ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

gheorghe jardan

21.02.2019, 13:13

În urma analizei Regulamentului – cadru de organizare și funcționare a Unităților de formare profesională a conducătorilor de autovehicule venim cu următoarele constatări și rectificări:
1) Conform art. 40 instructorul este obligat să dețină calificare în domeniul transport auto cel puțin nivelul 4 ISCED.
La moment este dificil de găsit instructori auto competenți care sa facă față cerințelor, dar care să dețină calificare în domeniul transport auto de nivelul 4 ISCED este practic imposibil. Propunem să fie micșorat nivelul ISCED pînă la 3 (școli profesionale).
2) Conform art.65 contractele individuale de muncă ale persoanelor care la 1 ianuarie 2020 ocupă funcții didactice fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la art.39, art.40 încetează de drept.
Deci vom fi nevoiți să concediem o bună parte din personalul didactic care nu corespunde cerințelor minime de calificare. Totodată termenul indicat pînă la 1 ianuarie 2020 este prea mic. Fizic nu vom putea să angajăm cadre didactice care să corespundă cerințelor impuse, ca rezultat unitatea de instruire va fi nevoită să înceteze activitatea. Noi suntem pentru crearea locurilor de muncă, dar odată cu acestea noi vom fi nevoiți să concediem cadrele didactice care au un staj bogat de activitate și rezultate bune în instruire astfel profesorii și instructorii vor pierde locurile de muncă.
Propunem ca prevederile art.65 să nu se răsfrîngă asupra personalului didactic deja implicat în procesul de instruire.
3) În anexa 1 și anexa 2, punctul 5.1.2 este specificat precum că profesorii de siguranță rutieră trebuie să dețină calificare în transport auto și psihopedagogie în mărime de 60 credite, iar instructorii calificare în transport auto și psihopedagogie în mărime de 30 credite.
Toate cadrele didactice odată la 5 ani trec cursurile de perfecționare care deja includ modulul psihopedagogie. Nu vedem sens în calificarea cadrelor didactice la modulul psihopedagogie în mărime de 30 respectiv 60 credite. Totodată cadrele didactice deja angajate vor fi nevoite să frecventeze cursurile la psihopedagogie care conform numărului de credite vor dura de la 0,5 pînă la 1 an de zile. Deci ca rezultat profesorii și instructorii nu vor putea să-și îndeplinească atribuțiile de serviciu. Menționăm faptul că nu este garantat ca cadrul didactic nou angajat cu modulul psihopedagogie va preda mai bine decît cel care are o experiență bogată. Apare riscul precum ca cadrele didactice, care vor dori sa se angajeze, vor refuza sa frecventeze cursurile de instruire la psihopedagogie din cauza duratei mari de studii.
Propunem ca numărul de ore, la modulul psihopedagogie, să nu fie modificat și să fie studiat la cursurile de instruire inițială și periodică așa cum este la momentul actual.

Sperăm să luați în considerare constatările expuse. Vă mulțumim.

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice