Ion Prisăcaru, consultant principal în cadrul Direcţiei reforma administraţiei publice, tel.0 22 250-483; e-mail: ion.prisacaru@gov.md
Pentru realizarea obiectivului prioritar asumat de Guvern în Programul de activitate pe anii 2016-2018, prin Hotărârea Guvernului nr. 911 din 25 iulie 2016, a fost aprobată Strategia privind reforma administrației publice pentru anii 2016-2020, iar prin Hotărârea Guvernului nr. 1351 din 15 decembrie 2016, a fost aprobat Planul de acțiuni pe anii 2016-2018 pentru implementarea acestei Strategii.
Una din prioritățile de bază ale strategii reprezintă , modernizarea serviciilor publice care au drept scop transpunerea în practică a angajamentului administrațiilor publice centrale şi locale de a asigura o bună guvernare, prin garantarea dreptului oricărei persoane de a beneficia, în ceea ce privește problemele sale, de un tratament imparțial, echitabil şi într-un termen rezonabil din partea autorităților publice atît centrale, cît şi locale, prin oferirea serviciilor publice calitative, operative, accesibile, transparente şi eficiente din punctul de vedere al costului pentru un număr cît mai mare de persoane cu îmbunătățirea în mod continuu a calității şi accesibilității acestora, în funcție de interesele cetățenilor şi mediului de afaceri. Modernizarea serviciilor publice facilitează interacțiunea dintre competențele de bază ale diferitor entități publice, urmând principiul sau abordarea „patrimoniul; banii; investițiile, inclusiv tehnologiile informaționale şi comunicaționale; funcțiile sau competențele, la nivel central, la nivel local sau delegate”.