Proiectul Ordinului Directorului general cu privire la aprobarea Instrucțiunii privind procedura de înregistrare a lucrărilor topogeodezice în Sistemul informațional geografic de stat Registrul de stat al lucrărilor topogeodezice

Persoane responsabile
1
Osoianu Constantin (Șef Direcția geodezie, cartografie, geoinformatică și teledetecție)

Anunț privind inițierea elaborării Proiectului Ordinului Directorului general cu privire la aprobarea Instrucțiunii privind procedura de înregistrare a lucrărilor topogeodezice în Sistemul informațional geografic de stat Registrul de stat al lucrărilor topogeodezice

10.11.2025 - 20.11.2025

Agenția Geodezie, Cartografie și Cadastru (AGCC) anunță inițierea procesului de elaborare a proiectului Ordinului directorului general AGCC cu privire la aprobarea Instrucțiunii privind procedura de înregistrare a lucrărilor topogeodezice în Sistemul informațional geografic de stat Registrul de stat al lucrărilor topogeodezice, în temeiul prevederilor art. 32 alin (3) și art. 8 lit. b) din Legea 778/2001 cu privire la geodezie, cartografie și geoinformatică, cu modificările ulterioare, a punctului 16 din Conceptul Sistemului informațional geografic de stat „Registrul de stat al lucrărilor topografo-geodezice”, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 229/2023 și a subpunctului 18.1 din Regulamentul cu privire la modalitatea de ținere a Registrului de stat al lucrărilor topografo-geodezice, inclusiv mecanismul de înregistrare și eliberare a informației din Registru, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2025.

Scopul proiectului este reglementarea procedurii de înregistrare a lucrărilor topogeodezice în Registrul de stat al lucrărilor topogeodezice (Registru), inclusiv: 

- planurile topografice inginerești și de execuție;

- ortoimaginile;

- modelele digitale ale reliefului, elaborate în urma prospecțiunilor topografice, geodezice și a ridicărilor topografice de execuție;

- lucrările fotogrammetrice;

- scanările LiDAR.

Implementarea Registrului va aduce numeroase avantaje sectorului public, prin centralizarea și digitalizarea datelor geospațiale.

Acesta va permite entităților publice să acceseze rapid date precise și actualizate, facilitând astfel procesul decizional în domenii precum urbanismul, infrastructura și gestionarea terenurilor. În plus, va reduce semnificativ birocrația prin procesele manuale și a riscurilor de erori, contribuind la o eficiență administrativă mai bună.

În vederea elaborării proiectului menționat, toate părțile interesate sunt invitate să transmită propuneri și recomandări la adresa de email: constantin.osoianu@agcc.gov.md, la numărul de telefon 022-881-251 sau direct la sediul AGCC: mun. Chișinău, str. Serghei Lazo, 48.

stat

Persoane responsabile

1
Osoianu Constantin (Șef Direcția geodezie, cartografie, geoinformatică și teledetecție)
stat

Fișiere

Denumire Tip document
pdf proiectul Ordinului directorului general AGCC proiect de act normativ