ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Ungureanu Rodica

29.07.2019, 15:12

Bună ziua,
Doamna dr. V. Melnic,
Rector AMTAP
Sunt Ungureanu Rodica, Profesoară de Disciplini de Specialitate, ȘP nr.3 di Bălți.
În a. 2002 am absolvit facultatea de Arte plastice și Instruire în Arte, Universitatea „Ion Creangă” din Chișinău, dar din păcate nu am putut lucra în domeniul ales de mine, deoarece în Gimnaziu și mai ales în Liceu sunt foarte puține ore. De ex. dacă într-un gimnaziu este format numai un singur complet de clase, atunci, în gimnaziu ,respectiv, vor fi numai 3 ore/săptămână de Educație Plastică.
Aceste ore sunt predate de Profesori de: matematică, fizică, geografie, chimie, limba română, limba străină, etc. Iată de ce , noi, avem ”chipurile specialiști”, dar activează „specialiști”, care stopează dezvoltatrea competențelor de creație la elevi. Ce vom face? Propun, d-a rector V. Melnic, ca Universitatea să elaboreze o paradigmă nouă spre o eficientizare culturii din R. Moldova și Romănia. Nu mai merge. Ce vom face? Dacă vom pierde copii cei mai buni, din gimanazii și lecee. Totuși, ar fi mai bine ca Universitatea să arondeze unele gimnazii și licee, dacă nu, atunci Universitatea va vi dăinuită să dispră.
Cu stimă Ungureanu Rodica. Bălți
P.S. Sunt și alte idei, dar aștept răspusul Dvs.

L. IURIE UNGUREANU

27.07.2019, 14:06

1. Vă rugăm să luați în considerare propunerile noastre spre devzoltarea științei în Republica Moldova începănd cu elevi pasionați de științe reale ce va oferi instituției o mai mare funcționalitate și eficiență.
2. Vă rugăm, să propuneți, ca să fie abrogat, modificat articolul14, lit c) (2) sau cu unele amendamente din legea 270 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar , deoarece majoritatea directorilor nu-și asumă răspunderea pentru acest articol și nu vor să achite sporul lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico -didactic. Consider că lit c) (2) din articolul 14 să fie abrogat. De ex:
În legea, nr.270, privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar:
Articolul 14. Sporul lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic
(1) Sporul lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic se acordă:
a) în mărime de 1100 lei, cercetătorilor ştiinţifici care activează în organizaţii din domeniile cercetării şi inovării şi personalului ştiinţifico-didactic din învăţământul superior, care deţin titlul ştiinţific de doctor habilitat şi/sau titlul ştiinţifico-didactic de profesor universitar, şi/sau titlul ştiinţific de profesor cercetător;
b) în mărime de 600 lei, cercetătorilor ştiinţifici care activează în organizaţii din domeniile cercetării şi inovării şi personalului ştiinţifico-didactic din învăţământul superior, care deţin titlul ştiinţific de doctor şi/sau titlul ştiinţifico-didactic de conferenţiar universitar, şi/sau titlul ştiinţific de conferenţiar cercetător;
c) în mărime de 50% din cuantumurile stabilite la lit.a) şi b), personalului din alte domenii de activitate care deţine titlul ştiinţific de doctor habilitat sau doctor în ştiinţe în specialitatea ce corespunde obligaţiilor funcţiei şi care desfăşoară muncă ştiinţifico-metodică în specialitate.
(2) Sporul lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic se acordă proporţional timpului lucrat în limitele duratei zilnice normale a timpului de muncă sau ale unei norme didactice la locul desfăşurării activităţii ştiinţifice sau ştiinţifico-didactice.

Melnic Victoria

25.07.2019, 16:11

Rugăm cu toată insistența redistribuirea locurilor prevăzute în Planul de admitere la studii superioare de doctorat, ciclul III, cu finanțare de la bugetul de stat pentru anul academic 2019-2020 astfel încât să fie incluse și locurile la doctoratul profesional deoarece ne confruntăm cu o lipsă acută de cadre didactice cu titluri științifice.

Melnic Victoria

25.07.2019, 15:33

In Proiectul HG nu sunt prevazute locuri pentru doctoratul profesional. In acest an AMTAP a inaintat la concurs 17 proiecte doctorale la 6 domenii stiintifice, 11 dintre care sunt anume pentru doctoratul profesional. Sper ca a fost o scapare care nu reflecta dorinta/tendinta de a neglija importanta acestul tip de doctorat atat de necesar pentru cadrele didactice din domeniul invatamantului artistic superior. Cu respect, V.Melnic

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice