ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

purice mariana

09.01.2020, 18:38

comp.I.Dispoziții generale
p.12 prevede ca un cadru didactic care își desfășoară activitatea în două sau mai multe instituții de același tip în aceeași funcție să dețină Portofoliul profesional și în institușia de învățământ în care este cumulard. Prostii dublate. Dacă este evaluată activitatea acestuia în instituția unde este titular care este sensul dublării acestui Portofoliu. Vrem debirocratizare dar de fapt ce facem? Risipă de foi... Dezamăgită total la apariția tuturor regulamentelor și metodologiilor noi apărute...

Tuluc Luca

09.01.2020, 13:36

METODOLOGIA DE EVALUARE A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL GENERAL ȘI PROFESIONAL TEHNIC se bazează pe Nomenclator (ordin nr. 1467 din 12.11.19) sau pe nomenclatorul din 12.06.2018.
Atunci unde este debirocratizarea ?
Tindem spre noi politici educaționale dar ne înpotmolim în rapoarte, fișe de evaluare portofolii care au menirea de a acumula praf prin dulapuri.
rezultatele unui profesor sunt succesele discipolilor săi dar nu rapoartele.

Tuluc Luca

09.01.2020, 13:35

METODOLOGIA DE EVALUARE A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL GENERAL ȘI PROFESIONAL TEHNIC se bazează pe Nomenclator (ordin nr. 1467 din 12.11.19) sau pe nomenclatorul din 12.06.2018.
Atunci unde este debirocratizarea ?
Tindem spre noi politici educaționale dar ne înpotmolim în rapoarte, fișe de evaluare portofolii care au menirea de a acumula praf prin dulapuri.
rezultatele unui profesor sunt succesele discipolilor săi dar nu rapoartele.

Elevi Aurelia.

09.01.2020, 12:19

Referitor la METODOLOGIA DE EVALUARE A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL GENERAL ȘI PROFESIONAL TEHNIC cred că nu este destul de relevantă evaluarea cadrelor didactice anual- cel mai bine ar fi săptămânal,(doar așa se determină norma didactică). inclusiv asistarea la o lecție și o activitate școlară și anularea portofoliului, fișei de autoevaluare, fișei de dezvoltare profesională îndeplinirea cărora nu ar avea sens și care nu-ți mai lasă timp ca „să trăiești” nemaivorbind de dezvoltarea personală profesională.

Elevi Aurelia.

09.01.2020, 12:07

Este foarte jenantă procedura „ sub semnătură” atunci când direcția aduce la cunoștință apariția unor proiecte de lege sau acte normative.|Haideți să nu ne mai impuneți a semna foi despre informații pe care noi le cunoaștem și așa din simpla obligație profesională.

Babalici Tatiana

09.01.2020, 11:46

În METODOLOGIA DE EVALUARE A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL GENERAL ȘI PROFESIONAL TEHNIC în lista instrumentelor de bază utilizate în evaluare se regăsește Portofoliul profesional al cadrului didactic completat conform Nomenclatorului tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general ceea ce contravine ordinului nr.1467 din 12.11.19 cu privire la aprobarea modificărilor și completărilor a Nomenclatorului tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general. Să se țină cont de prevederile actelor legislative noi apărute. Conform ordinului dat într-adevăr cadrele didactice au simțit o schimbare referitor la debirocratizare, dar se revine iar la grămezile de hârtii.

leanca mariana

05.01.2020, 17:10

Cum, Doamne, are loc procesul de debirocratizare a procesului educaţional, dacă, fiind evaluat în fiecare an, profesorul va fi în agonia acumulării dovezilor, dar nu se va axa pe ceea ce este cel mai important, instruirea elevului?
Este suficientă evaluarea ce se realizează în procesul de atestare, o dată la 5 ani.

Novac Larisa

03.01.2020, 08:59

În conformitate cu Anexa 3 a Hotărârea Guvernului nr.1231 din 12.12.2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar pentru salariaţii din sistemul bugetar este organizată şi desfăşurată evaluarea performanţelor profesionale individuale în raport cu cerinţele posturilor. Evaluarea performanţelor se efectuează trimestrial ( de 4 ori pe an ). Scopul evaluării este obţinerea rezultatelor optime în activitate, se bazează pe calitatea muncii, aportul şi profesionalismul angajatului, obiectivitate şi imparţialitate.
Metodologia de evaluare a cadrelor didactice din învăţământul general şi profesional tehnic are obiective de evaluare, criterii specifici domeniului educaţional, iar ca urmare a punerii în aplicare a acestei, procesul de evaluare a cadrelor didactice va fi unul mai obiectiv.
1) Ţinând cont de faptul că cadrele didactice care vor trece prin procedura de atestare vor fi evaluate de o singură comisie la nivelul instituţiei (pct. 72) iar cadrele didactice apreciate cu calificativul Bine şi Foarte bine pot beneficia de supliment financiar (pct. 43) este necesar de examinat posibilitatea de unificare a evaluărilor trimestriale (HG nr.1231 din 12.12.2018) şi evaluării interne anuale. Astfel, cadrele didactice să fie evaluate o singură dată pe an, la nivel instituţional, şi nu de 5 ori pe an cu completarea fişelor de evaluare respective, iar în baza rezultatelor să fie stabilit sporul pentru performanţă (calificativele Bine şi Foarte Bine).
2) În conformitate cu prevederile Ordinului MECC nr. 1467 din 12.11.2019 Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor, sintagma „ portofoliul profesional” din textul proiectului metodologiei este necesar de înlocuit cu „ documentaţia şcolară elaborată şi completată de cadru didactic”.
3) În pct. 30 al proiectului metodologie de exclus sintagma „ Extrasul din ordin se va regăsi în Portofoliul profesional al cadrelor didactice evaluate”. Argument: în contextul debirocratizării procesului de elaborare şi completare a documentaţiei şcolare şi ţinând cont de faptul că acest extras nu este prevăzut în anexa la Ordinului MECC nr. 1467 din 12.11.2019 Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor este necesar de exclus din ordin la cadrele didactice.
4) La pct. 13 al proiectului metodologie, după sintagma „ autorităţile publice centrale” în tot textul aliniatului de inclus sintagma „ şi locale”. Argument: La nivel local activează în calitate de primari, viceprimari, funcţionari publici în primării, consilii raionale care trebuie să beneficieze de prevederile respective, evaluarea acestora fiind posibilă după reîncadrarea lor ca titulari în instituţie.
5) Ţinând cont de faptul că proiectul metodologiei prevede că Comisia de evaluare internă va avea şi atribuţiile comisiei de atestare, cadrele didactice care vor obţine calificativul Foarte bine în ultimii doi ani vor putea solicita atestarea înainte de termen, în vederea conferirii, cu titlu de excepţie, a gradului didactic următor, sunt necesare unele modificări la Regulamentul de atestare a cadrelor didactice din învăţământul general, profesional tehnic şi din cadrul serviciilor de asistenţă psihopedagogică.
Propunerile/Sugestiile de îmbunătăţire a metodologiei date sunt importante, în special a celor care au pilotat implementarea la nivel local. Mult succes tuturor!

lilia bologan

03.01.2020, 01:20

Pentru a exclude posibilitatea transformării Evaluării anuale întrun instrument de presiune asupra cadrelor didactice, propun includerea, obligatoriu, în Comisia de evaluare internă a reprezentantului comitetului sindical/organizatorului sindical din Instituție.

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice