ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Babalici Tatiana

02.11.2018, 20:41

Să se permită directorilor instituțiilor de învățămînt, inclusiv ai școlilor de muzică, arte și arte plastice și cadrelor didactice cu funcții de conducere din instituțiile indicate să desfășoare activitate didactică în limita de până la 0,5 din norma didactică din motivul că dețin grade didactice ; daca li se permite doar 0,25 din norma didactica adica 4,5 ore au de pierdut din salariu, iar gradul managerial pur si simplu a disparut din grila de salarizare. Vechimea în muncă să se ia în calcul şi la personalul de conducere. De asemenea nu sunt specificate in grila de salarizare funcțiile de directori adjuncți responsabili de instruire şi educație.

Z R

02.11.2018, 10:23

In sarcinile specialistilor Directiilor Finante intra consultarea si acordarea ajutorului metodologic contabililor sefi din primarii si institutii subordonate consiliului raional care au un salariu cu mult mai mare decat specialistii Directiilor Finante . Pentru a acorda ajutor metodologic, consultatii si verificarea rapoartelor este nevoie de o pregatire profesionala mai inalta si respectiv solicitam si salariile sa corespunda sarcinii.
Propunem ca specialistii Directiilor Finante sa le fie majorat salariul cu sase clase pentru promovarea politicilor fiindca anume in sarcina directiilor vine promovarea si implimentarea tuturor politicilor.Noi Directia Finante urmeaza sa asiguram instruirea extinsa a personalului din toate subdiviziunile APL de nivelul I si II. Politica salarizarii vine tot in sarcina directiei si tot noi suntem acei care trebuie sa oferim ajutor metodologic si consultatii contabililor sefi care ma repet au salarii mai mari

mariana chetrean

02.11.2018, 09:37

stimați autori, cum este posibil ca un auditor intern din cadrul APL II conform legii 48 are categoria de salarizare 4 ca un specialist principal, iar conform proiectului de lege propus are coeficientul de salarizare 2,90 ca un specialist superior? Conform codului funcției atribuțiile sunt identice?

zinaida rusu

01.11.2018, 20:04

Specialistul superior din Aparatul Primariei municipiului Chisinau si subdiviziunile subordonate consiliului municipal Chisinau are un salariu mai mare decat specialistul superior din Aparatul presedintelui raionului si primariile satelor si oraselor. Volumul de lucru pentru un specialist este acelasi si salariile respectiv trebuie sa fie identice.Altfel nu putem sa vorbim despre echitate.

Rusu Misa

01.11.2018, 19:15

Stimati autori, cum pot eu un specialist principal din cadrul Directiei Finante sa verfic greselile,sa analizez si sa primesc rapoartele prezentate de contabilii sefi din institutii si primarii care au un salariu cu mult mai mare decat mine.Pentru verificare sunt necesare capacitati si cunostinte mai mari si respectiv si salariile trebuie sa corespunda.

VITALIE

31.10.2018, 16:29

ACADEMIA DE ŞTIINŢE
A MOLDOVEI

bd. Ştefan cel Mare,1
MD – 2001, Chişinău, Republica Moldova
tel: (373 22) 27-14-78
Fax: (373 22) 54-28-23
E-mail: consiliu@asm.md


ACADEMY OF SCIENCES
OF MOLDOVA

1, Stefan cel Mare Ave.
MD – 2001, Chisinau, Rep.of Moldova
tel: (373 22) 27-14-78
Fax: (373 22) 54-28-23
E-mail: consiliu@asm.md


_31.10.2018__ nr._686-10/4__
La nr. ______ din ____________ Domnului Octavian ARMAŞU,
Ministru al finaţelor



Stimate domnule ministru,

Academia de Ştiinţe a Moldovei a examinat proiectul Legii privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Conform prevederilor articolului 63 al Codului cu privire la ştiinţă şi inovare nr. 259-XV din 15 iulie 2004 cu modificările şi completările ulterioare Academia de Ştiinţe a Moldovei este o instituţie publică de interes naţional.
În scopul realizării atribuţiilor sale de bază şi in temeiul articolului 73 al codului susmenţionat activează aparatul administrativ al Prezidiului AŞM, care întrunește în sine persoane cu calificare înaltă. Din aceste considerente, solicităm:
La anexa nr.7, tabelul nr.2 „Personal de specialitate în domeniul învățămîntului și cercetării” la compartimentul „Instituții de drept public din sfera științei și inovării” operararea următoarele modificări și completări:
- de completat la subdiviziunea 1.1 Funcții de conducere cu următoarele poziții:

Preşedinte Academiei de ştiinţe 104 8.62
Vicepreşedinte 100 7.93
Secretar ştiinţific general 97 7.44
Adjunct al conducătorului secţiei de ştiinţe 96 7.29
Şef aparatului administrativ al Prezidiului 88 6.17
Şef direcţie aparatului administrativ al Prezidiului 86 5.91
Şef secţie aparatului administrativ al Prezidiului 80 5.22
Şef serviciul aparatului administrativ al Prezidiului 74 4,60

- în subdiviziunea 1.2 Funcții de execuție se exclude poziția:

E6006 Academician coordonator 75 4.7





- după subdiviziunea 1.3 Funcții de execuție de completat cu o nouă subdiviziune în următoarea redacție:

Specialist principal 65 3.81
Specialist superior 60 3.43
Specialist 55 3.09

- în note de exclus la punctul 2 propoziția „Nu se permite cumularea pînă la 0,5 din norma de cercetător științific (principal, coordonator, etc.)” de către persoanele cu funcție de conducere din organizațiile din sfera științei și inovării cu autonomie financiară.
Pe tot parcursul documentului de substituit cuvintele „din sfera științei și inovării cu cuvintele „din domeniile cercetării și inovării”.













Cu respect,
Preşedinte, academician Gheorghe DUCA

















Ex. V. BOIAN
A. BELINSCHI

Babin Lucia

31.10.2018, 12:41

În cadrul studierii proiectului Hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea proiectului de lege privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, în tabelul cu Personal de specialitate din domeniu asistență socială și sănătate (G6) din Anexa nr. 9, lipsesc funcțiile de medic igienist, medic epidemiolog, asistent al medicului igienist și asistent al medicului epidemiolog - personl angajat în Centrele de Sănătate Publică din cadrul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică.
Rog mult sa luati in consideratie aceste momente, deoarece salariile actuale ale acestor grupe de bugetari sunt foarte mici - 1570 lei primește lunar un medic igienist care a studiat 8 ani la Universitatea de Medicină, cu o vechime pe specialitate de 7 ani și în domeniul medical de 12 ani. ASTA vorbește multe.

Muntean Karina

31.10.2018, 10:18

Cu referire la salarizarea psihologilor școlari în învățământul primar și gimnazial - Anexa nr. 7, Grupul ocupațional „Învățământ și cercetare (E)”, punctul 12 (3): 12. Similar clasei de salarizare stabilită în tabel pentru funcția „educator educație timpurie”, se stabilesc clasele de salarizare pentru următoarele funcțiile didactice: (3) în învăţământul gimnazial şi liceal – psiholog, psihopedagog, cadru didactic de sprijin,conducător de cerc - chiar suntem nedreptățiți pentru că avem o încărcătură psihoemoțională foarte mare, ținând cont că acordăm asistență elevilor cu comportamente automutilatorii și/sau suicidare, cu crize de furie și agresivitate și nu găsesc un argument viabil care ar îndreptăți un salariu mai mic ca cel al cadrelor didactice, profesori la ciclul gimnazial și liceal. Consultați, Vă rog, atribuțiile și complexitatea activității psihologului școlar, pentru că diferența de salariu spre negativ pentru psihologii școlari nu este justificată. Vă mulțumesc.

gurau natalia

31.10.2018, 09:17

Stimati autori ai acestei legi,am studiat aceasta lege si sunt putin indignata si anume prin faptul ca nu s-au stabilit coeficientele de salarizare in dependenta de volumul si responsabilitatea de lucru...De exemplu functiile de contabil sef clasa 73 coeficientul 4.51 mai mic ca la sef directie si sef sectie dar la egalitate cu sef de serviciu!! Oare e corect??? Cita responsabilitate si ce volum de munca au contabilii?? Mai ales acum cu atitea programe informatice in care kucreaza ...Plus toate controalele si reviziile tot in contabilitate vin......

Frons Romm

30.10.2018, 15:40

lege pentru șefi, se vede că funcționarii publici de execuție nu au participat la elaborare, diferența dintre funcționari publici un șef de direcție și un consultant, peste 100%, să lucreze atunci șefii de peste 2 ori mai mult, chiar la 7000-8000 mii lei diferență?

Furculita Dan

30.10.2018, 14:30

În cadrul studierii proectului Hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea proiectului de lege privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, în tabelul cu Funcții cu statul special din domeniul ordinii publice și securității statului (D3), lipsește funcția de ofițer de urmărire penală din cadrul subdiviziunelor al MAI.Pe când la Centrul Național Anticorupție este specificat în tabel.

tinuta tina

30.10.2018, 13:38

Anexa nr.6, Tabel. Funcții cu statul special din domeniul ordinii publice și securității statului (D3),SUBDIVIZIUNI DECONCENTRATE- functia de specialist este cotata la clasa de salarizare 50, iar subofiterul superior- 52, cum poate functia de SUBOFITER sa fie mai mare ca o functie de OFITER? NU E CLAR CE SE INTIMPLA CU GRADELE DE CALIFICARE la functionarii cu statut special. Conform legii noi vor avea de cistigat doar functiile de conducere si cei cu vechimea mai mare de 15 ani, restul ce fac?

min MAX

30.10.2018, 13:03

diferite categorii de salariați au anumite limitări în afara serviciului (de a se încadra în anumite activități, de a pratica activitate de întreprinzător, de a face parte din partide politice etc), unii mai multe alții mai puține. Cum se vor răsfrânge aceste limitări asupra mărimii salariului?

Frons Romm

29.10.2018, 16:06

Stimați autori !!!
Art. 1 alin (2) din proiectul de lege prevede „Scopul prezentei legi este asigurarea unui sistem de salarizare a personalului din sectorul bugetar transparent, echitabil.....etc”.
Să facem un exercițiu matematic simplu, o Direcție din cadrul unui minister, luăm un șef de direcție și un subaltern, consultant în cadrul direcției, conform anexei nr. 3:
A2023 Șef direcție 99 7,76
A2122 Consultant 65 3,81
Valoarea de referință corespunzătoare coeficientului de salarizare se propune a fi pentru anul 2019, 1500 lei, respectiv avem situația:
- Pentru șef de Direcție:
7,76 (coeficientul de salarizare) x 1500 (Valoarea de referință) = 11640 lei.
11640 + 20 % (partea variabilă, spor de performanță) = 13968,00 lei (salariul lunar calculat).
- Pentru consultant din cadrul direcției:
3,81(coeficientul de salarizare) x 1500 (Valoarea de referință) = 5715 ,00 lei
5715 + 20 % (partea variabilă, spor de performanță) = 6858, 00 lei
(salariul lunar maxim calculat pentru un consultant).
Diferența de salariu în anul 2019 între un șef de direcție și subaltern va constitui peste 7110,00 lei, adică peste 103 %, oare sarcinile conform fișei postului sunt tot cu 103 % de complexitate mai mari?

Mai mult ca atît pentru anul 2020 se planifică Valoarea de referință corespunzătoare coeficientului de salarizare de 1700 (prezentarea dlui ministru), respectiv efectuăm același calcul cu 1700.
- salariul lunar calculat pentru șef direcție va constitui 15830,00;
- salariul lunar calculat pentru consultant în direcție va constitui 7772,00;
Diferența de salariu în anul 2020 între un șef de direcție și subaltern va constitui deja peste 8058,00 lei, și tot așa, conform formulei propuse în fiecare an, odată cu creșterea valorii de referință, va crește și diferența de salariu dintre șef și subaltern, respectiv va crește oare și sarcinile stabilite în fișa postului acestuia față de subaltern?
În contextul celor expuse, s-a dorit eliminarea unei inechități și se formează alta, care cred că va avea urmări negative în calitatea exercitării sarcinilor. În aceste condiții ar trebui exclus termenul de „echitabil” din conținutul art. 1 alin (2) al proiectului.

.Votcariov Alexandr

29.10.2018, 15:28

Anexa nr. 10 personal cu funcții complexe, în cadrul Direcțiilor educație sunt funcții de economist și contabil care la momentul de fața se salarizează identic, astfel conform noii anexe contabilul i se atribuie clasa de salarizare 55 iar economist 49. Cerințele de calificare ale economistului nu sunt mai prejos decît a contabilililor, cu atît mai mult că contabilii lucrează pe compartimente (salariu, evidența bunurilor materiale, alimentație, facturi) iar din aplicații 1-C, e-docplată, iar economistul planifică cheltuielile la toate compartimentele iar ca aplicații de lucru ar avea mai multe SIMF, CNFD, E-alocatii, 1-C.

29.10.2018, 13:52

Nu se regăsește în anexa nr. 10 funcția -manager resurse umane... (((

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice