ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

spital spital

16.08.2019, 17:15

Susținem cu respect intenția MSMPS refiritor la majorarea salariului,pentru anumite categorii de angajați și cu speranța de dezvoltare a intenției pe viitor.
În acelaș timp propunem a se ține cont de următoarele criterii:
1. În prezent diferența la o funcție de medic în regim de gardă comparativ cu regim de zi alcătuiește: 2100 -2300 lei
2. După varianta propusă diferența va alcătui la o funcție: 3600- 4900 lei;
3. În prezent diferența pentru a/medicale în regim de gardă comparativ cu regim de zi la o funcție alcătuește:740-1470 lei;
4. După varianta propusă diferența va alcătui la o funcție: 2100- 2600 lei;
5. Astfel se crează diferență semnificativă a salariilor de funcție în regim de zi comparativ cu regim de noapte.Dar este bine cunoscut că activitățile de bază se realizează în regim de zi,atît responsabilitatea medicului curant pentru întregul proces curativ al pacientului,inclusiv procedurile medicale,investigațiile realizate de către asistente medicale.
În instituție se vor crea dificultăți pentru încadrarea personalului medical în funcții cu regim de zi(în deosebi în perioada de criza importantă de cadre medicale).
Se vor crea dificultăți în încadrarea la funcțiile de conducere :
-șef secție ,diferența salariului de funcție :
șef secție - 6700 lei
medic gardă – 9100-10500 lei
-a/m superioare ,diferența salariului de funcție :
a/m superior - 4300 lei
a/m gardă – 5660-6220 lei
6. În cazul sumelor fixe propuse diferit pentru medici,în dependență de nivel republican/municipal/foste județene/raional și în continuare nu va deveni atractiv pentru tineri specialiști încadrare la nivel raional,se va continua criza de medici specialiști și avînd în vedere că la nivel raional nu sînt alți mulți consultanți,care pot fi implicați,nu sînt utilaje medicale (T c,RMN, Eco CG ș.a.),deci presiunea psiho-emoțională este mai înaltă.


Propuneri :
1.În limita posibilităților financiare ale statului a se majora proporțional salariile de funcție tuturor lucrătorilor medicali.
2.În acest fel la varianta de supliment pentru munca de noapte stabilită în % va conduce și la majorarea salariilor pentru munca de noapte,dar nu se vor produce dicripante mari.
3.A se exlude diferența dintre nivelul instituțiilor medicale pentru a nu afecta motivația de încadrare a tinerilor specialiști în spitale raionale și minimaliza excodul specialiștilor existenți deja formați.

Semnat:

Șef secție Anestezie șă Terapie Intensivă și asistenta superioară;
Șef secției chirurgie;
Șef secției terapie și asistenta superioră;
Șef secției pediatrie;

Lia Ama

12.08.2019, 18:20

Referitor la proiectul de stabilire a suplimentului pentru munca de noapte (anexa nr. 2 la HG 837/2016):
1. De ce se stabileşte plata în mărime fixă integral pentru gardă contrar legii, dacă Codul muncii prevede evidenţa timpului de muncă în ore?
 Cum calculăm în cazul dat, este necesar de a introduce o coloană suplimentară în tabelul de pontaj, „Numărul gărzilor de noapte”?
 Cum plătim suma integrală fixă pentru nopţile de trecere dintro lună în alta, pentru data de 31 în tabelul de pontaj sunt 2 ore şi 6 ore sunt tabelate în luna următoare.
 De ce se formează în mod intenţionat povara contabilului şi „hrana revizorilor” de a duce grija acestei diferenţe şi care este temeiul juridic şi modalitatea de divizare a acestei sume fixe pentru 2 luni diferite?
2. S-a făcut vreun proces de simulare la careva instituţii medicale pentru a vedea cum este mai eficient de a efectua aceste sporuri în mărimi fixe, care sunt paşii tehnici de la tabelare, programa de calcul salariu, pe întreg procesul operaţional, şi care este metoda mai optimă pentru atingerea acesui scop sau, ca de obicei, după opinia teoretică a specialiştilor MSMPS fară consultaţia practicienilor?
3. Considerăm, că luînd în calcul faptul că salariile de funcţie sunt stabilite deja diferenţiat pe categorii de secţii, personal, conform anexei nr. 1 la HG 837, este mai simplu şi eficient de a substitui în anexa nr. 2 suplimentul pentru orele de noapte din „100%” pe „250-300” şi din „50%” pe „150 %”, ce reiese din calculele preliminare efectuate pe fiecare categorie aparte.
Doar majorarea procentuală este un calcul matematic simplu, argumentat prin:
 Nu necesită a stabili o mulţime de cifre diferite;
 Rezultatul final este acelaşi majorării în sumă fixă oferită,
 Corespunde metodei de calcul pentru Programele de calcul a salariilor,
 Respectă criteriul de evidenţă a timplului de muncă pe oră,
 Este clar şi explicit pentru Angajator şi Salariat!

În rezultatul fiecărei majorări la salariu ni se oferă alte surpize, alte plaţi alariale excluse din Regulamentul de salarizare,
 În iulie 2016 s-au exclus categoriile de calificare şi vechimea în muncă;
 În decembrie 2018 – s-a anulat ajutorul material şi limitată premierea;
 După această majorare ce urmează se ne mai luati, ???
 Doar surse suplimentare suficiente, ştim bine că nu aveti, cu ce drept aprobaţi legi fără acoperire financiară şi le bagaţi pe gît la CNAM, şi aruncaţi vina de la unul la altul ca in decembrie 2018 !!!

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice