ДОБАВИТЬ ИЛИ ОТВЕТИТЬ В КОММЕНТАРИИ

1800 символы


Добавить файл (doc, docx, xls, xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Burlacu Oleg

28.08.2019, 16:45

Buna ziua,

Vreau sa va transmit opinia A.O. "Aeroclubul din Chisinau" referitor la Proiectul Hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.1034/2000 privind aprobarea Programului Național de Facilitare a Transporturilor Aeriene.

Avem urmatoarele obiectii:
1. CAPITOLUL III Secţiunea F Măsuri referitoare la zborurile internaţionale, operate de aviaţia generală şi alte zboruri neregulate - În momentul de față, AIP a Republicii Moldova obligă piloții aviației generale să obțină permisiunea CAA de a efectua zborul. Acest fapt este unul destructiv și contrar obiectivului general de a facilita dezvoltarea transporturilor aeriene.Țările din Uniunea Europeană și nu numai deja de mai mult de 10 ani au exclus orice tip de permisiuni pentru efectuarea zborurilor de aviație generală, pentru că însăși conceptul sau "driver"-ul aviației generale e posibilitatea de a efectua zboruri rapid și fără impedimente.
Vreau să vă informez că numărul anual de zboruri de aviație generală cu aeronave străine în Republica Moldova este extrem de mic (sub 30 operațiuni). Acest fapt se datorează întrutotul procesului defectuos de autorizare care există.
Datorită faptului că zborurile aviației generale sunt necomerciale, nici un interes financiar al cuiva nu este atins.
Puteți consulta AIP România sau AIP Cehia pentru a vedea că zborurile aeronavelor sub 5700 kg, încadrate în categoria General Aviation nu necesită nici un permis suplimentar, si planul de zbor depus este notificarea suficientă.

Solicităm: Modificarea integrală a acestei Secțiuni, și aducerea ei la standardele europene. Aviația generală se va dezvolta doar atunci când nu vor exista bariere inutile, ce nu contribuie în nici un fel la asigurarea securității aeronautice.


2. CAPITOLUL VIII ATERIZAREA PE AEROPORTURILE DIN REPUBLICA MOLDOVA, ALTELE DECÎT AEROPORTURILE INTERNAŢIONALE - În țările europene există practica organizării controlului de frontieră și vamal la orice aerodrom ce are proceduri de control "la cerere" (în dependență de aerodrom de la 3 ore până la 24 ore). Propunem introducerea unui articol ce ar permite efectuarea zborurilor internaționale pentru aviația generală și de pe alte aerodromuri care au stabilită o procedură sepearată de control cu Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal. De exemplu Aerodrom Nicelli lângă Venezia (nu este un aeroport internațional, dar pot fi făcute formalitățile cu preaviz de 3 ore - https://www.aeroportonicelli.com/en/avio/customs-and-passport-control/ )
Considerăm că această măsură va facilita enorm dezvoltarea aviației generale în Republica Moldova.

În cazul unor neclarități, vă rog să ma contactați.

Multumesc frumos,
Oleg Burlacu
Director executiv A.O. "Aeroclubul din Chișinău"

Здесь отказ от ответственности Портал был разработан при поддержке программы USAID. Содержание этой страницы не обязательно отражает мнение Агентства США по международному развитию или правительства США. Общедоступный электронный сервис "УЧАСТИЕ" является частью стратегии правительства по внедрению электронного правительства