Snejana Ţurcanu, şef Direcţia reforma administraţiei publice, tel.0 22 250-159; e-mail: snejana.turcanu@gov.md
Proiectul hotărîriide Guvern ,,Cu privire la aprobarea modificărilor și completărilor ce se operează în unelehotărîri ale Guvernului” a fost elaborat de Cancelaria de Stat, în coordonare cu Centrul de Implementare a Reformelor.
La 7 iulie 2017, Parlamentul a adoptat Legea cu privire la Guvern, nr.136.Iar, la 14 iulie 2017, Parlamentul a adoptat Legea nr.153 pentru modificarea și completarea unor acte legislative (transmisă spre promulgare) care asigură punerea în aplicare a prevederilor Legii cu privire la Guvern și evitarea eventualelor colizii cu noile norme juridice ce urmează să reglementeze modul de organizare și funcționare a Guvernului.
Întru executarea prevederilor actelor legislative menționate supra, a fost elaborat prezentul proiect de hotărîre, care vine să modifice și să completeze Hotărîrea Guvernului nr.657 din 6 noiembrie 2009 “Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea, structurii şi efectivului-limită ale Cancelariei de Stat”, Hotărîrea Guvernului nr.845 din 18 decembrie 2009 “Cu privire la oficiile teritoriale ale Cancelariei de Stat”, precum și Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.1001 din 26 decembrie 2011.
Necesitatea amendării hotărîrilor de Guvernnr.657/2009 și nr.845/2009 derivă din schimbarea statutului secretarului general al Guvernului și a secretarilor generali adjuncți ai Guvernului, precum și schimbarea statutului șefilor și șefilor adjuncți ai oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat din persoane cu funcție de demnitate publică în funcționari publici de conducere de nivel superior, și respectiv în funcționari publici de conducere, ceea ce are ca scop fortificarea statutului acestor funcționari și sporirii stabilității lor în funcție.