ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Dobroviceanu Maria

17.10.2019, 23:15

În opinia mea acest document este de mare folos tuturor cadrelor didactice din învățământul primar. Este un instrument de lucru bine structurat, îmbunătățit, unde se vede o continuitate a procesului ECD clasa I-IV. Conține produsele recomandate și criteriile de succes și de evaluare pentru fiecare clasă în corespundere cu prevederile curriculare. Consider că acest document ne vine în ajutor la proiectarea evaluărilor, planificarea activităților transdisciplinare. Binevenit este faptul că este un Tabel unic de performanță școlară. Bine este explicată realizarea evaluărilor sumative orale cât și a celor practice. Mulțumim echipei pentru efortul depus. Așteptăm cu nerăbdare aprobarea acestui document. Mult succes!

велишко александра

17.10.2019, 20:13

Документ важный, полезный. Он объясняет многие моменты в КОД. Но всё же остаётся много вопросов:
1. Как оцениваются диктанты, изложения, сочинения?
2. Как конкретно выставляются дескрипторы за ПФО по математике, познанию мира?
3. В документе указываются проценты для выставления показателей качества за суммативное оценивание, но не указывается для какого класса. Мы знаем, что во II и III классе проценты были другие.
4. Какой табель школьных достижений (старый или новый) должны заполнять учителя II, III, IV классов?
Хотелось бы видеть уточнение этих вопросов в новом документе.

bocanciu elena

16.10.2019, 16:16

Platon Liliana
A fost elaborată o metodologie unică pentru toate clasele.
Este instrument de lucru îmbunătăţit pentru organizarea evaluării în clasele primare.
Au fost reactualizate produsele, se propun produse transdisciplinare.
S-a redus numărul documentelor obligatorii.
Apreciem faptul că pentru toţi patru ani se instituie un singur formular pentru tabelul de performanţă . Este clar stabilită modalitatea de monitorizare a elevilor care necesită mai mult sprijin.

Pintea Ana

16.10.2019, 14:42

„ Evaluarea criterială prin descriptori” este un document important pentru realizarea evaluării în clasele primare. E îmbucurător faptul că au fost generalizate metodologiile şi ghidurile pentru cele patru clase şi s-a elaborat un singur suport în care sunt incluse cele mai importante aspecte ce vizează ECD. Consider că documentul a fost îmbunătăţit în baza sugestiilor, doleanţelor venite de la învăţători în aceşti patru ani. S-au reactualizat produsele la disciplinele şcolare, sunt propuse şi produse transdisciplinare. Modalitatea de procesare şi interpretare a datelor este mult mai simplă. Nu mai sunt obligatorii instrumentele de evaluare cum ar fi: grilele, diagramele, tabelele etc. Este prevăzut un singur formular de „Tabel al performanţelor şcolare” pentru toate clasele şi e mult mai compact.
Sunt de părerea că documentul este valoros şi merită să fie aprobat.

MINDRU NINA

15.10.2019, 20:02

Am citit cu mare interes MECD, un document important și valoros pentru cadrele didactice responsabile de o evaluare calitativă, care include și Ghidul de implementare a ECD, precum și noul Tabel de performanță școlară.
Apreciem ideea de generalizare a reperelor în ce privește organizarea procesului de evaluare criterială prin descriptori în clasele I-IV în baza cerințelor curriculare; actualizarea listelor de produse școlare pentru fiecare disciplină în corespundere cu prevederile curriculare, precum și cele transdisciplinare; comasarea Tabelului de performanță școlară într-o structură unitară pentru clasele I-IV.
Metodologia ne oferă oportunități multiple de optimizare a procesului instructiv-educativ în demersurile didactice, acordă prioritate evaluării formative prin intermediul căreia identificăm greșelile, înlăturăm lacunele, ajutăm, corectăm și pășim pe treptele succesului, pregătindu-ne pentru evaluarea sumativă într-un ritm confortabil. Cadrele didactice au libertatea să utilizeze, ba chiar să elaboreze instrumente de monitorizare a performanțelor elevilor fără a fi obligați să facă aceasta. Clar este explicată procedura de stabilire a a descriptorilor nivelului de performanță ca rezultat al unei probe de evaluare și nu este neapărat de a se acorda punctaje sau aplicarea grilei de apreciere pe bază de procentaj.
La pagina 15 este explicat destul de reușit procedeul de moniorizare a elevilor care necesită mai mult sprijin, precum și instrucțiunile privind completarea secțiunii respective din catalogul școlar.
Pentru o bună desfășurare a procesului educațional, avem în MECD și extras curircular la fiecare disciplină și clasă, precum și cuvintele încurajatoare care sunt pentru elev o adevărată sărbătoare.
Vă mulțumim pentru profesionalism, experiență, abnegație și perseverență!
Suntem onorați pentru munca depusă și așteptăm aprobarea prezentului document!

cojocaru olga

15.10.2019, 19:58

Am studiat atent şi minuţios materialul propus. Este de apreciat faptul că autorii au concentrat Metodologia ECD şi Ghidul de implementare a MECD într-un singur document care este valabil pentru toate clasele primare. Sunt clar stabilite etapele de realizare a evaluării, tipurile de evaluări, modalitatea de realizare a acestora .
Salut faptul că s-a micşorat numărul de documente obligatorii, au fost revizuite produsele recomandate. Foarte explicit este tratat compartimentul „Procesarea şi interpretarea datelor evaluării”. Documentul descrie amănunţit modalitatea de monitorizare a elevilor care necesită mai mult sprijin, ceea ce este un aspect foarte important în scopul realizării activităţii individualizate şi diferenţiate.
Sunt în aşteptarea aprobării acestui document important şi oportun.

Babalici Tatiana

13.10.2019, 14:12

Nu sunt deacord cu aprobarea documentului din motivul că învățătorii ca şi elevii sunt impuşi să completeze o mulțime de hârtii (fişe, diagrame,tabel de performanță ce dublează dosarul personal) ceea ce nu este cel mai important. Menirea noastră este de a învăța copiii, dar noi suntem îngropați în hârtii. O metodologie preluată fragmentar de peste hotare, fără a ține cont de posibilitățile instituțiilor. Nu văd nimic rău în notarea elevilor. Metodologia nici pe departe nu este perfectă, deoarece în treapta primară toți copiii necesită sprijin. De ce nu s-ar pune la dispoziția profesorului macroproiectarea înscrisă în catalog cu proiectarea pe unități de învățare dotată cu toate materialele necesare aşa cum se practică peste hotare şi învățătorul să-şi facă meseria. Atunci când se preia un exemplu de peste hotare n-ar strica să se țină cont de situația reală din țară. Am un stagiu de 22 ani şi în practica mea mereu au fost prezente criteriile de evaluare, care se apreciau cu note. Chiar nu văd necesitatea introducerii califivativelor şi a mulțimii de hârțoage fără eficacitate.

Negură Evghenia

11.10.2019, 11:31

Evaluarea Criterială prin descriptori este un document asupra căruia s-a lucrat foarte mult. Mulţumim autorilor. Punctul Forte: Este document unic pentru toate clasele I-IV în favoarea cadrelor didactice şi manageriale. Poate fi evidenţiată continuitatea procesului ECD de la clasaI-i până în clasa IV-a.Clar este expusă concepţia ECD, desfăşurarea procesului didactic în baza ECD. Bine este expusă Procesarea şi interpretarea datelorevaluării în clasele I-IV.
Sunt produsele recomandate şi criteriile de succes şi de evaluare pentru fiecare disciplină şi clasă. Foarte bine că sunt şi produsele transdisciplinare pentru fiecare clasă.
Un suport bun, clar este şi Ghidul de implementare practică a ECD.Sunt şi schiţe-model orientative de proiectări de lungă durată şi de scurtă durată, care pot servi suport didactic pentru cadrele didactice tinere, începători.Este un document foarte bun, clar şi pentru directorii adjuncţi care monitorizează procesul didactic la nivel de instituţie.
Documentul merită să fie aprobat. Multumim! Urez succese tuturor celor care au fost implicaţi în elaborarea lui şi cadrelor didactice care urmează să implementeze şi să respecte acest document.

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice