Ministerul Afacerilor Interne inițiază, începând cu 10.12.2021, consultarea publică a proiectului hotărârii Guvernului privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 834/2008 cu privire la Sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră.
Necesitatea elaborării proiectului rezultă din prevederile Planului de acțiuni al Guvernului pentru anii 2021-2022, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 235/2021 (Obiectivului nr.24.9. „Digitalizarea serviciilor prestate cetăţenilor prin simplificarea procedurilor de achiziţionare şi recepţionare a acestora în condiţii de siguranţă şi de trasabilitate instituţională”, acțiunea nr.24.9.1 „Elaborarea proiectului de hotărâre a Guvernului privind modificarea Hotărârii Guvernului nr.834/2008 cu privire la Sistemul informaţional integrat al Poliţiei de Frontieră, pentru digitalizarea serviciilor şi simplificarea obţinerii permisului de acces în zona de frontieră”).
Actualmente, uzanța evidenței manuale a permiselor de aflare în zona de frontieră este depășită, iar digitalizarea acestui serviciu nu poate fi realizată decât prin operarea modificărilor la Hotărârea Guvernului nr. 834/2008 cu privire la Sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră, instituirea unui alt registru electronic distinct nefiind fezabilă.
Proiectul propus conține prevederi care vor contribui la:
- Oferirea cetățenilor unor servicii electronice calitative și excluderea necesității deținerii asupra lor a permiselor de aflare în zona de frontieră, polițiștii de frontieră având posibilitatea de a verifica existența și valabilitatea acestora în regim on-line.
- Economisirea resurselor umane și materiale ale Poliției de Frontieră.
- Ajustarea la Cerințele faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaționale de date cu caracter personal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1123/2010.
- Aducerea în concordanță a prevederilor acestuia, cu prevederile Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
Beneficiile implementării Proiectului sunt:
- Digitalizarea serviciilor prestate de către Poliția de Frontieră.
- Simplificarea obținerii permisului de acces în zona de frontieră.
- Realizarea unui management performant al frontierei de stat.
- Asigurarea securității și protecției cetățenilor la frontieră.
- Utilizarea optimală a forțelor și mijloacelor în cadrul planificării angajaților în serviciu, reieșind din conștientizarea situației de facto.
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate până la 24.12.2021, în adresa dlui Vladimir Sava, șef al Direcției politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat a Ministerului Afacerilor Interne, pe adresa electronică: vladimir.sava@mai.gov.md, la numărul de telefon 022 255 653 sau pe adresa mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 75, Ministerul Afacerilor Interne, Direcția politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat.
Proiectul deciziei: hotărâre a Guvernului privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 834/2008 cu privire la Sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră și nota informativă sunt disponibile pe pagina-web oficială https://mai.gov.md/ sau la sediul Ministerului Afacerilor Interne, situat pe adresa mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 75.