Inițierea elaborării proiectului hotărârii de Guvern derivă din necesitatea asigurării angajaților din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră ,,Aeroportul Internațional Chișinău”, a spațiului necesar în vederea exercitării atribuțiilor funcționale, prevăzute în cadrul normativ.
În context, se menționează că începând cu anul 2013, angajații din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră ,,Aeroportul Internațional Chișinău” utilizează în activitatea de serviciu încăperile din cadrul clădirii amplasată în mun. Chișinău, bd. Dacia 80/3.
Actualmente, clădirea respectivă se află în proprietatea publică a statului, gestiunea Î.S. ,,Aeroportul Internațional Chișinău”.
Prin urmare, în contextul trecerii Aeroportului Internațional Chișinău în gestiunea statului, în mod subsecvent, se constată oportună reglementarea juridică a situației privind folosința (gestiunea) de către Poliția de Frontieră a bunului imobil amplasat în mun. Chișinău, bd. Dacia 80/3.
Acest fapt, va duce la ajustarea normativă și respectiv, la corespunderea speței de facto cu cea de jure, precum și va oferi Poliției de Frontieră posibilitatea efectuării reparaților curente sau a lucrărilor de altă natură, în vederea asigurării condițiilor corespunzătoare de muncă.
Dezvoltarea infrastructurii Poliției de Frontieră și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru polițiștii de frontieră, constituie una din problemele stringente ce urmează a fi soluționate, precum și constituie unul din obiectivele Programului de management integrat al frontierei de stat pentru anii 2022-2025, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 792/2022.
Astfel, în cazul adoptării deciziei respective, se va obține o creștere substanțială a nivelului de asigurare a securității aeronautice, precum și a calității proceselor aferente controlului trecerii frontierei de stat prin Aeroportul Internațional Chișinău.