Proiectul hotărârii Guvernului cu privire la instituirea și aprobarea Conceptului Sistemului informațional „Registrul aerian al Republicii Moldova” și a Regulamentului resursei informaționale formate de Sistemul informațional „Registrul aerian al Republicii Moldova” stabilește cerințe și proceduri administrative generale privind: 1) eficientizarea activității de evidență a aeronavelor înmatriculate, prin automatizarea proceselor de lucru și acces în mod operativ la toate informațiile necesare; 2) uniformizarea procesului de evidență a aeronavelor înmatriculate în Registrul aerian și de comunicare între autorități; 3) automatizarea transferului de informații (creșterea gradului de interoperabilitate) între toate structurile instituțiilor beneficiare, ceea ce duce la îmbunătățirea comunicării; 4) gestionarea unui volum de date și informații pe o perioadă lungă de timp și obținerea de rapoarte și situații pe baza acestora. Acesta va oferi mecanisme automatizate și eficiente pentru gestionarea și monitorizarea on-line a informației cu privire la procesele descrise mai sus.
Recomandările părților interesate cu privire la elaborarea proiectului menționat pot fi expediate în adresa Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Serviciul politici în domeniul transportului aerian.