Vladislav Sîrbu - Şef al Direcţiei control administrativ, tel: 022 250-575, e-mail: vladislav.sîrbu@gov.md
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
natalia.petcu@gov.md, vladislav.sîrbu@gov.md, stanislav.ghiletchi@gov.md
Necesitatea elaborării proiectului a fost determinată de situaţia reală atestată şi problemele definite în domeniul de activitate ale administraţiei publice locale cît şi ale oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat conduse de reprezentanţii Guvernului în teritoriu. Acest proiect răspunde obiectivelor trasate în Strategia Naţională de Descentralizare, şi în Planul de acţiuni al Guvernului pentru anii 2012-2015, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 289 din 07.05.2012, inclusiv prin crearea unui sistem instituţional şi juridic care să asigure transparenţa decizională şi care să ofere instrumente eficace de responsabilizare a autorităţilor administraţiei publice locale în faţa populaţiei, de facilitare a participării populaţiei la procesul decizional, de luptă împotriva corupţiei, de garantare a echităţii şi de combatere a discriminării. Totodată, proiectul vizează clarificarea regimului controlului administrativ de legalitate, de coordonare a serviciilor desconcentrate în teritoriu, cu respectarea strictă a autonomiei locale.
Reforma în administraţia publică şi implementarea politicilor de descentralizare administrativă, constituie un angajament asumat, o necesitate şi prioritate, în contextul în care, Guvernul Republicii Moldova şi-a propus drept obiectiv prioritar integrarea europeană. Un rol important în realizarea acestui angajament revine oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat.