Ana Sîrbu Consultant principal, Directia Politici de Management Integrat al Resurselor de Apă Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului 022 204 538 ana.sirbu@madrm.gov.md
Email-uri unde vor veni comentariile plasate de utilizatori pentru acest document:
ana.sirbu@madrm.gov.md
Proiectul hotătîrii Guvernului cu privire la aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea, derularea şi atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, înregistrat cu număr unic 273/MADRM/2019
Necesitatea elaborării proiectului Hotărîrii Guvernului cu privire la aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea, derularea şi atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare reiese din modificările operate la Legea nr.303/2013 privind serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare (modificată prin Legea nr.322 /2018).
Potrivit art. 13 alin. (2) al Legii nr. 303/2013, procedurile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii sunt licitația publică și negocierea directă, organizate în baza Procedurii-cadru privind organizarea, derularea și atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, aprobată de Guvern.
Legislația în vigoare nu reglementează expres organizarea și desfășurarea procedurilor de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, precum și concesionarea sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare. Prin urmare, este necesar aprobarea unei proceduri-cadru privind atribuirea contractelor de delegare a gestiunii, prin care să fie reglementate etapele, modul de organizare și derulare a întregului proces, de la inițiere și pînă la semnarea contractului de delegare.
Proiectul hotărîrii de Guvern prevede reglementarea procesului de organizare și desfășurare a licitației cu privire la procedura de atribuire a contractului de delegare a gestiunii, respectiv: principiile licitației; reguli generale de desfășurare a licitației (calitatea operatorului, confidențialitatea, evitarea conflictului de interese); reguli privind inițierea și pregătirea procesului de licitație (elaborarea studiului de oportunitate și a documentației de atribuire, instituirea comisiei de evaluare; reguli de publicitate și transparență.
Proiectu hotărîrii de Guvern conține 2 Anexe:
Anexa nr.1 prevede Contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare;
Anexa nr.2 stabilește Criteriile de selecție a ofertelor pentru serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare
Proiectul vizează autoritățile publice locale, care dețin competența exclusivă privind organizarea, funcționarea, coordonarea, gestiunea și monitorizarea serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare.
Termen de prezentare a obiecțiilor/propunerilor – 28 iunie 2019
Necesitatea elaborării proiectului Hotărîrii Guvernului cu privire la aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea, derularea şi atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare reiese din modificările operate la Legea nr.303/2013 privind serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare (modificată prin Legea nr.322 /2018).
Potrivit art. 13 alin. (2) al Legii nr. 303/2013, procedurile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii sunt licitația publică și negocierea directă, organizate în baza Procedurii-cadru privind organizarea, derularea și atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, aprobată de Guvern.
Legislația în vigoare nu reglementează expres organizarea și desfășurarea procedurilor de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, precum și concesionarea sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare. Prin urmare, este necesar aprobarea unei proceduri-cadru privind atribuirea contractelor de delegare a gestiunii, prin care să fie reglementate etapele, modul de organizare și derulare a întregului proces, de la inițiere și pînă la semnarea contractului de delegare.
Proiectul hotărîrii de Guvern prevede reglementarea procesului de organizare și desfășurare a licitației cu privire la procedura de atribuire a contractului de delegare a gestiunii, respectiv: principiile licitației; reguli generale de desfășurare a licitației (calitatea operatorului, confidențialitatea, evitarea conflictului de interese); reguli privind inițierea și pregătirea procesului de licitație (elaborarea studiului de oportunitate și a documentației de atribuire, instituirea comisiei de evaluare; reguli de publicitate și transparență.
Proiectu hotărîrii de Guvern conține 2 Anexe:
Anexa nr.1 prevede Contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare;
Anexa nr.2 stabilește Criteriile de selecție a ofertelor pentru serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare
Proiectul vizează autoritățile publice locale, care dețin competența exclusivă privind organizarea, funcționarea, coordonarea, gestiunea și monitorizarea serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare.
Termen de prezentare a obiecțiilor/propunerilor – 28 iunie 2019