtați prin instanțe de judecată și multe alte cazuri de acest gen care vă sunt cunoscuți socot ca este problemă pentru cetățenii noștri. intervin cu propuneri. Să se formeze secții de patrulare mai multe și supraveghere pe sectoarele din sate cu mai mulți colaboratori. Să se instaleze camere de supraveghere în locurile unde dseori sunt așa probleme. Sectoristul avind cazuri penale, civile sau contravențională să fie prezent de fiecare dată obligatoriu în instanțele de judecată cu probele ce țin de caz. | Посмотреть | Ecaterina Atrocine | 09.12.2021 |
Prin prezenta adresare, Asociația Patronală Uniunea Școlilor Auto și a Centrelor de Instruire, în continuare Asociația, Vă prezintă poziția cu referire la proiectul Hotărârii de Guvern privind modificarea unor hotărâri ale Guvernului, plasat pentru consultări publice pe pagina oficială a Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova la data de 16 octombrie 2020 cu numărul provizoriu 7831, în care se propunerea modificarea Hotărârilor de Guvern nr. 357/2009 cu privire la aprobarea Regulamentului circulației rutiere, nr. 616/2016 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calității în vederea autorizării de funcționare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior şi de formare continuă şi a Regulamentului de calcul al taxelor la serviciile prestate în cadrul evaluării externe a calității programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continua și nr. 12/2009 pentru aprobarea Normelor privind examinarea medicală a conducătorilor de vehicule şi a candidaților pentru obținerea permisului de conducere. În primul rând, în vederea ridicării nivelului de siguranță rutieră în Republica Moldova ar fi necesar de aprobat un plan de acțiuni cu privire la pregătirea profesională inițială și continuă în plan național, diferit de Planul de acţiuni privind siguranţa rutieră pentru anii 2020-2021, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 39/2020 și care ar prevedea o consecutivitate logică, cu analiză care ar avea rezultate în scopul organizării eficiente a proceselor educaționale din cadrul unităților de instruire în domeniul transportului rutier, cât și ridicării calității instruirii și ofertelor de formare profesională continuă în domeniu. Astfel, contribuind la creșterea siguranței traficului rutier și pregătirii practice a viitorilor conducători auto. Neclară este situația cu prevedea art. 1 din proiectul Hotărârii de Guvern privind modificarea unor hotărâri ale Guvernului, menționat supra, ce completează Hotărârea Guvernului 616/2016 și anume se completează anexa nr. 7, în speță Standardul de acreditare 3. Învățarea, predarea și evaluarea centrate pe formabil, criteriul 3.2. se completează cu o poziție nouă 3.2.3: ”Rata medie de promovare din prima încercare, la examenul pentru obținerea permisului de conducere, de către absolvenții unității de instruire a conducătorilor de vehicule pentru un an din data evaluării externe, constituie cel puțin de 30% la proba practică și 50% la proba teoretică”. Această modificare după părerea noastră nu are substrat analitic bine argumentat, mai ales că eventual, poate fi folosit ca instrument de pedeapsă, prin presiuni și riscuri de corupție, pentru unitățile de instruire în domeniul transportului rutier – Școli Auto, de către Direcția Calificare a Conducătorilor Auto (DCCA) din cadrul Agenției Servicii Publice (ASP), având în vedere lipsa încrederea în acțiunile sale în procesul de documentare și examinare a candidaților în conducători auto, precum și apariția mai multor semne de netransparență instituțională și neprofesionalism al examinatorilor. Incontestabil, să ne propunem să avem astfel de indicatori este binevenit și chiar fiecare unitate trebuie să tindă către acestea, să le includă în Planurile strategice/planurile de activitate, reflectate în Rapoartele de autoevaluare în scopul autorizării provizorii ori acreditări. Ori, această măsură în forma prezentată în proiect poate servi doar ca măsură de constrângere în prestarea serviciilor educaționale legale, dat fiind faptului că examinarea în cadrul (DCCA) se face de către persoane, angajate în acest sens, fără experiență practică de instructor în conducere auto ori profesor de legislație rutieră, și de rând cu factorul subiectiv al procesului, determină rata scăzută a reușitei la susținerea examenului în vederea obținerii permisului de conducere, care după ultimele informații este doar de 11 % la proba practică pentru mun. Chișinău. Esențial pentru pregătirea formabililor în cadrul unităților de instruire a conducătorilor auto este organizarea în condiții egale și bine reglementate a activității didactice în cadrul unităților de instruire în domeniul transportului rutier – Școli Auto. Pentru această este nevoie de ajustat legea primară, după care este necesar de aprobat o serie de acte normativ-reglatorii corespunzător legii primare și nu în ultimul rând este nevoie de revăzut conținutul Curricula aprobată la nivel național și de conformat conținuturile cu finalitățile solicitate de domeniul de formare profesională a conducătorilor de autovehicule. În această ordine de idei, se propune de operat modificări necesare în Codul Educației al Republicii Moldova nr. 152 din 17 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr. 319–324, art. 634), precum și în Legea nr. 131–XVI din 07 iunie 2007 privind siguranța traficului rutier (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2015, nr. 11–21, art. 6). După care este nevoie stringentă de aprobat Regulament-cadru de funcționare a unităților de instruire în domeniul transportului rutier – Școală Auto, de implementat aici toate procedurile de asigurare a calității în formarea viitorilor conducători auto. În paralel de revăzut conținuturile curriculare pentru toate programele de formare a conducătorilor auto. La fel, este necesar de elaborat metodologia de evaluare și examinare a candidaților în conducători auto, organizată de ASP trebuie aprobată obligatoriu prin hotărâre de guvern, cu metode și proceduri aprobate la nivel național, dar nu prin ordin intern al Instituției Publice ”Agenția Servicii Publice”. Această aprobare ar garanta legalitate deplină a procesului de examinare națională și creșterea încrederii în această instituție. Ca urmare ale acestor implementări normativ-regulatorii, deja se pot aplica diferite mecanisme măsurătorii care ar stabili standarde de evaluare minim obligatorii pentru unitățile de instruire în domeniul transporturilor rutiere – Școli Auto, necesare pentru procesul de acreditare, sub formă de prevederi prevăzute în proiectul de Hotărâre menționat la începutul acestei adresări. Nu în ultimul rând, Asociația este îngrijorată de situația cu referire la implementarea unor prevederi fără consultare prealabilă cu unitățile de instruire în domeniul transportului rutier ori cu reprezentanți legali ai acestor sub formă de asociații, în caz concret nu a fost consultat această măsură cu Asociația Patronală, în corespundere cu prevederile Legii Patronatelor nr. 976 din 11 mai 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr. 141-143, art. 1013). În contextul celor expuse, solicităm excluderea definitivă a punctului 1 din proiectul Hotărârii de Guvern privind modificarea unor hotărâri ale Guvernului menționate mai sus și consultarea ulterioară cu unitățile de instruire în domeniul transportului rutier ori cu reprezentanți legali ai acestor și de elaborat un proiect al planului de acțiuni ce ar fi necesar pentru îmbunătățirea calității ofertelor educaționale, precum și sporirea gradului de reușită la examenele de evaluare/calificare în vederea obținerii permisului de conducere, după care de stabilit termenul când acest indicator poate fi aplicat în raport cu evaluarea externă în vederea obținerii certificatului de acreditare de către Școlile Auto. Cu deosebită considerațiune, Veaceslav Nicic, Președinte, Asociația Patronală Uniunea Școlii Auto și a Centrelor de Instruire | Посмотреть | Asociația Patronală Uniunea Școlilor Auto | 22.10.2020 |
Despre ce va fi proiectul? Cum pot persoanele interesate sa participe, daca nu e clar ce anume se va modifica? E un siretlic facut pentru ca sa nu se amestece nimeni? | Посмотреть | Iavorschi Elena | 30.05.2020 |
Ar fi bine de stipulat și funcționarii publici, nu doar cei cu statut special... În raport cu funcționarii publici cu statut special (inclusiv polițiștii) este o oarecare frică și mai rar se confruntă ce această problemă. Însă, funcționarii publici, tot atât de frecvent interacționează cu societatea și ca urmare mai des sunt amenințați și chiar bruscați fizic. | Посмотреть | Gutu Marin | 28.11.2019 |
🚨Serviciile de protecție publică tre să fie gratuite. 🔫 | Посмотреть | B T T A Iurie | 31.10.2019 |
Care ??? | Посмотреть | B T T A Iurie | 31.10.2019 |
Salut,am mai scris asta. Să fie creat un proiect atît pe internet cît și fizic(la Poștă📯),unde omu să se poată exprima în scris,audio,video,ș.a.m.d despre hotărîri decizionale ale țării. | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Consiliul orășenesc Vadul lui Vodă-i cu stea-n 💥 frunte 🐄 ??? Daț la tăț diam. | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Am 35ani,ma socot pașnic.Există așă situații(Mergînd pe drum am mîncat bătae cu sînge pe mine pentru nimic)Sectoru 112 tre dezvoltat maximum(cu localizare imediată,fixă).🚨 | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Lărgirea drumurilor întrî în categoria de REDUCERI♿Priviț statistica a vitezei(drumul care este și drumul lărgit)apoi făcețio public🚨🙆🏻♂️.Catastrofî | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Lărgirea drumurilor întrî în categoria de REDUCERI | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Ar și bune pe acest portal să se explice mai detaliat despre tăti inițierile de proiecte ce vor să fie acceptate(aprobate) | Посмотреть | B T T A Iurie | 22.10.2019 |
Deci era adevărată povestea cu refugiații, iar luptătorii cu "fake news" doar dezinformau?! | Посмотреть | Burca Oleg | 14.08.2019 |
E vorba despre copiii refugiatilor musulmani? Parca ziceati ca-i falsa acea informatie. | Посмотреть | Badan Sergiu | 14.08.2019 |
Legea 320 Articolul 8. Controlul asupra activităţii Poliţiei (1) Controlul asupra activităţii Poliţiei este exercitat de Ministerul Afacerilor Interne, procuratură, alte autorităţi ale administraţiei publice, precum şi de organizaţiile naţionale şi internaţionale care asigură protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, în temeiul şi în limitele prevăzute de legislaţie şi de tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte. Este în concordanţă? membrii acestiu consiliui ar trbui sa aibă acces la secretul de stat? ce se are in vedere si cum ar fi pus in aplicare art.5 punctul 3 (evaluează performanţele subiecților cu atribuții polițienești în conformitate cu obiectivele stabilite în planul anual de activitate al acestuia, cu elaborarea recomandărilor pentru anul următor de activitate) la p.26 -numai pentru mass media sau in general caracter public ? | Посмотреть | md RUSLAN | 14.08.2019 |
1.Proiectul Hotărârii Guvernului privind completarea Regulamentului circulației rutiere nr.357 din13.05.2009 contravine legislației și normelor de construcție ale Republicii Moldova (Regulamentul Circulației Rutiere și Documentului Normativ NCM D.02.01:2015 privind Proiectarea drumurilorpublice). 2.Acest proiect contravine recomandărilor instituțiilor internaționale în domeniul planificării urbane și a Comisiei Europene. 3.Deși își asumă sporirea accesibilității a trotuarelor și a căilor pietonale în localitățile urbane aglomerate, acest proiect, în forma propusă, va legitima într-o anumită măsură practica parcării ilegale pe trotuare și va agrava și mai mult situația infrastructurii pietonale din mun. Chișinău. 4.Aplicarea noii prevederi nu este prevăzută expres și lasă loc de interpretare și poate duce la conflicte și litigii între conducătorii auto și pietoni sau poliție. Aici puteți vedea argumentarea desfășurată împotriva acestei modificări: https://www.scribd.com/document/385279140/Solicitare-Anulare-Modificare-RCR-Parc%C4%83ri-1-metru | Посмотреть | 02.08.2018 | |
Ce facem cu părinții care au gemeni și căruciaore mai late de 1 metru? Ce facem cu oamenii în cărucioare mai late de 1 metru? Ce facem în caz de incendiu, dacă din trotuar rămîne doar 1 metru? Un proiect extrem de nociv și periculos, de la care pierdem toți. | Посмотреть | Grosu Ion | 02.08.2018 |
Foarte proastă idee. Iată doar unul din sutele de scenarii în care legea s-ar manifesta prost: Se parchează cineva pe trotuar și lasă 1,5 m liberi. Dar afară se topește zăpada și metrul acela jumătate pe care l-a cedat cu atâta milostivenie pietonilor.. e exact sub țurțuri! Trotuarul este PENTRU PIETONI, carosabilul este PENTRU MAȘINI. Fără jumătăți de măsură! | Посмотреть | 31.07.2018 | |
Mult stimate domul secretar publicarea data este pentru alt proiec, dar acolo este interzisa comentarea: - ce fel de Hotarire de Guvern o sa cititi la sedinta???? - in realitate lipseste astfel de hotarire, ea are cu totul alt numar de inregistrare. - cum motivati suplinirea cadrelor cu inca 2 Nacialinishii??? nu e destul 290 ???. (o mare parte dintre care sunt deja pensionari din MAI, cu pensia 8000 mii cel putin, si actualmente mai primesc leafa similara - cum stati cu inspectorii care exercitau anterior controale de resort, pe domeniul supravegherii. cu ce se ocupa acestea zilnic fara drepturi care corespund cimpului legislativ ???? Le impuneti sa execute indicatiile voastre verbale sau prin telefon????? numai nu ziceti ca examineaza petitii care parvin zilnic, stim noi ce vize stupide aplica toti cei 90 de nacialnisii. apropo va aduc aminte ca functiile de control sunt preluate de Ministerul Economiei(Agentia Supraveghere Tehnica) - dati exemplu cind ultima data ati achitat ore suplimentare celor lmplicati la proteste, corturi de canicula, profilatia la iazuri, apropo cu pleante-xerox de cea mai proasta calitate (presupun ca din pensie "coloneilor") - mai sunt mult mai multe intrebari catre DVS, dar nu dispun de timp liber. Apucativa de treaba, dar nu de profanare. A pune viza pe hirtie nu trebu multa minte. Mai ales la moda a intrat a elabora indicatii (dispozitii, circulare)de catre locotenenti-rude a cumatrilor (plus la asta nu au experienta de a munci la terna) Tot in ograda asta ar fi de dorit a se consulta cu juristii cu carte care duc propria raspundere pentru astfel de documente, dar nu de imagine impecabila a IGSU pe facebook si la tv afiliat politic (sa nu dam exemplu la tanti de la IGSU care nici nu cunoste legislatia in vigoare) Eu am o idee mai buna, sa facem pe toti in tara asta militari, colonel - profesor, colonel - medic, colonel - bibliotecar, colonel - maturator..... ect si salariul v-a fi mai mare :) :) gradul special in anul 2018 a ajuns sa fie aruncat in dreapta si in stanga. la ce bun duce asta, parca mergea vorba de demitalizare. Vorbe goale, praf in ochi. | Посмотреть | somatov 64 | 31.07.2018 |
ce fel de descentralizare ???? Sefii peste sefi ???? ce e cu voi ???? Mai faceti si posturi binevole sa fie generale !!!!! esa ca fiecare directie va elabora zilnic cite o indicatie (dispozitie), da subdiviziunele o sa reusasca sa le execute ??? o figa. sa se ingloade in 5 minute. | Посмотреть | 13.07.2018 | |
Salut as vrea sa adaug si parerea mea.Aici se propune modificari INASPRIRI dar as vrea sa atrag atentia la STATISTICA.DECE NU SE PREZINTA DATE STATISTICE ? Eu sunt contra CONDUS BAUT-dar inainte de inaspri ce va si introduce insapriri indiferent de motiv avem nevoie de date STATISTICE.MAI face referinta la aderare **REZOLUTIE ONU** ???? OK dar las sa fie date statistice cind sa aprobat moul COD(2008) + 2013 schimbari ulterioare ,2016 tot date si sa vedem evolutia -CALEA CU INASPRIREA AJUTA SAU NU ??? Poate avem nevoie sa alegem o nou metoda.Se face referinta la startegie 2011-2020 -ADICA FACEM DATE IN ULTIMII 2 ani ??? MUlte invinuri la articol 55 COD PENAL-dar eu vad dupa % afusat ca el lucrfeaza si avem scadere -autoru zice ca nu ?????? LA fel unile insapriri sunt parca copiate si la fel-IARA NU AVEM date statistice -Anulare permis ??? poate trebuie prelungit perioada de sistare si control psihologic-alcolemia tots e o boala -sistam permis si la evidenta mai mult apoi un test/exam TEORETIC LA Regulament auto(exam pentru permis).MS | Посмотреть | Petru Petru | 04.05.2018 |
Salut as vrea sa adaug si parerea mea.Aici se propune modificari INASPRIRI dar as vrea sa atrag atentia la STATISTICA.DECE NU SE PREZINTA DATE STATISTICE ? Eu sunt contra CONDUS BAUT-dar inainte de inaspri ce va si introduce insapriri indiferent de motiv avem nevoie de date STATISTICE.MAI face referinta la aderare **REZOLUTIE ONU** ???? OK dar las sa fie date statistice cind sa aprobat moul COD(2008) + 2013 schimbari ulterioare ,2016 tot date si sa vedem evolutia -CALEA CU INASPRIREA AJUTA SAU NU ??? Poate avem nevoie sa alegem o nou metoda.Se face referinta la startegie 2011-2020 -ADICA FACEM DATE IN ULTIMII 2 ani ??? MUlte invinuri la articol 55 COD PENAL-dar eu vad dupa % afusat ca el lucrfeaza si avem scadere -autoru zice ca nu ?????? LA fel unile insapriri sunt parca copiate si la fel-IARA NU AVEM date statistice -Anulare permis ??? poate trebuie prelungit perioada de sistare si control psihologic-alcolemia tots e o boala -sistam permis si la evidenta mai mult apoi un test/exam TEORETIC LA Regulament auto(exam pentru permis).MS | Посмотреть | Petru Petru | 04.05.2018 |
Сперва надо обеспечить водителей достаточным количеством парковочных мест! А потом уже грабить людей. Займитесь полезным делом для общества, а не лоббированием интересов своих личных фирм. | Посмотреть | Demcenco Michael | 28.04.2018 |
O ideie buna. | Посмотреть | Lebedinschi Serghei | 28.04.2018 |
Asigurati locuri de parcare destule in locuri publice. Apoi asigurati transport public ca sa poti lasa automobilul acasa.dar sigur ca e mai usor so incepi de la sfirsit. | Посмотреть | 28.04.2018 | |
Tot la pct. 10 al proiectului se propune excluderea cuantumului stabilit al compensaţiei bănești pentru închirierea spaţiului locativ, care să nu depășească salariul de funcţie al acestora, deoarece contravine prevederilor art. 46 al Legii nr. 288 din 2016. Astfel, conform alin (2) al articolului menţionat, dacă funcţionarul public cu statut special şi soţia/soţul acestuia nu deţin în proprietate o locuinţă în localitatea în care activează, acesta are dreptul la spaţiu locativ de serviciu pentru perioada de activitate în localitatea respectivă. Iar conform alin. (4), în cazul în care funcţionarului public cu statut special nu i se poate oferi o locuinţă corespunzătoare, acesta va primi o indemnizaţie pentru închirierea locuinţei. Totodată, stabilirea unui cuantum al compensaţiei constituie o discriminare, deoarece unii vor beneficia de spaţiu de serviciu gratis, iar alţii vor fi nevoiţi să achite diferenţa, dintre suma contractului şi compensaţia primită ,pentru închirierea locuinţei. | Посмотреть | AAP Master AC | 29.06.2017 |
aceste modificari in cod penal sunt evidente si asteptate, orice actiune infractionala asupra copiilor este inadmisibila. sustin proiectul!!! | Посмотреть | ™ Alkalinia | 03.04.2017 |
În calitate de pensionar al MAI, pot spune pentru prima dată se încearcă implicarea tuturor instituţiilor de drept în soluţionarea crizelor de ordine publică şi nu doar a Poliţiei. Succes autorilor!!! | Посмотреть | radu rebeja | 12.05.2015 |
este un proect interesant, sper să fie utilizată la maximum experienţa europeană din acest domeniu | Посмотреть | Guranda Pavel | 12.05.2015 |
Ещё по проекту решения о повышении штрафов направленного на (elaborat în scopul consolidării şi uniformizării contravenţiilor în domeniul circulaţiei rutiere). Вы правильно сказали вчера в новостях, что 85% нарушений, это нарушения совершаемые по вине водителей. Но, принимая, то или иное решение, не забывайте о том, что привело водителя к этому нарушению, каковы его последствия, каковы предпосылки нарушения и пр. Зачастую водители нарушают непроизвольно. Не видно дорожной разметки, знаки затеряны в листве или установлены так, что не понятно к какому участку дороги они относятся и пр. Разметка молдавских дорог в большинстве своём представляет какие-то белые пятна, а иногда и красные , о предназначении которых стоит лишь догадываться. Но ведь эта разметка должна служить водителю указателем, ограничителем, помощником и пр. обеспечивающим движение на дороге безопасным. 1. Поэтому следует многократно увеличить количество штрафов по ст. 227 КоП и их размер. Как часто до сих пор были оштрафованы субъекты по этой статье? Как часто сотрудники PR составляли протоколы по этой статье? Ведь они ( сотрудники PR ) обязаны следить за общей БезопасностьюДД, а не только штрафовать водителей. 2. Теперь о справедливости наказания. Посмотрите статью 236. Нарушение на 11 км/ч это чаще всего непроизвольное, а на 45 км/ч это умышленное. Зато разница в наказании несущественная ( 1,5 раза ). Будут ли считать справедливым возмездие водители, если они не увидят большой разницы при наказании того, кто умышленно плюёт на безопасность и тех, кто ненароком нарушил ПДД. Это несоответствие совершённого к наказанию лишний раз повысит коррупцию, т.к. инспекторам PR легче будет останавливать водителей за незначительные превышения скорости, чем ловить преступников умышленно нарушающих ПДД. Предлагаю уменьшить штраф за 10-20 км до 500 лей, и увеличить за 40- до 5000 лей. Или повысить минимальный предел "штрафования" до 20 км/ч , с обязательным составлением протокола при превышении скорости даже на 5 км/ч и хранить эту информацию для истории водителя, чтоб видеть его предрасположенность к нарушениям. 3. Предложение для выравнивания статуса сотрудника дорожной инспекции и водителя на дороге, что по моему мнению приведёт к устранению коррупции, следствием которого станет, то, что сотрудники PR станут больше внимания уделять БДД, а не зарабатыванию денег, пользуясь наделёнными их от государства полномочиями. Ввезти в протоколы графу " Согласен с предъявленными мне претензиями и признаю вину в правонарушении , согласно ст. ...." Если водитель её заполняет ( достаточно № ст и подпись ) , то штрафование идёт к исполнению. Если же эта графа пуста, то следует автоматическая контестация, т.е. обжалование через суд. И уже суд на основании фактов будет решать какое нарушение применить к тому или иному водителю. Размеры штрафов велики для большинства граждан нашей страны, поэтому их применение должно быть обосновано судебной инстанцией, а не прихотью сотрудника дорожной инспекции. | Посмотреть | Пушкин Слава | 01.02.2014 |
Господа проектанты этого решения. Обращаюсь к Вам для того, что вы более внимательно отнеслись к поставленной задаче. Для начала определите для себя, какая стоит задача. Если для Вас главнее увеличить сборы в бюджет и увеличить коррупцию, это одно. Если же вы хотите сделать движение на дорогах более безопасным, это другое. Увеличение штрафов будут только способствовать росту корупции , так как полицейский останавливает например за нарушение и ВСЕМ будет выгодно не оформлять ничего. увеличение штрафов - давно доказанный факт - что не ведет к ответственности. Вспомните с чего началось? С реакции Премьер-министра и всего общества, на смерти за превышение скорости и пъяных водителей за рулём. Почему тогда повышаются штрафы за "безобидные" нарушения - ремни безопасности и невключённые зимой днём фары? По моему мнению, надо за подобные нарушения применять при первом нарушении допустим в течении 3-х лет такую меру как предупреждение ( с составлением протокола и хранением в базе данных), и лишь при првторном, когда видно, что водитель и не собирается соблюдать этот пункт, уже наказывать ( могу даже согласиться с размером предложенных Вами штрафов ). Корупцию также будет порождать неравенство сотрудника полиции и участника дорожного движения. Сотрудник полиции "в момент" определяет размер "наказания", в ио время как участник дорожного движения будет месяцами доказывать свою правоту/неправоту в том или ином случае. Поэтому чаще всего участнику дорожного движения проще дать сотруднику полиции денег и поехать дальше, чем тратить время и ещё большие деньги на суд. разбирательства, почтовые расходы, копии и пр. Поэтому, как я считаю, для улучшения безопасности ДД, первым делом надо создать условия которые искоренят возможность коррупции в рядах сотрудников Патрульной Инспекции. К сожалению представленный Вами проект только повысит уровень коррупции. С искренним желанием прцветания Молдовы и безопасным перемещением по её дорогам. | Посмотреть | Пушкин Слава | 26.01.2014 |
Здесь отказ от ответственности Портал был разработан при поддержке программы USAID. Содержание этой страницы не обязательно отражает мнение Агентства США по международному развитию или правительства США. Общедоступный электронный сервис "УЧАСТИЕ" является частью стратегии правительства по внедрению электронного правительства