ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Lilia Golovei

31.03.2021, 17:26

Bună ziua,
Atașăm propunerile din partea psihologilor școlari din instituțiile de învățământ din mun. Chișinău

Descarcă fișierul anexat

Tarita Angela

31.03.2021, 16:34


Buna ziua, atașăm modificările. Sperăm să se țină cont. Mulțumesc.
1. Analizând ordinul cu privire la aprobarea normelor de personal din instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal elaborat de MECC, venim cu solicitarea de a include în punctul 2) Normele de personal pentru instituțiile de învățământ secundar general (ciclul I și II) și gimnazii-grădinițe, în anexa nr. 2, punctul 2. Personalul cu funcții didactice, de a include logopedul în normele de personal, cu codul ocupației 226605 (o unitate la 20 elevi/copii cu tulburări grave de limbaj), care a fost omis.
2. Iar în anexa nr. 1 și 2, punctul 2, codul ocupației 235211 trebuie de modificat denumirea de ocupație – Traducător dactilolog în Translator Braille, deoarece dactilologia este mijloc de comunicare între surdomuți cu ajutorul semnelor convenționale făcute cu degetele, ceea ce este caracteristic pentru deficiența de auz, iar Translatorul sistemului Braille este sistem de scriere pentru orbi, datorat inventatorului Louis Braille, caracteristic pentru deficiența de văz.

Cebotari Natalia

31.03.2021, 15:46

Bună ziua. Anexam propunerile.

Descarcă fișierul anexat

Raileanu-Done Natalia

31.03.2021, 13:05

Buna ziua, atașăm Modificările propuse. Sperăm să fie cu bun augur.

Descarcă fișierul anexat

Oxana abramova

30.03.2021, 14:54

Buna ziua! La mesajul acesta se ataseaza demersul. Va multumesc.

Descarcă fișierul anexat

Balan Vera

30.03.2021, 11:51

Buna ziua! Atașez fișierul cu sugestiile Liceului Teoretic „Petre Ștefănucă” orașul Ialoveni.

Descarcă fișierul anexat

Aproțcaia Tamara

30.03.2021, 07:49

Document atașat

Descarcă fișierul anexat

Bolun Mariana

29.03.2021, 08:40

Deja de câțiva ani suntem în procesul de incluziune a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituțiile de învățământ general. La moment există instituții speciale din țară care s-au închis, iar elevii cu deficiențe de auz s-au integrat și își fac studiile în școli generale, în orașe și sate, alături de copiii tipici. Problema este că ducem lipsă de specialiști pregătiți în limbajul mimico-gestual, care ar putea asista acești copii.

Bogoeva Elena

26.03.2021, 15:21

Mesajul este anexat in fisier.

Descarcă fișierul anexat

Bolun Mariana

26.03.2021, 11:03

Mesajul este anexat in fisier.

Descarcă fișierul anexat

Bîstrica Olesea

26.03.2021, 10:05

Propunerile sunt atașate în fișier DGETS mun.Chișinău

Descarcă fișierul anexat

Coreni Natalia

25.03.2021, 14:48

Propunerile sunt atașate în fișier.

Descarcă fișierul anexat

Groholschi Galina

24.03.2021, 11:47

În urma discuțiilor purtate cu membrii colectivului venim cu următoarele propuneri: să fie introdusă funcția de logoped în toate instituțiile de învătământ, indiferent de numărul de elevi; asistentul medical să fie -1 unitate; administrator SIME-0.5 unități precum ș răspunzător de partea gospodărească 0.5 unități.

Trambaci olga

23.03.2021, 11:58

5 din 5 1 voturi

În calitate de psiholog școlar consider că ar fi necesar de a fi păstrată 1.0 unitate pentru această funcție,întrucât în mediul rural avem mulți copii aflați in situație de risc,datorită faptului că în sate avem puține locuri de muncă,iar părinții sunt nevoiți să plece in căutarea lucrului......ș.a. Propun să se păstreze norma didactica 1 unitate.

Alexandr Votcariov

22.03.2021, 14:13

Propunerile sunt atașate în fișier. Despre examinarea acestora și rezultatul rog să fiu informat. Date de contact 022 74-76-64, adresa mun. Chișinău str. Ion Creangă 4/2

Descarcă fișierul anexat

Silvia Dolisinschii

22.03.2021, 13:15

Bună ziua. În urma consultării cu membrii colectivului am decis să propunem următoarele :
1. de întrodus unitate de logoped cu 0,5 norme
2. asistentul medical să fie pe 1 unitate,atît timp cât se află elevii în instituție
3.administrator baza de date - cel puțin 0,5 unități
4. este necesară unitatea de tehnician și în gimnaziu măcar 0,5 unități

Platon Galina

21.03.2021, 18:16

2 din 5 1 voturi

La personalul de conducere în liceele rurale, unde este nr. de elevi mai mic de 280 elevi este putin o unitate de Director-adjunct pentru instruire și educație. E necesar 1,0 unitati de director adjunct instruire( volumul de munca conform fișei postului este mare) și 0,5 unităti de director adjunct pentru educatie, atribuțiile caruia sunt mai extinse în condițiile actuale. În gimnazii, unde sunt câte 8-9 elevi în clasa, sunt 60-70 elevi în instituție, nr. de complecte de clase sunt 8-9, dar în liceu sunt 15-17 comlecte de clase, în gimnaziile cu un numar mic de elevi nu este un volum de lucru identic cu cel din liceu, este tot o unitate de Director-adjunct pentru instruire și educație, și la liceu tot. Suntem puși în aceleasi conditii ,dar volumul de lucru este cu mult mai mare și nu se reuseste. Nu este corecta atitudinea MECC fata de liceele rurale. Propun ca 1,5 de director adjunct instruire si educatie să fie introdusă de la 150-200 elevi.
În aceleasi situatii și condiții suntem puși și cu 0,5 psiholog școlar, 0,5 bibliotecar, 0,5 asistent medical, 0,5 secretar. Propun ca 1,0 salariu de psiholog, bibliotecar, asistent medical, secretar să fie introdusă de la 150-200 elevi în instituție în liceele rurale.
Directorii de licee realizam și lucrari de secretariat, si de dir. adjuncti, și in final in tabel avem 8 ore de munca, dar se realizeaza în realitate 10-12 ca sa le reusim pe toate. Faceti o diferentiere între gimnazii și licee.

Orlov Diana Diana

20.03.2021, 20:56

Propun ca în toate instituţiile educaţionale cu un număr mai mare de 100 de elevi să activeze asistentul medical pe 1 unitate din motivul că 0,5 din unitate nu va permite ca copiii să se afle în siguranţă pe parcursul tuturor activităţilor . În condiţiile în care a crescut pe parcursul ultimii ani numărul copiilor cu boli cronice severe şi boli neurologice este nevoie ca asistentul medical să activeze în instituţie pe intreaga perioadă de regăsire a copiilor în incinta instituţiei.
Propun ca în toate instituţiile educaţionale cu un număr mai mare de 200 de elevi să activeze psihologul pe 1 unitate , deoarece numărul beneficiarilor sercviciului psihologic nu se reduce numai la numărul de elevi în instutuţie , dar aici intră şi toţi angajaţii instutuţiei şi toţi părinţii / reprezentanţii legali ai copiilor. Mai ales, în condiţiile pandemice, când a crescut considerabil numărul de adresări la psiholog din cauza creşterii gradului de stres al populaţiei , a numărul elevilor ce manifestă probleme de comportament , etc , rolul psihologului devine primordial pentru instalarea unui climat psihologic favorabil în instutuţiile educaţionale .

PancuProfirie profirie

20.03.2021, 10:20

In gimnazii-gradinta sa activeze un director si la gradinitile ce sunt amplasate in raza de 5 km.cu un numar de copii mai putin de 30.

Grecu Diana

19.03.2021, 10:42

În instituțiile preuniversitare cu predare în limba română (pentru minoritățile naționale), de stabilit o unitate/post de profesor de limbă română, în dependență de numărul de clase, activități pe subgrupe, de 2 ori pe săptămână a câte 45 minute, 0,2 post profesor la o clasă, începând cu clasa 1 (6-7 ani).

Olaru Evelina

18.03.2021, 10:16

Bună ziua. La moment avem in state funcția de calculator statist, este persoana care se ocupă cu toate certificatele pentru alimentația elevilor, fel de fel de rapoarte și dari de seamă, zilnic. În statele noi nu se regăsește această funcție. Este funcția de Administrator de baze, dar este cu totul altceva.

Eladii Virgiliu

17.03.2021, 08:54

Consider că la activitatea cantinei școlare se cere de stipulat numărul de persoane care sunt alimentate. Dar nu numărul elevilor din Instituție.

Gondiu Ludmila

16.03.2021, 19:32

3 din 5 2 voturi

Propun să fie concretizat raportul dintre norma pentru directorul adjunct pentru instruire și directorul adjunct pentru educație în gimnaziu. La moment, directorul adjunct pentru educație are o normă de 0,5 unități, iar directorul adjunct pentru instruire - 0,25. Consider că este o nedreptățire, deoarece , după părerea mea, dir. adj. pentru instruire are mult mai multe sarcini de realizat. Sper ca noua repartizare a normelor să facă echitate în această privință. Mulțumesc !

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice