Ministerul Justiției
Comentarii | Etapa | Postat de | Data |
---|---|---|---|
Buna ziua! Trebuie de indicat in textul actului normativ ca se ferera doar la institutiile publice, altfel sunt dusi in eroare cei din sectorul privat. Succese! | vezi | Iavorschi Elena | 26.02.2020 |
Proiectul legii cu privire la completarea Legii nr. 220 din 19 octombrie 2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali instituie proceduri suplimentare la înregistrarea pesrsoanelor juridice și a înterprinzătorilor individuali, iar acest lucru va afecta negativ poziția Republicii Moldova în clasamentul internațional Doing Business al Băncii Mondiale, în special indicatorul Lansarea afacerii. În prezent Legea concurenței nr. 183 din 11 iulie 2012 instituie suficiente măsuri pentru redresarea încălcărilor la realizarea concentrărilor economice nenotificate către Consiliul Concurenței. Astfel, conform prevederilor art. 26 din Legea 183/2012 prevede măsurile de restabilire a situației anterioare. Totodată vreau să menționez că completarea listei de documente necesare pentru înregistrarea de stat a persoanei juridice cu lit. c1) care este propusă în acest proiect ar putea crea situații de blocaj, or ar putea exista cazuri când Consiliul Concurenței nu poate supune evaluării o posibilă concentrare economică pentru că nu se încadrează în limitele prevăzute la art. 22 al legii concurenței, dar organul de înregistrare de stat nu poate face înregistrarea în registrul de stat pentru că nu au fost prezentate toate documentele necesare de către solicitant. Considerăm neoportună completarea articolului 7, alineatul (1) cu litera c1) pentru legea nr. 220 din 19 octombrie 2007 în forma în care a fost propusă în prezentul proiect. Cu respect, Roman Ceban Manager de Politici și Advocacy Asociația Oamenilor de Afaceri din Moldova | vezi | Economic Dialog | 25.06.2018 |
Buna ziua programul prima casa trebuie să ne înregistrăm undeva sau cum? | vezi | 14.03.2018 | |
Ilia Trombițki, Eco-TIRAS, 069121726; ilyatrom@mail.ru Comentariile la proiectul de lege “Cu privire la organizațiile necomerciale” Art. 18(3) – prima propoziție se formula: (3) Organul suprem de conducere se convoacă în şedinţă ordinară cel puţin o dată în cinci ani, în modul prevăzut de statut. Explicație – unele organizații (internaționale, cu membrii din diferite țări) nu au posibilitate tehnică și necesitate de a întîlni în fiecare an. Se prevede organizarea ședințelor Organului suptem și votarea prin Internet (skype etc.). Art. 18(4) Quorumul tot trebuie să fie stabilit în statut și nu prin legea. In multe asociatii internationale quorumul pentru sedinte pot fi 10%. Art. 19. Trebuie să fie clarificarea clară că denumirea funcției administratorului - nu trebuie în mod obligatoriu “administratorul”, dar pot fi și director executiv etc. – Pentru a nu provoca artificial aceste schimbări în mod obligatoriu în statut prin procedurile birocratice in organizatiile unde functia asta de facto exista, dar are o alta denimire. Art 23(1) Orice suport financiar din partea Statului trebuie să fie clar conectat cu statutul de utilitatea publică. Prin asta va fi susținută importanța acestui statut și procedurei de certificare. Art. 24(3) Este stranie că cetățenie RM nu este obligatoriu pentru membrii Comisiei de Certificare. Totodată propunem ca numai reprezentantii ONC certificate au dreptul se propune candidati pentru calitate de membrii Comisiei de Certificare - (24(3) f. Este necesar în legea se prevede o prohibiția clara pentru utilizarea fondurilor din surselor străine (granturi etc.) pentru suportul concurenților electorale și mecanismul controlului. | vezi | Тромбицкий Илья | 09.02.2018 |
Este foarte comod să existe un site web pe care sunt publicate toate informațiile legislative și regulatorii. Acceptarea acestui proiect de lege este un mare regres. Abrogarea alineatului (2) art. 1 al Legii nr. 173-XIII din 6 iulie 1994 ar însemna un pas mare înapoi. Acest site public unic este absolut necesar pentru asigurarea transparentei, informării si participarii cetatenilor. | vezi | 18.10.2017 | |
Este foarte binevenită centralizarea tuturor informațiilor legislative într-un singur site, sub umbrela unui sistem unic de căutare. De fapt, nu binevenită, este pur și simplu logică. Ar fi o batjocură să fim nevoiți să căutăm informațiile pe mai multe motoare de căutare, pe site-uri întreținute de persoane diferite, cu lipsă de sincronizare sau un eventual efort prea mare de a sincroniza... unde mai pui că e mai simplu să întreții un singur site pentru evitarea legăturilor moarte decât același lucru să îl faci la 50 de site-uri. Thumbs down, foarte proastă idee. | vezi | 18.10.2017 | |
Situația actuală. La momentul actual toată legislația oficială este publicată în formatul imprimat în Monitorul Oficial în conformitate cu Art.1 alin.1 a Legii nr. 173-XIII din 6 iulie 1994. Iar aliniatul 2. a Art.1 stipulează: “Actele oficiale indicate la alin.(1) se publică pe web site-ul oficial al Guvernului.” Prin acest aliniat, Guvernul este obligat de a publica toată legislația Republicii Moldova pe website-ul oficial al Guvernului. Astăzi toată legislația este publicată pe site-urile guvernamentale http://lex.justice.md și http://www.legis.md Situația după abrogarea aliniatului 2: Guvernul nu va mai fi obligat de a publica centralizat toată legislația în formatul web. Respectiv cele 2 portaluri existente ( http://lex.justice.md și http://www.legis.md ) vor putea fi lichidate în mod legal. Nota informativă În Nota informativă la Proiectul legii, Viceministrul Justiției, dl.Nicolae Eșanu, menționează că “autoritățile publice cu drept de emitere a actelor oficiale dispun de propriile web site-uri pe care sunt publicate proiectele de acte normative pe care le inițiază, precum și cadrului normativ relevant domeniului de activitate.”. În realitate, însă, nu pe toate site-urile oficiale ale Autorităților Publice sunt publicate actele normative. De exemplu pe site-ul Ministerului Economiei și Infrastructurii http://www.mec.gov.md nu există vreo rubrică despre legile sau Hotărâri de Guvern legate de acest Minister. Iar pe site-ul Președintelui Republicii Moldova nu este nici o decizie adoptată în rubrica respectivă http://www.presedinte.md/rom/decizii-adoptate pe când pe pagina Președinției ar fi trebuit să fie publicate cel puțin 12068 acte, ce au fost emise de Președintele RM. Codul de procedură civilă sau Codul penal nu va putea fi de găsit pentru că acesta nu este nici pe pagina Ministerului Justiției, nici pe pagina Portalului Instanțelor Naționale de Judecată și nici pe pagina Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești. Orice cetățean pentru a se documenta, va fi nevoit să se aboneze la Monitorul Oficial imprimat, ceea ce nu este pragmatic de vreme ce rata de penetrare a serviciilor internet este foarte înaltă față de alte state. Iar statul ar trebui să ofere instrumente pentru documentarea rapidă și comodă privind legislația în vigoare. Necesitatea portalurilor web: Versiunea imprimată în Monitorul Oficial este greu a fi utilizată deoarece: Este imposibil a utiliza motorul de căutare după cuvinte cheie sau după emitent sau perioada de publicare. Este imposibil a găsi actul normativ în versiunea finală cu toate amendamentele intrate în vigoare, dat fiind faptul că amendamentele sunt publicate în diferite numere (ediții) a publicației Monitorul Oficial Interesul lichidării portalurilor web existente Părțile interesate de lichidarea celor 2 portaluri existente gratuite ar putea fi agenți economici, cum ar fi ÎS Molddata sau alții care deja oferă serviciile sale contra cost https://molddata.md/?pag=software&id=7 Însă astfel de servicii s-ar bucura de mai mare interes, dacă Ministerul Justiției va lichida cele două portaluri cu acces gratuit care cuprind toată legislația Republicii Moldova cu motor de căutare avansat. Lichidarea celor două portaluri nu este posibilă acum, deoarece aliniatul 2 al art.1 a Legii nr. 173-XIII din 6 iulie 1994 obligă Guvernul a publica legislația pe un singur website. Propunere Propun de a modifica Proiectul Legii, astfel ca Ministerul Justiției să fie obligat de a publica toate actele legislative ale Republicii Moldova pe un portal web public. Versiunea propusă: “Actele oficiale indicate la alin.(1) se publică de Ministerul Justiției pe un portal web cu acces public, gratuit. Pe site-ul Ministerului Justiției va fi o legătură(link) spre acest portal web” | vezi | Gavriloi Rodion | 16.10.2017 |
Verificaţi în RBI, în a cărui gestiune se află terenul şi bunurile care se intenţionează a fi transmise la Ministerul Justiţiei. Ministerul Agriculturi foloseşte bunurile date în baza contractului de comodat cu Direcţia Generală pentru Administrarea Clădirilor Guvernului. | vezi | Dogotari Vasilii | 03.10.2017 |
Здравствуйте. Прошу внести в закон уголовное наказание за жестокое обращение с любыми животными, а не только с животными компаньонами. | vezi | Bednii Alexei | 27.08.2017 |
Здравствуйте. Настоятельно требуем уголовного наказания за жестокое обращение с животными. | vezi | Бондаренко Алёна | 27.08.2017 |
Мы требуем наказание за убииство всех видов животныж, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 26.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 26.08.2017 | |
А как же бездомные животные?Сколько зверски убитых и покалеченных братьев наших меньших!Они не виноваты, что оказались на улице, это вина человека.Они так же хотят жить как и все живые существа. Пожалуйста, включите в статью жестокое обращение, мучение всех животных, а также убийство друзей человека - собак и кошек,независимо от того повезло ли им с хозяевами или они оказались на улице. | vezi | 26.08.2017 | |
Здравствуйте! Просим вас внести в закон уголовную ответственность за жестокое обращение не только с домашними кошками и собаками, имеющими хозяев, но и за бездомными животными, за дикими, за экзотическими, за сельскохозяйственными, за цирковыми, за животных в зоопарках и т.д.. ЗА ВСЕХ. Все они чувствующие создания, испытывающие боль и страдания, а потому нуждаются в нашей защите. С каждым годом от безнаказанности происходят все больше садистских преступлений против здоровья и жизни братьев наших меньших. А все потому что живодеры чувствуют, что наказания не последует. Снимают на видео, как отрывают голову голубю, как разрывают кролика, затаптывают котенка бездомного.... Забитые и заезженные до смерти лошади, забитые камнями ежи, голуби с перевязанными и отрезанными пальцами, сожженные кошки и лиса прямо на школьном стадионе. Выброшенные на улицу замученные экзотические животные... Это лишь маленький список, ставший известным за последнее время. А таких злодеяний происходит с каждым годом все больше и больше. Куда мы катимся?? Неужели вы хотите жить в таком обществе дикарей, которые крушат и уничтожают все вокруг, измываются над беззащитными? Давно известен факт, что маньяки и убийцы ВСЕГДА начинают С ЖИВОТНЫХ. Об это давно пишут и говорят эксперты-криминалисты. И посмотрите, как возросло количество преступлений по отношению к людям уже... Подростки, натренировавшись, на тех, кто не может себя защитить, переходят уже на более крупную "добычу" - НА ЛЮДЕЙ. Насилуют, убивают, калечат.... Мы хотим жить в ГУМАННОМ, ЦИВИЛИЗОВАННОМ обществе. Где жестокость не поддерживается и не остается без должного внимания, а пресекается на корню и наказывается. Только в таком обществе можно нормально воспитывать и растить детей. Многие развитые страны давно уже приняли закон, защищающий ЖИЗНЬ и ЗДОРОВЬЕ абсолютно ВСЕХ животных, и посмотрите, какой там порядок! Дикие животные не боятся людей, животных не морят голодом в зоопарках, над бездомными животными не издеваются. Ведь жестокость не бывает избирательной. Она или есть или ее нет вовсе. Уверена, что мы должны последовать примеру цивилизованных стран, которые давно уже поняли, что по-другому общество невозможно сделать здоровым и мирным. Надеемся на ваше понимание и благоразумие. И верим, что вы не останетесь равнодушными к такой огромной проблеме. | vezi | 26.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 25.08.2017 | |
Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsa pentru cruzime in adresa lor!!!!!! | vezi | 25.08.2017 | |
"Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsa pentru cruzime in adresa lor!" | vezi | Boboc Mihaela | 25.08.2017 |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 25.08.2017 | |
"Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsa pentru cruzime in adresa lor!" | vezi | 25.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных,а также наказание за жестокое обращение с животными. | vezi | 25.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными. | vezi | Voronina Anna | 25.08.2017 |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 25.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 24.08.2017 | |
Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsa pentru cruzime in adresa lor! | vezi | 21.08.2017 | |
Cerem pedeapsă pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsă pentru cruzime în adresa lor! | vezi | 21.08.2017 | |
Требуем ввести закон защищающий всех животных. | vezi | Яна Яна | 21.08.2017 |
Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsa pentru cruzime in adresa lor! | vezi | 21.08.2017 | |
Cerem pedeapsă pentru uciderea tuturor tipurilor de animale, precum și pedeapsă pentru cruzime în adresa lor! | vezi | Tarus Ecaterina | 21.08.2017 |
Требуем наказание за убийство всех видов животных, а так же за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 21.08.2017 | |
Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipuri de animale, precum și pedeapsa pentru cruzime in adresa lor! | vezi | 21.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех видов животных, а также наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 21.08.2017 | |
Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipurilor de animale, precum și pedeapsa pentru tratamentul crud al animalelor! | vezi | 21.08.2017 | |
Мы требуем наказание за убийство всех животных,а так же наказание за жестокое обращение с животными!!! | vezi | 21.08.2017 | |
Cerem pedeapsa pentru uciderea tuturor tipurilor de animale, precum și pedeapsa pentru tratamentul crud al animalelor! | vezi | 21.08.2017 | |
Cerem pedeapsă pentru uciderea tuturor tipurilor de animale, precum și pedeapsă pentru tratamentul crud al lor. | vezi | Bologa Ștefan | 18.08.2017 |
doar o zi pentru consultări??? | vezi | D Marina | 01.08.2017 |
Am impresia că numai acei de sus trebiue să trăiască bine cu salarii de peste 10 000 lei. Funcţionarilor publici din primării nu li s-a mărit salariul din 2012, în mediu primesc 2500-3500 lei. Vreau să întreb: Noi nu trăim în Moldova? La noi nu sunt aceleaşi preţuri ca peste tot? Cu atît mai mult că salariul nu-l primim de la Bugetul de stat, dar din venituri proprii. E necesar de scos limita asta de salarii şi care primărie poate plăti un salariu mai mare să o poată face, v-a putea angaja şi specialişti mai buni. Unde nu te duci prin primării sunt majoritatea oameni în vărstă peste 50 ani, care nu cunosc calculatorul nemaivorbind de lucru în programe. După vîrstă, din motive de sănătate, nu pot pleca nicăieri. De aici şi serviciile nu-s de calitate, puteţi să faceţi instruiri o sumedenie, la dînsele primarul trimite unul mai tînăr şi atît. | vezi | Boaghe Svetlana | 04.08.2016 |
Unitatea convenţională (u.c) trebuie mărită la 200 Lei, prea puţin au majorat-o, la noi lumea e extrem de indiferentă, li se pare că legea nu e scrisă pentru dânşi! Poate s-ar mai civiliza lumea din frica. Cu binisoru ai nostri nu vor! | vezi | Johnson John | 10.04.2016 |
Super, chiar asteptam cu nerabdare momentul cind in statul nostru atit de "prosper", vor mai apărea inca niste conditii de terorizare a poporului nostru uscat de sărăcie. Bravo și nu-i nimic grav, mai adunăm inca citeva miliarde pentru politicienii noștri dragi... | vezi | Nistor Artur | 10.04.2016 |
Foarte bine că se măresc amenzile, va fi un stimulent major pentru a respecta regulamentul de circulație. Totuși, trebuie să fie mult mai drastice penalizările pentru cei care se urcă băuți la volan, trec pe roșu, comit accidente grave. | vezi | Cătană Lilian | 10.04.2016 |
De ce se ia în calcul salariul mediu si nu salariul minim ? Se primește salariul mediu pe economie ajunge la cinci mii lei, unde marea majoritate din salariați primesc cite 3000 mii maxim iar restul peste 10.000 De ce să amendezi cu 1500 lei cînd ai salariu de 3000? Nu ar fi corect ca amenzile să se pună în conformitate cu salariu ( averea) ? 1500 lei pentru un salariat care cîștiga 3 mii lei , reprezintă 50%, iar pentru unul care cîștiga 10,20 mii- 15/7,5%. Asa e în țările civilizate. Degeaba mai avem Principiul individualizării răspunderii contravenţionale şi sancţiunii contravenţionale. | vezi | Tudor Casian | 10.04.2016 |
In contextul proiectului dat... Stimați autori, din Nota informativă anexată rezulta că scopul nobil al proiectului consta în „stabilirea unui regim uniform de salarizare a funcționarilor publici care exercită atribuții similare după complexitate și volum” si in sustinere sunt invocate cerintele specifice pentru functiile publice indicate in Clasificatorul unic al FP, aprobat prin Legea nr. 155 din 21.07.2011. Responsabilii din cadrul Direcției Elaborare a Actelor Normative a Ministerului Justitiei, rog sa gasiti macar o diferenta in descrierea cerintelor sau atributiile functionale ale auditorilor interni/ superiori/ principali pentru oricare autoritate publica si sa-mi lamuriti de ce auditorii ministerelor urmează sa aiba gradul de salarizare dublu fata de colegii din alte structuri ??? sau cum un specialist din Minister depaseste un Sef de sectie sau chiar Directie ??? Vad ca prin proiectul inaintat dati dovada incontestabila de profesionalism si mai cu seama IMPARTIALITATE !!! | vezi | Vitiuc Roman | 23.09.2015 |
Textul proiectului nu este lizibil. | vezi | Vasile Dogotari | 06.08.2014 |
Conform Legii 239/2008, proiectul trebuie plasat cu cel putin 15 zile lucratoare pina la examinarea deciziei. Reiesind din datele de aici, nici cum nu sunt 15 zile lucratoare. | vezi | Ţîrdea Marcela | 14.01.2014 |
La pct. 6 alin. 5), nu este clar cine va onora obligatia de plata a expertului contractat de catre reprezentantul Guvernului si cum va asigura aplicarea legislatiei cu privire la achizitii publice in cazul in care valoare contractului va depasi 40000 lei, in special tinind cont de faptul ca reprezentantul Guvernului nu are calitate de autoritate contractanta. | vezi | Vasile Dogotari | 04.09.2013 |
Sunt de acord cu acest recurs întrucît art 3 lit(a) a prezentei legi trebuie de modificat în sensul că aceștia să nu fie eliberați ci internați în clinici speciale pentru a primi tratamentul/îngrijirea necesar/ă.În caz contrar ei ar putea prezenta pericol pentru societate. | vezi | Efimenco Eugenia | 21.03.2013 |
Va rugam foarte mult sa schimbati practica formala de utilizare a denumirii actului - proiectul legii privind modificarea si completarea unor acte... ce e clar?? lumea interesata de participare trebuie sa deschida toate actele, sa le descarce in pdf sau word, ca sa inteleaga ce deschid? este mai simplu ca in modul sa fie scris macar actul principal sau domeniul, de exemplu modificarea actelor privind regelementarea alocatiilor pentru bla-bla pentru anul 2013. in asa mod va fi mult mai usor si transparent. Altfel, diavolul se ascunde in detalii...:) Mersi | vezi | Astrahan Arcadie | 02.02.2013 |
Proiectul nu este aplicabil institutiilor financiare - bănci, datorită caracterului specific. Atunci poate ar fi oportun de adăugat excepție și pentru alte domenii specifice, de exemplu organizatiile de microfinanțare, asociațiile de economii și împrumut, societățile cu capital de stat, companiile de aigurare sau societăți care prestează servicii financiare, care își au organele lor de supraveghere sau ministerele care le gestionează, care ar trebui să fie implicate mai mult în această direcție. | vezi | Divine Incubus | 11.10.2012 |
Mi se pare că controlul asupra administratorilor este prea birocratic, si Instanta de judecata, și MInisterul Justitiei (care mi se pare in plus aici ) și o organizatie de autoreglementare. Atfel consider că atributiile Ministerul Justitiei sunt cam inutile și suplimentare. Și în general majoritatea atributiilor acesteia, ar trebui acordate organizatiei de autoreglementare, care să-și stabilească modul de reglementare a administratorilor. Intereferența Ministerului mai mult încurcă. | vezi | Divine Incubus | 11.10.2012 |
Colegi, Cu tot resectul, dar cum ramine cu persoana de contact, email, numar de telefon, consultare publica sau transmitere catre G spre examinaare?! :) Exemplul MAI este unul f. bun in ceea ce priveste continutul anunturilor. Merci | vezi | Skidu Ionutz | 04.10.2012 |
Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice