Dumitru Botea - Consultant principal în cadrul Direcției reforma administrației publice centrale, Cancelaria de Stat; tel.: 022- 250-235; e-mail: dumitru.botea@gov.md
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
dumitru.botea@gov.md
În urma intrării în vigoare a Legii nr. 98-XVI din 4 mai 2012 privind administraţia publică centrală de specialitate, Guvernul a fost abilitat cu aprobarea structurii-tip a regulamentului privind organizarea şi funcţionarea ministerului, a altei autorităţi administrative centrale şi autorităţii administrative din subordinea acestora. Prin actul legislativ respectiv au fost introduse aspecte noi referitoare la sistemul administraţiei publice centrale, aspecte care nu se regăsesc în Hotărîrea Guvernului nr. 1310 din 14 noiembrie 2006 „Cu privire la aprobarea structurii-tip a regulamentelor privind organizarea şi funcţionarea organului central de specialitate al administraţiei publice şi autorităţii administrative din subordinea acestuia” (publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr. 181-183, art. 1407). Acestea se referă în special la uniformizarea cadrului legal în domeniu, instituirea funcţiei de conducere de nivel superior de secretar de stat, adoptarea unor termeni de specialitate specifici, atribuţii clare ale Guvernului şi autorităţilor administraţiei publice centrale de specialitate în ceea ce priveşte activitatea autorităţilor administrative din subordine.