ADAUGĂ SAU RĂSPUNDE LA COMENTARIU

1800 caractere


Adauga un fisier (doc, docx,xls,xlsx, pptx, pdf) Maxim 2 MB

Рамбам Лицей

25.05.2017, 13:34

Administraţia şi colectivul profesoral al Liceul Teoretic „Rambam” ORT a examenat proiectul noii metodologii de admitere în liceu în liceu, prezentat de Ministerul Educaţiei şi face următoarele propuneri.
Începînd cu anul 1992, la doleanţele părinţilor şi a colectivelor profesorale din instituţiile de învăţămînt, Guvernul Republicii Moldova a acceptat funcţionarea instituţiilor de învăţămînt pentru copiii din familiile minorităţilor conlocuitoare din Republica Moldova.
Astfel, pe lîngă alte instituţii a fost creat şi Liceul Teoretic „Rambam” ORT, pentru copiii de naţionalitate evreiască.
Luînd în consideraţie specificul acestor unităţi de învăţămînt, care au fost create pentru studierea istoriei şi a tradiţiilor popoarelor minorităţilor conlocuitoare din municipiul Chişinău, rugăm să permiteţi crearea a unei singure clase de a X-a cu două sau un profil (experienţă de care dispune municipiul), cu componenţa nu mai puţin de 15 elevi.

Шаргу Татьяна

24.05.2017, 20:19

Liceul Teoretic "Matei Basarab"
Sustinem opinia expusă de dl Macari cu referire la p.14 din Metodologia de admitere a elevilor in invatamantul liceal. Potrivit Metodologiei "clasele liceale se vor deschide in stricta conformitate cu normele in vigoare si cu numarul de elevi in clase stabilit in conformitate cu normele in vigoare", dar ceea ce priveste numarul de clase sa ramana la decizia administratiei institutiei PRIN COORDONARE cu OLSDI, luand in consideratie:
in primul rand, finantarea in sistemul educational are loc "per elev" (cheltuielile nu se schimbă); in al doilea rand, contravine cu prevederile Codului Educatiei art.51(2) -"Normativele privind numarul de clase pe an de studii din institutia de invatamant publica sunt stabilite de organul local de specialitate in domeniul invatamantului" (3) - "Numarul de clase pe ani de studii si numarul de elevi in fiecare institutie de invatamant publice sunt propuse, in fiecare an, de conducerea institutiei, in baza de proiect a institutiei si a prognozei efectivului de elevi, sunt avizate de consiliul de administratie si aprobare de organul local de specialitate in domeniul invatamantului", dar si nu in ultimul rand, OLDSD este informat//cunoaste, si poate dirija situatia cu privire la datele statistice despre contingentul scolar, cat si amplasarea si specificul institutiei, conditiile institutilor de invatamant,dar si despre reprezentantii minoritatilor etnice care doresc sa-si continue studiile in liceul dat. In opinia noastra, diferite exceptii, situatii de problema provoaca in societate nemultumiri, coruptie la diferite nivele etc.

Cebanu Ion

24.05.2017, 19:48

Предложение от родителей учащихся, которые заканчивают 9-й класс:
Чтобы директор школы совместно с педагогическим коллективом и при координации с ГУ определял количество 10-х классов, т.к. учебные заведения финансируются в зависимости от количества учеников.

Maiorescu Titu

19.05.2017, 15:58

Susținem propunerile d-lui Macari Pavel cu privire la p. 14 din prezentul proiect. Reieșind din prevederile Codului Educației Capitolul XI art. 49 «Organele de conducere ale instituției de învățământ general»,
p. (5): «Consiliul de administrație are următoarele competențe:
g) avizează normele de completare a claselor, numărul de clase…»

Кулева Татьяна

18.05.2017, 21:07

Все предложения относительно пункта 14, полностью оправданы. Также в проекте представлены условия (пункт 6), которые по итогам прошлых 3-х лет не соответствуют реальным результатам. Даже 20% лицеев не имеют средний балл за экзамены на степень БАК - 7,50.

Cristea Iurie

18.05.2017, 16:31

Solicitarea de a prezenta, la înscriere, adeverința medicală este puțin exagerata, deoarece nici un „text” din adeverința medicală nu facilitează și nu dezavantajează candidatul. La admitere trebuie solicitate doar documentele relevante acestui proces.
Totuși, DACĂ ELEVUL A FOST ADMIS, atunci, da, adeverința medicală trebuie prezentată, pentru ca medicul responsabil sa cunoască anumite situații.
La fel, am dubii ref. solicitarea de a prezenta patru fotografii 3x4. Pentru ce? Metodologia nu stipulează modul de utilizare a acestor fotografii. Iată dacă elevul este înmatriculat, atunci instituția poate deja solicita fotografii (pentru Dosarul personal, pentru Carnetul de elev, etc.). Dar dacă nu a fost admis? Atunci elevul trebuie sa vina la instituție pentru a-și lua pozele înapoi?

Lungu Aliona

18.05.2017, 13:17

Susţinem modificarea propusă de dl.Macari cu referire la punctul 14 din prezentul proiect.

Cazac Stela

18.05.2017, 11:23

Susținem punctul de vedere al domnului Macari referitor la punctul 14, deoarece finanțarea se face ,,per elev,, și nu e necesar ca elevii din liceele rurale să facă naveta la liceele urbane doar pentru faptul că în sate nu sunt suficienți elevi pentru a se deschide clase de-a X-a.

Юрченко Елена

17.05.2017, 15:54

Поддерживаю предложение Pavel Macari. А так же в Ст.6 пункт 4 внести изменения "результаты экзаменов бакалавра не меньше 6,50", в пункт 5 "разница между средним баллом за экзамены БАК и лицейским циклом обучения не более 2,0"
Надо учитывать реальные результаты прошлых лет. И ставить реальные условия.Одним из аргументов является Отчет об итогах БАК 2016 г. по Республике Молдова. Есть много факторов которые приводят к таким результатам . В 149 лицеях из 347 средний балл за экзамены БАК меньше чем 6,5.

Macari Pavel

17.05.2017, 12:55

Punctul 14 să fie redactat astfel:”Clasele liceale se vor deschide în strictă conformitate cu prevederile normative în vigoare, cu numărul de elevi în clase stabilit în conformitate cu normele în vigoare”.

Problema numărului de clase a X-a să rămână la latitudinea liceelor și al OLSDÎ. În situația când finanțarea în sistemul educațional are loc ”per elev”, cheltuielile nu se schimbă, indiferent de câte clase a X-a se vor deschide în liceul dat!

Portalul a fost realizate cu sprijinul Programului USAID Conținutul paginii nu reflectă neapărat opinia Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională sau a Guvernului SUA. Serviciul electronic public "PARTICIP" se încadrează în strategia guvernamentală de implementare a guvernării electronice