Conform prevederilor Legii nr. 239/ 2008 privind transparența în procesul decizional, Ministerul Culturii anunță inițierea procesului de elaborare a proiectului hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului cu privire la organizarea și funcționarea birourilor/centrelor de informare turistică.
În contextul asigurării reglementării activității centrelor de informare turistică precum și stabilirea misiunii, obiectivelor, funcțiilor și atribuțiilor de bază, cerințelor specifice privind organizarea și funcționarea acestora a fost inițiată elaborarea proiectului Hotărârii Guvernului cu privire la organizarea și funcționarea birourilor/centrelor de informare turistică.
Misiunea unui Centru de Informare este de a contribui la promovarea ofertei turistice naționale și/sau regionale, de a fi acel punct de referință, care oferă turiștilor cea mai autentică și interactivă experiență. Astfel, Centrele de Informare au rolul de a fi puntea de legătură dintre vizitatorii din regiune și prestatorii de servicii turistice, având un rol important în cunoașterea istoriei locale, inclusiv promovarea acestora în mediul online.
Diversitatea etnică și culturală este una din punctele forte ale ofertei turistice naționale. O mai bună promovare, cercetare și dezvoltare va contribui la promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică autentică și diversă. Centrele de Informare Turistică Regională vor avea misiunea de a contribui la dezvoltarea turismului din regiune astfel cât mai multă lume să cunoască despre ofertele turistice din regiune.
Astfel, se propune inițierea procedurii de elaborare a proiectului Hotărârii Guvernului cu privire la organizarea și funcționarea birourilor/centrelor de informare turistică.
Persoana responsabila: Valentin Ceban, Consultant principal, Tel . 0 (22) 823 809, Email: valentin.ceban@mc.gov.md