Mihail Belousiuc- Direcţia coordonarea politicilor și planificare strategică; tel.: 022 250 208; mihail.belousiuc@gov.md
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
mihail.belousiuc@gov.md, stanislav.ghiletchi@gov.md
Scopul general al reingineriei serviciilor publice este ajustarea serviciilor publice la necesităţile clienţilor (centrarea pe clienţi), utilizînd multiplele mijloace de prestare a serviciilor (strategia“multichannel”) şi servicii interinstituţionale integrate, în vederea reducerii costurilor de acordare a serviciilor suportate de instituţie şi a sarcinei administrative suportate de clienţi. Principiile generale ale procesului de reinginerie a serviciilor publice sînt:
- Abordarea centrată pe clienţi, determinată de necesităţile clientului şi structurată astfel încît să contribuie la un grad sporit de eficacitate, acordînd cetăţeanului posibilitatea de a se auto-deservi şi de a interacţiona mai puţin cu guvernul pentru a-şi atinge obiectivele.
- Strategia „multichannel”, care asigură livrarea rapidă, eficientă şi comodă a serviciilor, indiferent de mijlocul de acordare a acestora. Indiferent dacă este vorba de interacţiune individuală în cadrul unei instituţii sau un centru de deservire universal, telefon, poşta electronică sau serviciu electronic, cetăţeanul întotdeauna trebuie să beneficieze de serviciile solicitate în cel mai eficient, simplu şi rapid mod.
- Serviciile interinstituţionale integrate, care presupun colaborarea între ministere, agenţii şi municipalităţi la nivel local, regional şi naţional în vederea reducerii numărului instituţiilor la care cetăţeanul trebuie să se adreseze pentru a beneficia de un anumit serviciu.
- Caracterul deschis al datelor, care presupune publicarea tuturor informaţiilor, precum şi rapoartelor, studiilor şi analizelor ce ţin de serviciile publice