ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Iulian Gulea

27.08.2021, 17:48

- micsorarea % pentru convocarea adunarii generala de la 25% la 20% reduce considerabil numărul de rezidenți ce vor participa în luarea deciziilor strategice și poate duce la scaderea calitatii interactiunii dintre Parcul IT și rezidenți;
- totodată, setarea a 50%+1 voturilor necesare pentru inițierea demiterii administratorului IT park discriminează nivelul de decizie pe care îl au rezidenții. Astfel, pentru adunarea generală, unde se votează bugetul și direcții de dezvoltare strategică sunt necesari doar 10%+1 din rezidenți (50%+1 din cvorumul minim de 20%), pe când demiterea administratorului se dorește a fi posibilă doar prin votarea a 50%+1 din numărul total de rezidenți. Iar considerând că numărul de rezidenți este în continuă creștere, obținerea a 50%+1 din voturi pentru a demite administratorul pentru lucru necalitativ sau încălcări grave devine practic imposibilă, ceea ce poate avea consecințe grave pentru întreg IT park și rezidenții acestuia. Mai corect ar fi setarea de procentaj egal, astfel eliminând această discriminare în tipuri de decizii;
- aprobarea marimei cotizatiei pentru anul viitor este o parte contractuala si necesita intocmirea obligatorie a acordurilor suplimentare. Instiintarea unilaterala de catre IT park a marimei cotizatiei este incalcarea drepturilor noastre civile;
- informarea Parcului cu privirea datelor din registru si de contact in decurs de 10 zile (nu se menționează dacă sunt zile calendaristice sau lucratoare) este un termen prea scurt. Persoana responsabila de aceasta, poate pur din motive medicale sa nu reușească să o facă în acest termen. Spre exemplu, termenul pentru același lucru în Codul Fiscal al RM art.161p.8 este de 60 zile calendaristice;

Borsci Iurie

20.08.2021, 16:28

Modificarea propusa a subpunctului 4) la pct.9 al Regulamentului de organizare și funcționare a administrației parcului care prevede dreptul administrației de a presta
servicii de consultanță potențialilor rezidenți ai parcului, în bază de contract, nu este oportuna din urmatoarele considerente:

- atributia data contravine misiunii administrației care constă în asigurarea implementării politicilor statului în domeniul industriei tehnologiei informației prin gestionarea eficientă a parcului;
- domeniul de consultanta juridica pentru deschiderea unei reprezentanțe/fondarea unei SRL este bine acoperit pe piata locala de mai multe entitati de consultante (nu doar de birourile de avocați) care prestează astfel de servicii;
- persoanele care intenționează să devină rezidenți si investitorii potentiali nu vor avea cheltuieli suplimentare ce țin de căutarea entitatilor de consultante (lista ofertantilor se gaseste usor online, de ex. prin Google);
- administratia parcului nu are expertiza si experienta suficienta in acest domeniul; prin urmare
- nu exista nici o dovada ca eventuală suma contractată de park pentru prestarea serviciilor date va fi net inferioară sumei încasate de către entitati de consultante (concurenta pe piata este mare);
- potențiali rezidenți, mai ales cu capitalul strain, cauta de obicei oferte complexe care includ pe linga consultanta juridica servicii de externalizare a contabilitatii si consultanta fiscala. Evident ca administratia parcului nu poate oferi aceste servicii.

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice