Iurie Ciocan, Director al Centrului de Implementare a Reformelor, tel.(+373) 22 – 250 – 129; e-mail: iurie.ciocan@ gov.md; Lilia Cazac, consultant principal, Direcția reforma administrației publice, tel: 022 250-130; e-mail: lilia.cazac@gov.md
Reforma administrației publice este un obiectiv prioritar asumat de Guvern în Programul de activitate pe anii 2016-2018.
O primă etapă de reformare a administrației publice a fost aprobarea de către Parlament a Listei ministerelor, prin Hotărârea nr.189/2017. Pentru realizarea acestor prevederi, Guvernul a restructurat administrația publică centrală de specialitate și a determinat domeniile de activitate a ministerelor prin aprobarea regulamentelor de organizare și funcționare a acestora.
Totodată, în conformitate cu prevederile art.3 din Hotărârea nr.189/2017, Guvernul, va prezenta Parlamentului propuneri privind aducerea legislaţiei în vigoare în concordanţă cu noua structură a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice.
Întru executarea prevederilor menționate, a fost elaborat proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte legislative, care vine cu ajustări ale prevederilor legilor la noua structură a organelor centrale de specialitate ale administrației publice, ținînd cont de noile denumiri și domenii de activitate ale ministerelor. Prin proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte legislative se propun intervenții la 276 legi în care se face referință la denumirile ministerelor de pînă la reforma administrației publice centrale de specialitate. Astfel, modificările propuse în proiect vizează schimbarea denumirilor ministerelor în conformitate noua structură a Guvernului, ținîndu-se cont de domeniile de activitate date în competența ministerelor.