Parsian Galina
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
presa@mec.gov.md, galina.parsian@mec.gov.md,
Proiect
Versiunea modificată la data de 13.06.2012 o gasiti aici: http://particip.gov.md/proiectview.php?l=ro&idd=356
H O T Ă R Î R E
cu privire la măsurile de pregătire a economiei
naţionale şi a sferei sociale pentru activitate
în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013
nr. din 2012
În temeiul Art. 4 şi 5 ale Legii nr. 1525-XIII din 19 februarie 1998 cu privire la energetică (Monitorul Oficial al R. Moldova, 1998, nr. 50 - 51/366), pentru asigurarea fiabilă a economiei naţionale şi a populaţiei cu resurse energetice şi servicii comunale, precum şi pentru crearea condiţiilor optime de activitate în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale:
vor crea, în termen de 10 zile de la data publicării prezentei hotărîri, comisii pentru organizarea, monitorizarea şi controlul pregătirii pentru sezonul rece al anului, inclusiv a obiectelor electroenergetice;
vor institui un control riguros asupra consumului de resurse energetice în vederea asigurării economisirii acestora, îndeplinirii măsurilor cu privire la conservarea energiei, precum şi a realizării lucrărilor de pregătire pentru perioada de toamnă-iarnă 2012-2013;
vor contribui la alimentarea fără întrerupere cu energie electrică a obiectivelor de importanţă vitală, precum şi a obiectivelor unde este inadmisibilă această întrerupere, asigurîndu-le pe acestea cu surse autonome;
vor obliga instituţiile bugetare subordonate să ţină sub control riguros respectarea limitelor mijloacelor financiare prevăzute în bugetele proprii pentru consumul de resurse energetice şi vor asigura, în caz de necesitate, reexaminarea acestora;
vor întreprinde, în mod obligatoriu, măsurile necesare privind stingerea datoriilor pentru resursele energetice şi serviciile comunale ale instituţiilor bugetare şi ale celor subordonate şi vor achita la timp plăţile curente pentru acestea;
vor aproba limitele cantitative (kWh, m3, Gcal) la consumul de resurse energetice şi la serviciile comunale, repartizate pe luni, şi vor exercita controlul asupra executării limitelor de consum de către instituţiile din subordine.
2. Se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale şi unităţii teritoriale autonome Găgăuzia (Gagauz-Yeri):
să creeze comisii pentru organizarea, monitorizarea şi controlul pregătirii pentru sezonul rece al anului. În raioane comisiile vor fi conduse de preşedintele raionului, în unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri) – de guvernator, în municipiul Chişinău – de primarul general, iar în municipiul Bălţi – de primar;
să organizeze, pînă la 1 septembrie 2012, şedinţe de lucru în cadrul comisiilor create, cu participarea reprezentanţilor autorităţilor administraţiei publice centrale interesate, în vederea soluţionării problemelor existente în ceea ce priveşte pregătirea obiectelor pentru sezonul rece;
să repartizeze pînă la 10% din mijloacele virate la contul trezorerial cu destinaţie specială pentru pregătirea instituţiilor bugetare către sezonul rece 2012-2013, în conformitate cu bugetul aprobat;
să vireze zilnic, la contul trezorerial cu destinaţie specială, cel puţin 20% din veniturile acumulate la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, suma din care va fi efectuată finanţarea cheltuielilor pentru procurarea la timp şi constituirea stocurilor de combustibil, achitarea datoriilor formate, în limitele alocaţiilor prevăzute în bugetul unităţii administrativ-teritoriale, precum şi pentru pregătirea obiectelor gestionate pentru perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, conform deciziilor consiliilor locale;
să convoace cu regularitate, cel puţin o dată pe lună, şedinţe ale consiliilor respective, în cadrul cărora vor fi examinate sarcinile privind pregătirea obiectelor şi a sistemelor de alimentare cu căldură, de aprovizionare cu apă şi de canalizare ale întreprinderilor gospodăriei comunale, fondului locativ, precum şi ale instituţiilor bugetare;
să organizeze executarea lucrărilor privind pregătirea către sezonul de încălzire a centralelor termice şi sistemelor de alimentare cu energie termică, precum şi reparaţia clădirilor obiectelor de menire social-culturală şi a blocurilor locative aflate în gestiune;
să examineze posibilităţile de acordare a unor compensaţii persoanelor defavorizate în vederea efectuării plăţilor pentru resursele energetice şi serviciile comunale;
să solicite de la gestionarii blocurilor locative organizarea achitării cu regularitate de către consumatori a plăţilor pentru resursele energetice şi serviciile comunale;
să studieze parametrii tehnici ai utilajului energetic în vederea determinării tipului şi a volumului de resurse energetice necesare pentru activitatea instituţiilor bugetare în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, cu întocmirea listelor şi prezentarea informaţiei respective Ministerului Finanţelor şi Agenţiei Achiziţii Publice;
să monitorizeze calitatea cărbunelui importat şi corespunderea lui sortului şi capacităţii de ardere;
să contribuie la onorarea obligaţiilor contractuale de livrare a cărbunelui de către furnizorii selectaţi în urma licitaţiei.
3. Comisiile create conform punctelor 1 şi 2 din prezenta hotărîre:
vor elabora şi vor aproba, în termen de 15 zile de la data publicării prezentei hotărîri, programele şi planurile de măsuri ramurale şi teritoriale cu privire la pregătirea din timp pentru buna funcţionare în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013 a întreprinderilor şi a obiectelor subordonate (acordîndu-se prioritate fondului locativ şi obiectelor de menire socială, cu întocmirea graficelor de reparare a utilajului şi a instalaţiilor energetice, a centralelor şi a reţelelor termice, a încăperilor şi a clădirilor gestionate, precum şi de procurare a combustibilului) şi vor asigura executarea lor, sub responsabilitatea personală a conducătorilor de prim rang;
vor prezenta, în termen de 20 de zile de la data publicării prezentei hotărîri, Ministerului Economiei (cu referinţă la problemele complexului energetic), Ministerului Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor (cu referinţă la pregătirea fondului locativ), Ministerului Mediului (cu referinţă la sistemele de aprovizionare cu apă şi canalizare), programele şi planurile de măsuri elaborate şi aprobate conform alineatului doi al prezentului punct;
vor prezenta lunar, pînă la data de 10 a fiecărei luni, începînd cu luna iulie 2012:
Ministerului Economiei – informaţia privind pregătirea sistemelor de încălzire ale instituţiilor bugetare şi ale fondului locativ pentru funcţionare în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, conform anexelor nr. 1 şi 2 la prezenta hotărîre, însoţită de o notă textuală privind problemele şi dificultăţile care apar în procesul de pregătire pentru perioada de toamnă-iarnă şi desfăşurarea acestuia;
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor – informaţia privind pregătirea fondului locativ pentru perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, conform anexei nr. 3 la prezenta hotărîre;
Ministerului Mediului – informaţia privind pregătirea obiectelor de aprovizionare cu apă şi de canalizare pentru funcţionare în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, conform anexei nr. 4 la prezenta hotărîre, însoţită, în mod obligatoriu, de o notă textuală (informativă) la compartimentele I, II şi III. Nota respectivă va conţine: reflectarea principalelor probleme cu care se confruntă întreprinderea şi căile de soluţionare a acestora; lucrările executate pentru renovarea reţelelor de alimentare cu apă şi de canalizare (utilaj hidroedilitar etc.) faţă de sezonul rece al anului trecut; mijloacele financiare alocate (suma) şi sursele; acţiunile întreprinse în scopul îmbunătăţirii activităţii întreprinderilor din ramura respectivă etc.; aportul bugetelor locale la dezvoltarea activităţii întreprinderilor din ramura respectivă; măsurile întreprinse în această direcţie de autorităţile administraţiei publice locale de ambele niveluri;
Inspectoratului Principal de Stat pentru Supravegherea Tehnică a Obiectelor Industriale Periculoase – informaţia privind îndeplinirea prevederilor Actului de constatare a gradului de pregătire tehnică pentru funcţionare sezonieră/ permanentă a sistemului de gaze, conform anexei nr. 5 la prezenta hotărîre.
4. Se recomandă primăriilor municipiilor, oraşelor, comunelor şi satelor:
să asigure, pînă la finele lunii august, inspectarea fondului locativ, indiferent de forma de proprietate, în vederea întreprinderii măsurilor de conservare a energiei în blocurile locative cu multe etaje, fapt despre care vor informa în scris Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor către 1 septembrie 2012;
să contribuie la conlucrarea, în mod obligatoriu, a gestionarilor fondului locativ cu locatarii blocurilor respective, în scopul achitării de către aceştia a datoriilor existente pentru resursele energetice şi serviciile comunale;
să contribuie la constituirea şi funcţionarea asociaţiilor proprietarilor de locuinţe privatizate şi a asociaţiilor de coproprietari în condominiu;
să organizeze, pînă la 15 august 2012, inventarierea încăperilor nelocuibile din blocurile locative utilizate în alte scopuri, fapt despre care vor informa în scris Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor pînă la 20 august 2012;
să contribuie la micşorarea cheltuielilor pentru energie şi resurse energetice prin implementarea proiectelor privind majorarea eficienţei energetice la obiectele de menire social-culturală şi blocurile locative aflate în gestiune;
să oblige gestionarii fondului locativ să verifice numărul de persoane ce locuiesc în apartamentele închiriate, pentru a lua în considerare la calcularea plăţii pentru deservirea blocului, consumul de gaze, apă potabilă şi menajeră, energie electrică şi utilizarea suprafeţelor comune ale blocului de toate persoanele ce închiriază aceste apartamente;
să permită furnizorilor de energie termică, în cazurile posibile, conectarea înainte de demararea şi deconectarea după terminarea sezonului de încălzire, în funcţie de temperatura aerului, a instituţiilor medicale, şcolare şi preşcolare şi a unor instituţii bugetare, a blocurilor locative care achită integral şi cu regularitate plata pentru energia termică consumată, la solicitarea acestora;
să asigure, pînă la 1 octombrie 2012, ajustarea tarifelor, după caz, la alimentarea cu apă şi canalizare, la serviciile de deservire a blocurilor locative şi închirierea apartamentelor şi să aprobe tarife economic argumentate, care vor acoperi cheltuielile efective;
să oblige gestionarii blocurilor locative să efectueze, pînă la 1 octombrie 2012, toate lucrările de deservire tehnică a sistemelor inginereşti interne şi să încheie, în caz de necesitate, contracte cu furnizorii de energie termică şi cu alţi prestatori de servicii comunale.
5. Conducătorii instituţiilor bugetare:
vor finaliza, pînă la 15 august 2012, inventarierea încăperilor şi obiectelor din gestiune în vederea optimizării cheltuielilor financiare, selectării şi excluderii de la balanţa energetică a celor neutilizate;
vor întreprinde, pînă la 1 octombrie 2012, verificarea metrologică a contoarelor pentru evidenţa consumurilor de energie electrică şi termică, de gaze naturale şi apă, utilizînd în acest scop alocaţiile bugetare şi mijloacele financiare din contul cu destinaţie specială.
6. Ministerul Finanţelor:
va achita prioritar datoriile instituţiilor publice pentru consumul de resurse energetice şi servicii comunale, în limitele alocaţiilor preconizate în bugetul de stat, în baza contractelor încheiate şi înregistrate în modul stabilit şi a ordinelor de plată prezentate de instituţiile publice la trezoreriile teritoriale ale Ministerului Finanţelor;
va vira, începînd cu 1 iunie 2012, la un cont trezorerial cu destinaţie specială, din totalul încasărilor acumulate, suma mijloacelor financiare destinată achitării cheltuielilor aferente complexului energetic şi sistemelor de alimentare cu apa şi canalizare. Această sumă se calculează în baza ordinelor de plată prezentate de către instituţiile publice în trezoreriile teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi va fi utilizată în baza prevederilor Regulamentului privind gestionarea mijloacelor contului trezorerial cu destinaţie specială de pregătire a economiei naţionale şi a sferei sociale pentru activitate în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013, conform anexei nr. 6 la prezenta hotărîre.
7. Ministerul Economiei:
va asigura monitorizarea efectuării lucrărilor de reparaţie la întreprinderile energetice administrate, conform programelor de reparaţii şi a planurilor de investiţii aprobate;
va asigura demararea lucrărilor de construcţie şi montaj a gazoductului de importanţă naţională, Ungheni-Iaşi;
va monitoriza implementarea proiectelor de construcţie pentru obiectele publice a centralelor termice care funcţionează pe bază de biomasă;
va obliga întreprinderile sectorului electroenergetic să completeze stocurile de materiale, piese de schimb şi utilaje necesare pentru lichidarea posibilelor consecinţe ale situaţiilor excepţionale în perioada de toamnă-iarnă;
va asigura, prin intermediul S.A. “Moldovagaz”, aprovizionarea fiabilă, permanentă a tuturor consumatorilor din republică cu gaze naturale, în volumul necesar;
va asigura, pînă la 15 octombrie 2012, finalizarea lucrărilor de pregătire pentru sezonul rece a utilajului de bază şi a celui auxiliar, precum şi a reţelelor termice la S.A. “Centrala Electrică de Termoficare nr. 1, municipiul Chişinău”, S.A. “Centrala Electrică de Termoficare nr. 2, municipiul Chişinău”, şi S.A. “Centrala Electrică de Termoficare Nord, municipiul Bălţi”;
va asigura balanţa energiei electrice, pe toată perioada anului, conform contractelor încheiate de către întreprinderile electroenergetice;
va acorda, la solicitarea comisiilor create conform punctelor 1 şi 2 din prezenta hotărîre, servicii de consultanţă referitor la pregătirea obiectelor complexului energetic către sezonul rece;
va generaliza informaţia privind pregătirea obiectivelor energetice către sezonul rece, precum şi funcţionarea lor în această perioadă, pe care o va prezenta la solicitarea Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic;
va aproba, după caz, graficele de temperatură pentru regimurile de lucru ale sistemelor centralizate de alimentare cu căldură din mun.Chişinău şi mun.Bălţi;
va iniţia procedura de instituţionalizare a Fondului pentru Eficienţă Energetică şi de lansare a activităţii operaţionale a acestuia;
va asigura, prin intermediul reprezentantului în Consiliul de Admeninstrare al Fondului, selectarea şi finanţarea proiectelor cu un impact major în domeniul efeţienţei energetice şi utilizării resurselor regenerabile de energie;
va contribui la atragerea granturilor şi a investiţiilor străine în reabilitarea şi retehnologizarea utilajelor întreprinderilor energetice şi a sistemelor de alimentare cu energie termică.
8. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor, în scopul pregătirii fondului locativ pentru sezonul rece:
va monitoriza lucrările de pregătire a fondului locativ către sezonul rece, precum şi funcţionarea acestuia în perioada respectivă, acordînd serviciile consultative şi metodologice necesare;
va colecta informaţiile despre pregătirea fondului locativ din localităţile ţării pentru perioada toamnă-iarnă, prezentîndu-le, la solicitare, Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic.
9. Ministerul Mediului, în scopul pregătirii sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare pentru funcţionare în sezonul rece:
va colecta informaţiile privind pregătirea sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare pentru funcţionare în sezonul rece, prezentîndu-le, la solicitare, Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic;
va contribui la atragerea granturilor şi a investiţiilor străine în reabilitarea şi retehnologizarea obiectelor de aprovizionare cu apă şi de evacuare a apelor uzate.
10. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor:
va asigura pregătirea, pentru activitatea în condiţii de iarnă, a bazelor de producere şi a încăperilor, a maşinilor şi a utilajelor speciale preconizate pentru deszăpezirea şi combaterea gheţuşului pe drumurile publice;
va coordona pregătirea şi depozitarea cantităţilor necesare de materiale antiderapante (nisip, sare tehnică, amestec de nisip cu sare).
11. Agenţia Rezerve Materiale va contribui la asigurarea securităţii energetice a ţării, a necesităţilor complexului energetic în scopul restabilirii sistemelor de aprovizionare cu energie electrică şi a liniilor de telecomunicaţii prin achiziţionarea şi restituirea în rezervele de stat a resurselor energetice necesare şi prin depozitarea respectivă în rezervele de mobilizare, conform Nomenclatorului bunurilor materiale din rezervele de mobilizare.
12. Agenţia Achiziţii Publice:
va monitoriza procesul de achiziţionare a resurselor energetice pentru instituţiile bugetare şi va prezenta informaţia respectivă o dată la două luni Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic;
va întreprinde măsurile necesare privind eficientizarea procesului de achiziţionare a resurselor energetice pentru necesităţile instituţiilor bugetare şi ale autorităţilor administraţiei publice locale, conform anexei nr.7 la prezenta hotărîre;
va coordona achiziţionarea volumului necesar de combustibil pentru perioada de toamnă-iarnă 2011-2012.
13. Agenţia pentru Eficienţă Energetică va asigura implementarea proiectelor privind eficienţa energetică şi energia regenerabilă cu utilizarea biomasei.
14. Se pune în sarcina Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic să examineze şi să coordoneze acţiunile de pregătire a economiei naţionale şi a sferei sociale pentru perioada de toamnă-iarnă 2012-2013.
15. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina viceprim-ministrului, ministru al economiei.
PRIM-MINISTRU |
Vladimir FILAT |
|
|
Viceprim-ministru, ministrul economiei |
Valeriu Lazăr |
Ministrul finanţelor |
Veaceslav Negruţa |
Ministrul mediului |
Gheorghe Şalaru |
Ministrul dezvoltării regionale şi construcţiilor |
Marcel Răducan |
Ministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor |
Anatolie Şalaru |
Ministrul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor |
Pavel Filip |
|
|
Nr. ______ |
|
Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr. ____ din ________ 2012
INFORMAŢIA privind pregătirea sistemelor termice ale instituţiilor bugetare şi ale fondului locativ pentru funcţionare în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013
Se prezintă lunar împreună cu informaţia acumulată pînă la data de10 afiecărei luni (iulie, august, septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie 2012).
|
||||
Nr. |
Indicii principali |
|
|
|
1. |
Numărul instituţiilor bugetare, unităţi, inclusiv: |
Încălzite centralizat |
Încălzite autonom |
Neîncălzite |
grădiniţe de copii |
|
|
|
|
şcoli, licee, colegii, şcoli polivalente |
|
|
|
|
spitale, centre ale medicilor de familie etc. |
|
|
|
|
biblioteci, case de cultură etc. |
|
|
|
|
2. |
Numărul de blocuri cu multe etaje/apartamente, unităţi _____/_____ |
Încălzite centralizat |
Încălzite autonom |
Neîncălzite |
3. |
Numărul apartamentelor din blocurile locative cu multe etaje în care au fost instalate: |
Unităţi |
Plan conform măsurilor aprobate |
Îndeplinit la 01.__2012 |
sobe |
|
|
|
|
sisteme de încălzire autonomă |
|
|
|
|
4. |
Executate lucrări de profilaxie, spălare, reparaţie şi încercări hidraulice ale sistemelor interne de încălzire, unităţi, inclusiv: |
Preconizat pentru 2012-2013 |
Îndeplinit la 01.___2012 |
Notă |
blocuri locative |
|
|
|
|
grădiniţe de copii |
|
|
|
|
şcoli, licee, colegii, şcoli polivalente |
|
|
|
|
spitale, centre ale medicilor de familie etc. |
|
|
|
|
biblioteci, case de cultură etc. |
|
|
|
|
5. |
Aprovizionare cu resurse energetice, inclusiv: |
|
|
|
gaze naturale, mii m3 |
Necesarul |
Contractate |
Notă |
|
combustibil lichid: |
|
|
|
|
motorină, t |
Necesarul |
Contractate |
Stocuri |
|
gaze lichefiate, t |
Necesarul |
Contractate |
Stocuri |
|
combustibil solid: |
|
|
|
|
cărbune, t |
Necesarul |
Contractate |
Stocuri |
|
lemne, m.s. |
Necesarul |
Contractate |
Stocuri |
Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr. ____ din ________ 2012 SURSE de energie termică preconizate a fi construite în anul 2012
Se prezintă lunar împreună cu informaţia acumulată pînă la data de10 afiecărei luni (iunie, august, septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie 2012).
|
||||||||||
Raionul |
Locali- |
Capaci- |
Tipul de |
Sursa de finanţare |
Tipul şi |
Existenţa |
Lucrările |
|||
bugetul |
bugetul |
bugetul |
alte |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr. ____ din ________ 2012 INFORMAŢIA privind pregătirea fondului locativ pentru perioada de toamnă-iarnă 2012-2013
Se prezintă lunar împreună cu informaţia acumulată pînă la data de10 afiecărei luni (iunie, august, septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie 2012)
(cumulativ) |
||||
Nr. |
Indicii principali |
Unitatea de |
Planificat |
Îndeplinit |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Numărul total de blocuri locative cu multe apartamente / numărul de apartamente în ele, unităţi |
unităţi/ apartament |
|
|
2. |
Numărul apartamentelor din blocurile locative multietajate în care au fost instalate: |
unităţi |
|
|
sobe |
unităţi |
|
|
|
sisteme de încălzire autonomă |
unităţi |
|
|
|
3. |
Îndeplinite lucrări de reparaţie capitală şi curentă: |
unităţi/ mil.lei |
|
|
blocuri locative |
unităţi/ mil.lei |
|
|
|
acoperişuri (m2) |
m2/ mil.lei |
|
|
|
uşi şi ferestre (unităţi) |
m2/ mil.lei |
|
|
|
de profilaxie, spălare, reparaţie şi încercări hidraulice ale sistemelor interne de încălzire, blocuri |
blocuri/ mil.lei |
|
|
|
4. |
Încheierea contractelor în scris cu consumatorii de servicii pentru: |
unităţi |
|
|
deservirea tehnică a blocurilor locative |
unităţi |
|
|
|
închirierea apartamentelor |
unităţi |
|
|
|
transportul deşeurilor menajere |
unităţi |
|
|
|
încălzire centralizată |
unităţi |
|
|
|
alimentare cu apă caldă menajeră |
unităţi |
|
|
|
5. |
Datoriile locatarilor pentru: |
mil.lei |
|
|
|
deservirea tehnică a blocurilor locative şi reţelelor inginereşti din interiorul acestora |
mil.lei |
|
|
închirierea apartamentelor |
mil.lei |
|
|
|
agent termic – încălzirea centralizată şi apă caldă menajeră |
mil.lei |
|
|
|
apă rece |
|
|
|
|
6. |
Acţiuni întreprinse faţă de persoanele răuplatnice pentru serviciile locativ-comunale: |
unităţi/ mil.lei |
|
|
înmînarea avizelor de reeşalonare a datoriilor (cu semnarea dintre gestionarul fondului locativ şi consumator) |
|
|
|
|
procese-verbale de constatare a contravenţiei administrative |
|
|
|
|
decizii aprobate de către Comisiile administrative |
|
|
|
|
cereri de chemare în judecată a răuplatnicilor |
|
|
|
|
titluri executorii |
|
|
|
|
suma transferată pe contul prestatorilor de servicii în urma măsurilor întreprinse |
|
|
|
|
7. |
Nisip depozitat |
m3 |
|
|
8. |
Tarif pentru transportarea deşeurilor |
lei/ persoană/ lună |
|
|
9. |
Deservirea tehnică a blocurilor locative şi a reţelelor inginereşti din interiorul acestora |
lei/ lunar/ mp |
|
|
Tariful pentru închirierea locuinţelor |
lei/ lunar/ mp |
|
|
|
10. |
Numărul contoarelor instalate la branşamentele blocurilor locative pentru evidenţa: |
unităţi la bloc/ unităţi din contul locatarilor |
total |
instalate în perioada de gestiune |
energiei termice |
unităţi |
|
|
|
apă caldă menajeră |
unităţi |
|
|
|
apă potabilă |
unităţi |
|
|
|
11. |
Numărul contoarelor instalate în apartamente pentru evidenţa consumului individual: |
unităţi la bloc/ unităţi în apartamente |
total |
instalate în perioada de gestiune |
apă potabilă |
unităţi |
|
|
|
apă caldă menajeră |
unităţi |
|
|
|
12. |
Numărul înregistrat de asociaţii de proprietari ai locuinţelor privatizate şi asociaţii de coproprietari în condominiu |
unităţi |
total |
instituite în perioada de gestiune |
13. |
Numărul blocurilor locative, numărul apartamentelor transmise în gestiunea asociaţiilor de proprietari ai locuinţelor privatizate şi asociaţiilor de coproprietari în condominiu |
unităţi |
total |
instituite în perioada de gestiune |
Anexa nr.4 la Hotărîrea Guvernului nr. ____ din ________ 2012 APROB Primarul (viceprimarul) oraşului (municipiului) __________________
INFORMAŢIA privind pregătirea Î.M. “Apă-Canal” din _____________, r-nul (municipiul, oraşul) ___________________________, pentru funcţionare în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013
Se prezintă lunar pînă la data de10 afiecărei luni (iulie, august, septembrie, octombrie, noiembrie şi decembrie 2012).
(cumulativ) |
||||||||||
Nr. |
Denumirea lucrărilor şi acţiunilor |
Unitatea |
Lucrările |
Lucrările |
Sursele de finanţare |
|||||
volumul |
costul |
volumul |
costul |
bugetul |
bugetul |
bugetul |
Î.M. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
||||||||||
1. |
Reparaţia: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reţelelor exterioare |
m, km |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fîntînilor arteziene |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
staţiilor de pompare |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
staţiilor de tratare a apei |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
utilajului tehnologic |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
instalaţiilor din interiorul blocului locativ |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Instalarea contoarelor: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
la branşamentele blocului locativ: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apă potabilă |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apă caldă |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
în apartamente: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apă potabilă |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apă caldă |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
3. |
Reparaţia: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reţelelor exterioare |
m, km |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
staţiilor de epurare a apelor reziduale |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
staţiilor de pompare a apelor reziduale |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
utilajului tehnologic |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fîntînilor de control şi revizie |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sistemelor interioare ale blocurilor locative |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
4. |
Numărul total de consumatori (abonaţi) din fondul locativ |
persoane |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Numărul total de contracte încheiate direct cu: |
abonaţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
gestionarul fondului locativ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
consumatorii din apartamente |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Acţiuni intentate contra celor care nu achită plăţile pentru serviciile prestate: |
abonaţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
avertizări |
abonaţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
acţiuni în judecată |
abonaţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Deconectări de la sistemul centralizat de alimentare cu apă ale: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apartamentelor |
abonaţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
blocurilor locative |
unităţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Situaţia economico-financiară |
|||||||
Datorii debitoare |
Datorii creditoare |
||||||
Nr. |
|
Total |
Inclusiv |
Nr. |
|
Total |
Inclusiv |
|
Total, inclusiv |
|
|
|
Total, inclusiv |
|
|
1. |
Bugetul de stat |
|
|
1. |
Energia electrică |
|
|
2. |
Bugetele locale |
|
|
2. |
Bugetul de stat |
|
|
3. |
Populaţia |
|
|
3. |
Bugetele locale |
|
|
4. |
Agenţii economici |
|
|
4. |
Bugetul asigurărilor sociale |
|
|
|
|
|
|
5. |
Salarizarea |
|
|
Şef al Î.M. “Apă-Canal”
Contabil-şef |
________________________________ (semnătura) ________________________________ (semnătura) |
Anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr. ____ din ________ 2012 Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Tehnică a Obiectelor Industriale Periculoase
|
|
__________________________ (denumirea întreprinderii) |
INSPECŢIA SUPRAVEGHERE TEHNICĂ-GAZE |
ACT de constatare a gradului de pregătire tehnică pentru funcţionare sezonieră / permanentă a sistemului de gaze
|
|
__________________________ (localitatea) |
“___” _____________ 20___ |
În conformitate cu exigenţele Regulilor de securitate în ramura gazificării, s-a efectuat controlul tehnic al gospodăriei de gaze la compartimentul: pregătirea sistemului de gaze pentru funcţionare sezonieră. Perioada anilor 20___ – 20___
1. Denumirea obiectului _______________________________________________________________________ adresa _____________________________________________________________________________________
2. Dotarea tehnică: a) sistemele de gaze – conducte de gaze (exterioare) ______________________________________________ __________________________________________________________________________________________ (lungime, diametru, presiune) instalaţii de reglare a presiunii gazelor (IRG): __________________________________________________________________________________________ (model, unitate) b) utilaj gaz ________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ (model, unitate)
3. În urma controlului S-A CONSTATAT: 3.1 persoana responsabilă de exploatarea inofensivă a sistemului de gaze ____________________________ _________________________________________________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia, nr. şi data emiterii ordinului) 3.2 dotarea cu instrucţiuni de serviciu şi de producţie:__________________________________ (DA / NU)__ 3.3 atestat personalul (proces-verbal): a) personalul tehnic, nr._____________________________ din_____________________________________ b) muncitori, nr.___________________________________din______________________________________ 3.4 completat – state: a) şef ___________________________________________________________________________ persoane; b) lăcătuşi _______________________________________________________________________ persoane; c) operatori ______________________________________________________________________ persoane. 3.5 lucrări de profilaxie şi reparaţie tehnică (act) la: a) arzătoare, nr.______________________________________din___________________________________ b) sisteme gaze, nr.___________________________________din___________________________________ c) automatica de securitate, nr.__________________________din___________________________________ (reţele, IRG şi altele) d) sistem de ventilare/evacuare a gazelor, nr.________din_________________________________________. 3.6 lucrări de reglare tehnologică _____________________________________________________________ (executant, data)
4. Sistemul de gaze va fi exploatat prin contract/cu forţele proprii ____________________________________ _________________________________________________________________________________________ (nr. contractului, data, organizaţia) 5. Documentaţia tehnică: a) de proiect _______________________________________________________________________________ b) de execuţie______________________________________________________________________________ c) de exploatare ____________________________________________________________________________
CONCLUZII ___________________________________________________________________________________________ (satisfăcător/ nesatisfăcător)
Actul a fost întocmit în 2 exemplare. Beneficiar __________________________________________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia, semnătura)
Inspector ISTG ______________________________________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia, semnătura) |
Anexa nr.6
la Hotărîrea Guvernului
nr. ____ din ________ 2012
REGULAMENTUL
privind gestionarea mijloacelor contului trezorerial cu destinaţie specială
de pregătire a economiei naţionale şi a sferei sociale pentru
activitate în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013
1. Regulamentul privind gestionarea mijloacelor contului trezorerial cu destinaţie specială de pregătire a economiei naţionale şi a sferei sociale pentru activitate în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013 (în continuare – Regulament) stabileşte principiile de formare şi de gestionare a mijloacelor contului trezorerial cu destinaţie specială, destinate pentru achitarea datoriilor instituţiilor finanţate de la bugetul de stat faţă de întreprinderile complexului energetic şi cele prestatoare de servicii, pentru procurarea la timp a resurselor energetice, a materialelor şi a utilajelor necesare şi pentru pregătirea obiectelor în vederea funcţionării stabile în perioada de toamnă-iarnă 2012-2013.
2. Contul trezorerial cu destinaţie specială nominalizat este deschis în Trezoreria de Stat a Ministerului Finanţelor.
3. Ministerul Finanţelor – Trezoreria de Stat va vira zilnic la contul menţionat la punctul 2 din prezentul Regulament suma mijloacelor financiare destinată pentru achitarea cheltuielilor aferente complexului energetic şi sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare, calculată în baza ordinelor de plată prezentate de către instituţiile publice în trezoreriile teritoriale ale Ministerului Finanţelor.
4. Se stabileşte că mijloacele acumulate la contul trezorerial cu destinaţie specială vor fi utilizate pentru achitarea datoriilor instituţiilor finanţate de la bugetul de stat, în limitele alocaţiilor bugetare prevăzute în planurile de finanţare ale executorilor de buget, pentru următoarele cheltuieli:
113.01 – energie electrică;
113.02 – gaze;
113.04 – energie termică;
113.17 – reparaţii curente ale clădirilor şi încăperilor;
113.18 – reparaţii curente ale utilajului şi inventarului;
113.26 – combustibil;
113.27 – procurarea şi instalarea contoarelor;
113.34 – apă şi canalizare;
241.00 – investiţii capitale;
243.00 – reparaţii capitale.
5. Ministerul Finanţelor:
va executa deciziile Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic, conform prevederilor prezentului Regulament;
va prezenta periodic Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei din complexul energetic informaţii privind virarea mijloacelor la contul trezorerial cu destinaţie specială, utilizarea lor şi soldul disponibil, precum şi informaţii privind soldurile alocaţiilor bugetare pe articolele şi alineatele specificate la punctul 4 din prezentul Regulament.
Anexa nr.7
la Hotărîrea Guvernului
nr. ____ din ________ 2012
PLANUL DE MĂSURI
privind eficientizarea procesului de achiziţionare a resurselor
energetice pentru necesităţile instituţiilor bugetare şi ale
autorităţilor administraţiei publice locale
Nr. |
Denumirea acţiunilor |
Termenul de |
Responsabili |
1. |
Generalizarea informaţiilor şi determinarea necesităţilor de resurse energetice ale instituţiilor bugetare pentru sezonul rece 2012-2013 |
Operativ |
Ministerul Finanţelor (Agenţia Achiziţii Publice); în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale |
2. |
Organizarea unor întruniri cu reprezentanţii instituţiilor bugetare şi furnizorii de cărbune privind problemele existente şi soluţiile în procesul de achiziţionare a resurselor energetice |
Operativ |
Agenţia Achiziţii Publice; în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale |
3. |
Iniţierea, anunţarea şi desfăşurarea licitaţiilor (la nivel de autorităţi publice centrale, consilii raionale, Primăria mun.Chişinău, Primăria mun.Bălţi, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia) în vederea achiziţionării resurselor energetice |
Operativ |
Agenţia Achiziţii Publice; autorităţile administraţiei publice centrale;în colaborare cu consiliile raionale; Primăria mun.Chişinău; Primăria mun.Bălţi; unitatea teritorială autonomă Găgăuzia |
4. |
Examinarea, încheierea şi înregistrarea contractelor de achiziţie a resurselor energetice ca urmare a desfăşurării licitaţiilor publice centralizate |
Operativ |
Agenţia Achiziţii Publice; instituţiile bugetare |
5. |
Executarea contractelor procesului de achiziţionare a resurselor energetice pentru instituţiile bugetare |
31 august 2012 |
Instituţiile bugetare; Ministerul Finanţelor |
6. |
Monitorizarea procesului de achiziţionare a resurselor energetice pentru instituţiile bugetare |
Permanent, în perioada 15 iunie 2012 – 15 martie 2013 |
Agenţia Achiziţii Publice |