Iurie Ciocan, Director al Centrului de Implementare a Reformelor, tel.(+373) 22 – 250 – 129; e-mail: iurie.ciocan@ gov.md; Snejana Ţurcanu, şef Direcţia reforma administraţiei publice, tel.0 22 250-159; e-mail: snejana.turcanu@gov.md
Reforma administrației publice este un obiectiv prioritar asumat de Guvern în Programul de activitate pe anii 2016-2018.
O primă etapă de reformare a administrației publice a fost aprobarea de către Parlament a Listei ministerelor, prin Hotărârea nr.189/2017. Pentru realizarea acestor prevederi, Guvernul a restructurat administrația publică centrală de specialitate și a determinat domeniile de activitate a ministerelor prin aprobarea regulamentelor de organizare și funcționare a acestora.
În contextul reformei inițiate, Guvernul își propune și reformarea altor autorități administrative din subordinea acestuia. Astfel, în scopul delimitării clare a funcțiilor de elaborare și de promovare a politicilor de funcțiile de implementare a politicilor, a fost elaborat proiectul de lege prin care se propune trecerea competențelor Agenției Relații Funciare și Cadastru de elaborare a politicilor în competența Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului.Prin proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte legislative se propun intervenții la mai multe legi în care se face referire la Agenția Relații Funciare și Cadastru și competențele acesteia.